کد خبر 37258
۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸
گرامیداشت ۳۰ سالگی برند Nismo

پرشین خودرو: برند نیسان نیسمو به نوعی اعتبار بین المللی نیسان در بخش خودروهای مسابقه ای است که البته زادگاه ان از خود نیسان نبود و یک شرکت گمنام به نام پرینس پروسه تولید و توسعه آن را انجام داده بود.

به گزارش «پرشین خودرو»، این هفته ۳۰ سالگی تولید برند نیسان نیسمو بازوی عملگرای خودروساز ژاپنی از سوی این شرکت گرامی‌داشته می‌شود.

nismo-038
با این وجود، سابقه این برند تجاری کمی‌قبل تر و در سال ۱۹۶۴ بوده هنگامی‌که شرکت Prince Motor از یک موتور جدید به نام اسکاری لاین رونمایی کرد که یک موتور ۲٫۰ لیتری بود که نتایج عملکرد آن بسیار درخشان بود که از وجوه تمایز آن قدرت و عملکرد خودرو نسبت به وزن آن بود که بسیار مناسب و عالی بود که از سوی پرینس موتورز محصول فوق Prince Skyline 2000GT نامیده شد.

SONY DSC
تنها ۱۰۰ نمونه از این مدل خودرو برای شرکت در مسابقات قهرمانی ساخته شد که البته به صورت رسمی‌در اول ماه می‌۱۹۶۴ رونمایی شده بود و توانست دو روز بعد در مسابقات سوزوکا تنها چند ثانیه پس از پورشه ۹۰۴ رده‌های دوم تا ششم را به صورت کامل و مطلق به خود اختصاص دهد.

SONY DSC
شرکت موفق پرینس که مبدع فن اوری فوق بود در سال ۱۹۶۶ توسط نیسان خریداری شد و در ادامه پرینس از Skyline S57 رونمایی کرد که یک موتور ۱٫۵ لیتری با قدرت پیشرانه ۸۷ اسب بخاری بود که البته به نوعی تحت برند نیسان ژاپنی نیز به حساب می‌آید.

در سال ۱۹۶۹ نخستین Skyline GT-R رونمایی شد که در زیر هود خود دارای یک موتور ۲٫۰ لیتری با قدرت پیشرانه ۱۵۸ اسب بخاری بود که در دو نسخه جاده ای و قهرمانی تدارک دیده شده بود و توانست در ۵۰ مسابقه در بین سال‌های ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۲ بر روی سکو برود.

nismo-019
در حال حاضردر شرکت نیسان و در بخش نیسان موتور اسپرت دارای دو بخش مجزا است یک بخش در حال کار در داخل کارخانه و محصولات خصوصی و محرمانه هستند و گروه دیگر که از سال ۱۹۸۴ تشکیل شده است دارای نام Nissan Motorsports International Company یا همان نیسمو به اختصار است و حوزه کاری خود را بیشتر در اروپا متمرکز کرده است.
بعد از تمرکز نیسان در بخش خودروهای مسابقه ای این شرکت در مسابقات لامانش برای نخستین بار با R85V Group C در سال ۱۹۸۶ حضور یافت که البته نیسمو با توسعه موتور Skyline R32 هر دو نسخه جاده ای و مسابقه‌ای ان را معرفی کرد و در همین سال بود که برای نخستین بار لقب گودزیلا به نیسان و تیم نیسمو آن داده شد.

SONY DSC
در سال ۱۹۹۹ نیسمو از R34 Skyline با تنظیمات موسوم به V-Spec رونمایی کرد که فقط ۲۰ نمونه و در گرامیداشت میراث مدل‌های مسابقه ای این شرکت از جمله پرینس ساخته شده بود که در زیر هود خود دارای یک موتور ۲٫۸ لیتری با قدرت پیشرانه ۴۹۳ اسب بخاری بود.
بعد از حدود ۹ سال نسل جدید نیسمو برای قرار گرفتن بر سطح جاده‌ها رونمایی شد که با نام GT-R در سال ۲۰۰۸ رونمایی شد و در زیر هود خود دارای یک موتور ۳٫۸ لیتری توربوشارژ دوگانه V6 با قدرت پیشرانه ۴۸۵ اسب بخاری بود که توانست در مسابقات Japanese Super GT در سال‌های ۲۰۰۸، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ به موفقیت‌هایی دست پیدا کند.

SONY DSC
به گزارش خودروسازی، نیسان در حال گسترش عملکرد خود در جاده‌ها با خودروهایی با بازدهی بالا است و نیسمو در این میان یک نقش تعیین کننده را بر عهده دارد.
در ضمن این شرکت در حال توسعه Zeod RC hybrid Le Mans تمام الکتریکی است و در ضمن به زودی نسخه ای از GT-R Nismo برای مسابقات قهرمانی ارائه خواهد شد که ضمن داشتن قدرت پیشرانه ۵۹۱ اسب بخاری دارای شتاب صفر تا صد در تنها ۲٫۶ ثانیه است.

nismo-053
در حال حاضر نیسان قصد دارد تا با ارائه مدل‌هایی همچون ۳۷۰Z Nismo و Juke Nismo پیش از پیش به ترویج برند نیسمو کمک کند و در ضمن با ارائه مدل GT-R جدید در سال ۲۰۲۰ الهام بخش نسل دیگر و جدیدی از هواداران نیسمو باشد.

کد خبر 37258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha