کد خبر 37260
۱ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۴
پلیس در کمین پیامک بازها

پرشین خودرو: به نظر می رسد دیگر پلیس ها برای کشف اینکه رانندگان در حال صحبت کردن با تلفن همراه هستند کار دشواری در پیش روی ندارند و باید منتظر سرازیر شدن قبض های جریمه به سوی رانندگان باشیم.

به گزارش «پرشین خودرو»، با توجه به برخی از آمار منتشر شده در حدود ۲۵ درصد از رانندگان در خودرو از تلفن همراه استفاده می‌کنند و بسیاری نیز در حال ارسال پیامک در عین رانندگی هستند که به نوعی بسیار خطرناک تر از رانندگی در حالت مستی است ولی رانندگان به این راحتی‌ها تلفن همراه خود را به گوشه ای نخواهند نهاد.

officer-with-speed-gun_100315290_l-640x0
شرکت ComSonics مستقر در ویرجنیا آمریکا نوع جدیدی از اسلحه‌های راداری را تولید کرده است که می‌تواند پاسخگوی بسیار مناسبی به پلیس برای شناسایی این گونه رانندگان متخلف باشد.
مالکوم مک اینتایر مدیر عامل ComSonics در این مورد می‌گوید:” این دستگاه جدید با نظارت و اسکن و شناسایی سیگنال‌های رادیویی، سیگنال‌هایی را که با استفاده از تلفن همراه کار می‌کنند را شناسایی می‌کنند زیرا تلفن‌های همراه در هنگام ارسال پیامک، تماس و یا انتقال داده از یک فرکانس مخصوص بهره می‌برند و پلیس به مجرد دریافت این فرکانس‌ها می‌تواند متوجه خطاکار بودن راننده شود”.

این اسلحه به ویژه در ویرجینیا که ارسال پیامک در حین رانندگی غیرقانونی بوده ولی استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی قانونیست بسیار به کار خواهد آمد. البته چندی پیش در لانگ آیلند شایع شده بود که اگر کسی از تلفن همراه خود در حین رانندگی بهره ببرد ممکن است تلفن همراهش غیر فعال شود که البته چندان مورد توجه واقع نشد.

شرکت ComSonics در حقیقت یک شرکت تلویزیون کابلی است و این شرکت از یک رادار مخصوص برای پیدا کردن کابل‌های قطع شده خود بهره می‌برد که همین ایده اولیه تولید این اسلحه راداری فوق العاده برای پلیس بوده است. این شرکت ادعا کرده است که دستگاه به تولید بسیار نزدیک است و در صورت پشت سرگذاشتن راه کارهای قانونی روانه بازار خواهد شد ولی ممکن است حریم شخصی در این مورد به خطر بیافتد.

texting-and-driving
به گزارش خودروسازی، مک اینتایر اطمینان داده است که این تجهیزات قادر به خواندن پیام‌های شخصی نخواهند بود و فقط نوع استفاده از تلفن همراه را تشخیص می‌دهد. ولی سوالاتی در این مورد پیش می‌آید به عنوان مثال اگر راننده به صورت ناخواسته پیامکی دریافت کرد و یا تلفن همراه او شروع به زنگ خوردن کند و یا ایمیلی دریافت کند که در این جا راننده مقصر نبوده و این سیستم چگونه می‌خواهد این موضوع را تشخیص دهد و یا اینکه اگر شخص دیگری در خودرو در حال ارسال پیامک باشد تکلیف چیست؟

سیستم مذکور یک سیستم بسیار مفید و راه گشا برای کاهش استفاده رانندگان از تلفن همراه و در نتیجه کاهش تصادفات ناشی از این مورد است ولی به طور یقین هنوز راه درازی را در پیش روی دارد.

کد خبر 37260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha