کد خبر 37606
۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۲
طرح تحسین‌برانگیز مرسدس بنز

پرشین خودرو: کمپانی مرسدس بنز با طراحی یک خودرو سنگین مفهومی، دنیای طراحی خودرو را به تحسین واداشته است.

به گزارش «پرشین خودرو»، پول‌نیوز با انتشار عکس‌هایی از این اعجوبه آلمانی نوشت: زمانی که در رابطه با خودروی مفهومی یا همان «کانسپت‌»ها می‌شنویم، بیشتر انتظار داریم با یک وسیله نقلیه متفاوت و دارای ظاهری عجیب مواجه باشیم.
معمولاً خودروهای مفهومی در اندازه سدان (صندوق‌دار)، کوپه یا اس.یو.وی (شاسی بلند) طراحی می‌شوند و چنانچه این طرح با اقبال عمومی مواجه شود و بازاریابی برای آن نتایج مثبت داشته باشد وارد چرخه تولید انبوه می‌شود اما این بار برند «مرسدس بنز» دست به خلق یک مدل مفهومی متفاوت زده که حقیقتاً دنیای خودرو را به چالش کشانده است.
بنز با معرفی «فیوچر 2025» در نمایشگاه هانوفر آلمان دنیای خودرو را به تحسین تیم طراحی خود واداشت.
فیوچر 2025 یک خودوری سنگین با جذاب‌ترین طراحی ممکن در ساختار یک کامیون است. با آنکه طرح اولیه آن در ماه ژوئیه منتشر شده بود اما ارائه اولین نمونه آن هم بدون سر و صدای خاص از جانب کمپانی حقیقتاً بازدیدکنندگان نمایشگاه هانوفر را غافلگیر کرده و ذهن مخاطبان را به شدت درگیر خود ساخته است. استفاده از تکنولوژی لامپ‌های ال.ای.دی در هوشمندانه‌ترین شکل ممکن، ظاهری کشف‌ناشدنی به فیوچر 2025 داده است.
نکته قابل توجه آن است که بیشتر مخاطبان بر این باور هستند که نمای بیرونی این خودرو شباهت بسیاری به محصولات کمپانی اپل دارد. حال آنکه بنز با استفاده از یک تبلت 10 اینچی سامسونگ در تصاویر منتشره فیوچر 2025، به نوعی خواسته این تصور را از طراحی خود دور نگه دارد.
استفاده از یک تبلت بزرگ در کنسول جلوی فرمان این خودرو ما را به یاد تسلا مدل اس خودروساز آمریکایی انداخت اما تبلت بزرگ تسلا در مرکز داشبورد قرار دارد و از این جهت با فیوچر 2025 تفاوت‌هایی دارد. حالت «آتو پایلوت» یا همان هدایت خودکار از دیگر امکاناتی است که بنز در تصاویر تبلیغاتی این خودرو روی آن تأکید داشته است.
بنا بر پیش‌بینی بنز، این محصول تا 10 سال آینده بطور کامل در جاده‌ها حضور خواهد داشت. نامگذاری آن نیز با این پیش‌بینی بنز بی‌ارتباط نیست: «فیوچر 2025؛ آینده 2025».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 37606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha