کد خبر 37460
۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۶
خودرو کوچک مینی کوپر S+عکس

پرشین خودرو: به تازگی شرکت انگلیسی زیر نظر بی ام و مدل ۲۰۱۴ مینی کوپر را به بازار عرضه کرده است که پیش بینی می‌شود به فروش ۱۰ میلیون دستگاه نیز دست یابد.

به گزارش «پرشین خودرو»،خودروی انگلیسی مینی کوپر، دومین خودروی تأثیر گذار پس از فورد T در قرن 20 میلادی معرفی شده است و این خودرو به نوعی رقیب فیات 500 سال 1999 تولید ایتالیا و همچنین فولکس بیتل (قورباغه) آلمانی محسوب می‌شود.

یکی از دلایل محبوبیت این خودرو اندازه کوچک آن، کم مصرف بودن و فراهم کردن شرایط استفاده سرنشینان از 80 درصد مساحت آن است.

مدل اولیه مینی کوپر در سال 1959 به بازار عرضه شد که این خودرو تا کنون بارها مورد بازنگری قرار گرفته است که در مدل 2014 آن هم در طراحی بدنه و همچنین موتور آن تغییرات قابل توجهی ایجاد شده است.

این خودرو تا کنون با موتور 4 سیلندر خطی 1.6 لیتری با قدرت 121 اسب بخار عرضه می‌شد، اما مدل جدید آن اگر چه از یک موتور سه سیلندر 1.5 لیتری بهره می‌برد، اما با استفاده از توربو توانسته است قدرت 134 اسب بخار را در اختیار راننده خود قرار دهد.

مالک فعلی شرکت تولید کننده مینی کوپر، «بی ام و» آلمان است و این شرکت با استفاده از تجربیات خود در زمینه تولید خودرو توانسته است این خودرو را به خوبی بهینه سازی کند.

مدل 2014 مینی کوپر، در ابعاد نیز افزایش قابل توجهی داشته است، تا بتواند در زمینه راحتی سرنشینان برای دیگر خودروهای هم سطح، رقیب مهمی تلقی شود.

به گزارش فارس، این خودرو در بازار آمریکا 20450 دلار معادل 65 میلیون تومان و در بازار انگلیس معادل 15300 پوند معادل 80 میلیون تومان عرضه می شود.

سازندگان این مدل از مینی کوپر مدعی هستند با در نظر گرفتن مدل‌های مختلف تولیدی آن و استفاده از تنوع در رینگ‌ها، لاستیک، کیت‌های بدنه، رنگ و دیگر مشخصات ظاهری می توانند 10 میلیون شکل ظاهری متفاوت را به مشتریان عرضه کنند.

طراحی داخلی این خودرو نسبت به مدل های قبلی تغییرات زیادی را شاهد بوده است که همین امر جذابیت مضاعفی را برای سرنشینان آن به وجود آورده است.

در حال حاضر مدل فول آپشن S سه در این خودرو می تواند گزینه مناسبی برای خریداران خودروهای کوچک و جذاب باشد.

 

کد خبر 37460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha