کد خبر 37787
۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰
مقایسه ایربگ خودروهای ایرانی و خارجی

پرشین خودرو: ایربگ یکی از اصلی ترین تجهیزاتی است که در زمان وقوع برخورد آسیب دیدن سرنشینان را به حداقل می‌رساند و رقابت خودرو سازان بین المللی روز به روز در استفاده از این شاخص ایمنی در حال افزایش است.

به گزارش «پرشین خودرو»، ایمنی خودروها یکی از شاخص‌های اصلی خریداران در ارزیابی کیفی خودروها محسوب می شود و شرکت های خودروسازی نیز همگام با افزایش کیفیت و امکانات خودرو کوشیده‌اند تا شاخص های ایمنی خودروهای خود را به خصوص در تجهیز به  ایربگ افزایش دهند.

از سال 1987 استفاده از حداقل 2 ایربگ راننده و سرنشین جلو در برخی کشورها از جمله آمریکا اجباری شده است.

سازمان امنیت ترافیک بزرگراه های آمریکا اعلام کرده است استفاده از این تجهیزات توانسته است سالانه جان 22 هزار سرنشین خودروها در این کشور را در تصادفات نجات دهد.

اگرچه تا قبل از الزام خودروسازان بین المللی به استفاده از ایربگ، این شرکت ها تمایل چندانی برای سرمایه گذاری در این امر نداشتند، اما از زمان الزام به بعد رقابت قابل توجهی در استفاده از ایربگ در بین خودروسازان شکل گرفته است.

بسیاری از شرکت‌های خودروسازی با هدف تضمین امنیت سرنشینان در زمان تصاف از چندین نوع ایربگ در خودروهای خود استفاده می‌کنند به گونه‌ای که استفاده و نوآوری در این بخش به یکی از حوزه های رقابت و پیشی گرفتن شرکت های خودروسازی از یکدیگر تبدیل شده است.

زمان افزایش اهمیت ایمنی سرنشینان در سه دهه گذشته سیستم‌های دیگری نیز برای کاهش احتمال تصادف و همچنین کنترل خودرو نیز در جهان ابداع و در خودروهای مورد استفاده قرار می گیرد، اما استفاده از ایربگ و تعداد آنها همچنان یکی از اصلی ترین شاخص های ارزیابی کیفیت از سوی مصرف کنندگان محسوب می شود.

به گزارش فارس، در حالی که در خودروهای تولیدی داخلی مانند پراید، گروه پژو، تندر 90 و ... تجهیز ایربگ بنا به سفارش مصرف کنندگان صورت گرفته و این خودروها به حداکثر 2 ایربگ مجهز می شوند، استفاده از این تجهیزات در بین خودروهای خارجی درحال رسیدن به اوج خود است و این خودروسازان تقریبا تمام نقاط خودروهای خود را به ایربگ مجهز کرده‌اند.

استفاده از 4 یا 6 ایربگ در حال حاضر به استاندارد پایه خودروهای روز جهان تبدیل شده و در بسیاری از موارد تعداد ایربگ در خودروها به 12 و حتی 18 ایربگ افزایش یافته است.

در حال حاضر شرکت های خودروسازی بین المللی نظیر تویوتا، بنز ، بی ام و، جنرال موتورز، لکسوس و... خودروهای خود را به بیش از 10 ایربگ مجهز کرده‌اند.

این ایربگ ها در فرمان، داشبورد، زیر داشبورد، ستون های خودرو، پشت سری ها، پشت صندلی ها، درب ها و برخی نقاط دیگر نصب می شوند.

ایربگ یکی از اصلی ترین تجهیزاتی است که در زمان وقوع برخورد آسیب دیدن سرنشینان را به حداقل می‌رساند و رقابت خودرو سازان بین المللی روز به روز در استفاده از این شاخص ایمنی در حال افزایش است. - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930714001298#sthash.TAOq4Djn.dpuf
کد خبر 37787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha