کد خبر 37748
۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶
گران‌ترین شاسی‌‌بلندهای دنیا+تصاویر

پرشین خودرو: پس از گذشت چند سال خودروهای شاسی بلند دوباره محبوبیت خود را در میان مشتزیان بدست آورده اند و بسیاری از شرکت ها نیز به دنبال تولید مدل های لوکس از این دسته خودروها هستند.

به گزارش «پرشین خودرو»، خودروهای SUVو به اصطلاح شاسی بلند  بیشترین محبوبیت خود را در دهه 90 میلادی و اوایل قرن بیست و یکم به دست آوردند. مشتریان از تنوع این خودروها استقبال زیادی کردند. خودروهای SUV علاوه بر این فضای زیادی را برای سرنشینان داشتند بلکه به علت داشتن موتورهای قدرتمند امکان یدک کشیدن خودروها یا وسایل دیگر را داشتند.

اما از اواسط دهه پیش با بالا رفتن قیمت سوخت و هینه های بالای نگهداری از این خودروهای دوست داشتنی مشتریان بیشتر به سمت خودرهای کوچکتر با مصرف سوخت کمتر کشیده شدند. حال بعد از گذشت چندین سال و بهبود نسبی وضعیت اقتصادی SUV ها مجددا محبوبیت خود را در میان مشتریان پیدا کرده اند.

خودروهای SUV لوکس نیز در سال های اخیر بازار خوبی داشته اند به طوری که شرکت های بزرگی مانند لامبورگینی و مازراتی نیز به فکر ساخت و تولید خودروهای لوکس شاسی بلند افتاده اند. در همین راستا در ادمه به برخی از گرانترین خودروهای SUV موود در بازار اشاره خواهیم کرد.


لکسوس LX 570 مدل 2014
قیمت: 83500 دلار
به گزارش بازار خبر، مدل ال ایکس از سال 1996 در خط تولید شرکت لکسوس وجود دارد. حروف ال ایکس در واقع نشانگر لوکس بودن این خودروهای SUV شرکت لکسوس است. LX 570 دارای یک موتور 5.7 لیتری V8 و یک سیستم انتقال قدرت 6 سرعته است که می تواند 340 اسب بخار نیرو تولید کند. در مدل های جدید این خودرو یک سیستم خاص به نام کنترل خزش تعبیه شده که در جاده های نا هموار سیستم کامپیوتری کنترل کامل خودرو را در دست می گیرد و راننده تنها نیاز به هدایت فرمان دارد.


ب‌ام و X6-M
قیمت: 94 هزار دلار
ب‌ام و X6-M مدل 2014 را می توان یکی از بزرگترین خودروهای مسابقه ای تولید شده تا کنون محسوب کرد. شرکت ب‌ام و X6-M را به عنوان یک خودروی نیم شاسی بین سدان و اس یو وی معرفی کرد. این بدین معنی است که ب‌ام و X6-M از یک خودروی سدان فول سایز بزرگتر بوده و از خودروی SUV  سایز متوسط کوچکتر است. ب‌ام و X6-M دارای یک موتور 4.4 لیتری V8 که 555 اسب بخار نیرو تولید می کند. قیمت یکی از این خودروهای لوکس و پرسرعت 94 هزار دلار است.


کادیلاک اسکالادا ESV HPE 550 مدل 2015
قیمت: 105 هزار دلار

مدل اسکالادا شرکت کادیلاک به دلیل داشتن فضای بزرگ و راحت شهرت دارند. کادیلاک اسکالادا ESV HPE 550 نیز یکی از لوکس ترین ها در خط تولید کادیلاک محسوب می شوند. مدل پایه کادیلاک اسکالادا ESV  90 هزار دلار قیمت دارد. اما مدل 2015 این خودرو با یک پکیج جدید به نام پکیج هنسی به روز شده است که یک موتور سوپرشارژ تقویت شده را در اختیار مشتری فرار می دهد. که توانایی تولید 557 اسب بخار را دارد.


مرسدس بنز GL63 AMG مدل 2014
قیمت: 118 دلار
سری G یکی از لوکس ترین خودروهای اس یو وی تولید شده توسط شرکت مرسدس بنز است. GL مدل فول سایز خانواده شاسی بلندهای مرسدس بنز است. سه ردیف صندلی برای این خودرو در نظر گرفته شده که 7 نفر سرنشین به راحتی می توانند در خودرو حضور قرار بگیرند. مرسدس بنز GL63 AMG با وجود وزن بالا در حدود 3 تن، بسیار سریع و چابک است. به لطف موتور توربو دوقلو 5.5 لیتری V8 و توان 550 اسب بخار، مرسدس بنز GL63 AMG می تواند در کمتر از 5 ثانیه سرعت خود را از 0 به 100 کیلومتر در ساعت برساند.


پورشه کاین توربو S مدل 2014
قیمت: 146 هزار دلار
پورشه خط تولید خودروی کاین را از سال 2002 راه اندازی کرد و از همان زملن بسیار مورد توجه علاقه مندان به خودروهای شاسی بلند و طرفداران پورشه قرار گرفت. توربو اس در بالاترین رده مدل کاین شرکت پورشه قرار می گیرد که مدل پایه آن در حدود 60 هزار دلار قیمت دارد. پورشه کاین توربو S دارای یک موتور 4.8 لیتری توربو دوقلو با توان 550 اسب بخار است. شاید در نگاه اول 550 اسب بخار برای چنین خودرویی کافی نباشد اماپورشه به نوعی وزن خودرو را در سرتاسر آن بالانس کرده و از سیستم تعلیق هوشمندی استفاده کرده است که با وجود 550 اسب بخار، عملکرد  پورشه کاین توربو همچنلن فوق العاده است.


لند روور، رنج روور اتوبیوگرافی بلک
قیمت: 184 هزار دلار

لند روور، رنج روور اتوبیوگرافی بلک یکی از خودروهای شرکت لند روور بوذه که در سال 2014 تنها در تعداد محدودی تولید شده  و در واقع نمونه ارتقا یافته یکی از محبوب ترین خودروهای این شرکت است. لند روور، رنج روور اتوبیوگرافی بلک با قیمت 184 هزار دلار دارای یک موتور 5 لیتری سوپرشارژ با توان 503 اسب بخار است که می وتاند در عرض 5.1 ثانیه سرعت آن را از صفر به 100 کیلومتر در ساعت برساند.


مرسدس بنز G63 AMG 6X6 مدل 2015
قیمت: 615 هزار دلار

مرسدس بنز G63 AMG 6X6 تمام زیبایی و خلاقیت مدل G63 AMG مرسدس را در خود دارد. موتور  G63 AMG 6X6 توسط یکی از بهترین تولید کنندگان خودرو در دنیا تولید شده و علاوه بر این ابعاد خودرو نیز بسیار بزرگ است. نام این خودرو از سه محور فدرتمند و که بر روی 6 تایر 36 اینچی قرار گرفته اند گرفته شده است. G63 AMG 6X6 بدون شک یکی از خاص ترین و بزرگترین خودروهای SUV تولید شده تا کنون است.


دارتز پرامبرون مدل 2015
قیمت: 1.25 میلیون دلار
شرکت Kombat Armouring بعد تولید چند محصول جدید و نوآوری در تولیدات خود گروه تولیدی لاورا را ترک کرد و به یک شرکت مستقل لاتویایی با نام دارتز تبدیل شد. تخصص دارتز تولید خودروهای اس یو وی لوکس یرای مشتریان بود. تی 98 یکی از مدل هایی بود که توسط Kombat Armouring تولید شده بود و بسیار مورد توجه مشتریان قرار گرفته بود. دارتز پرامبرون را می توان گرانترین خودروی شاسی بلند تولید شده تاکنون نامید. با قیمت 1.25 میلیون دلار، دارتز پرامبرون می تواند در بر ابر حملات نظامی ، مین های زمینی، و نارنجک های دستی از خود مقاومت نشان دهد. شیشه های این خودرو نیز ضد گلوله است.

کد خبر 37748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha