کد خبر 37802
۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۶
برترین محصولات نمایشگاه خودرو پاریس

پرشین خودرو: نمایشگاه خودرو پاریس 2014 جایگاه نمایش برترین محصولات مفهومی و تولیدی است که برندهای معتبر دنیای خودروسازی با نمایش محصولات برتر خود به نوعی بر هم شاخ و شانه می کشند.

به گزارش «پرشین خودرو»، پاریس فرانسه یک گوهر بین المللی شناخته شده برای فرهنگ و هنر با رستوران‌های خوب و همچنین معماری و تاریخ بلند بالا است.

این پایتخت هنر و فرهنگ هر دو سال یکبار میزبان یکی از جاذبه‌های بزرگ به ویژه برای اهالی دنیای خودروسازی است و امسال نمایشگاه پاریس ۲۰۱۴ میزبان جدیدترین و بزرگترین محصولات دنیای اتومبیل و البته شکست برخی خودروسازان و خداحافظی مونتزمولو از ریاست فراری بعد از سالیان طولانی به دلیل اختلاف با گروه مادر فیات کرایسلر بود.

با هم به مرور ۱۰ خودرو برتر به نمایش درآمده در پاریس ۲۰۱۴ می‌کنیم که البته مشخص نیست که برخی از آنان به دنیای واقعی و خط تولید برسند یا خیر.


 

honda-adfj43 8d-civic-sdf23r-concept-001

Honda Civic Type R Concept

به نظر می‌رسید بخش عملگرای هوندا در حال احتضار باشد ولی با ارائه مدل مفهومی‌Civic Type R با رانندگی سرگرم کننده سخت است که این را باور کنیم.

این‌هاچ بک جمع و جور دارای یک موتور ۲٫۰ لیتری توربوشارژ چهارسیلندر است که دارای قدرت پیشرانه ۲۷۶ اسب بخاری بوده و عضو جدید خانواده انتقال قدرت موسوم به ” رویاهای زمین” است که البته این خودرو‌هاچ بک با یک سیستم انتقال قدرت ۶ سرعته دستی عرضه شده است.

به طور طبیعی این خودرو دارای سیستم محور جلو است ولی به نظر می‌رسد هوندا تنوع بیشتری در این بخش به این خودرو محبوب دهد.


 

2016-Volvo-XC90-main

۲۰۱۵ Volvo XC90

به گزارش خودروسازی، بعد از گذشت بیش از یک دهه، خودروساز سوئدی ولوو سرانجام از مدل بازطراحی شده XC90  کراس اوور رونمایی کرد که در حقیقت آخرین نسخه خودرو محبوب خانوادگی این شرکت بود که در پاریس به نمایش درآمد.

در مدل پایه شاهد یک موتور ۲٫۰ لیتری چهارسیلندر هستیم که دارای هر دو سیستم توربو و سوپرشارژ است که با ترکیب هر دو شاهد گشتاور و دور موتور بسیار موثری هستیم تا بدین ترتیب قدرت پیشرانه ۳۱۶ اسب بخاری داشته باشد.

در ضمن مدل هیبریدی این خودرو نیز ارائه خواهد شد که البته دارای همان ویژگی‌های مدل استاندارد به همراه یک موتور الکتریکی خواهد بود که انتظار قدرت پیشرانه بالای ۴۰۰ اسب بخاری از ان می‌رود.

قیمت گذاری و سایر جزئیات در سال آینده و در هنگام عرضه اعلام خواهد شد که البته باید انتظار قیمت بالای ۴۹ هزار دلاری را از سوی ولوو داشته باشیم.


 

Mercedes-c63-show

۲۰۱۵ Mercedes-Benz C63

خودروساز آلمانی از جدیدترن نسل سدان کلاس Cخود رونمایی کرد که برای سال ۲۰۱۵ دچار تغییر و تحول اساسی شده است که این تغییرات عبارت از یک ظاهر دوباره طراحی شده داخل کابین و  ظاهر خارجی است به خصوص که از C400 4Matic بهره گرفته شده است.

البته ما منتظر بهره گیری از سیستم جدید Aufrecht Melcher Grossaspach مرسدس بنز در این خودرو بودیم که به نظر برند آلمانی به استفاده از همان موتور V8 قناعت کرده است.

در زیر هود این خودرو شاهد یک موتور ۴٫۰ لیتری توربوشارژ دوگانه هستیم که قدرت پیشرانه ۴۶۹ اسب بخاری و ۴۷۹ پوندبر فوت نیروی گشتاور را امکان پذیر می‌کند.


 

Jaguar-XE-Sedan

Jaguar XE

آخرین سدان لوکس جمع و جور جگوار با نام مدل XE  در نمایشگاه پاریس به نمایش درامد که مشغول به رقابت با بی.ام.دبلیو سری ۳ و مرسدس بنز کلاس Cخواهد بود که از نظار اندازه کلی آن در بین رقبا جمع و جور تر و در حدود ۱۰۰ پوند سبک تر از آنان است.

برای هر چه بییشتر صرفه جویی در وزن از پلتفرم الومینیومی‌بهره گرفته شده است که به همراه کنترل الکتریکی سیستم و سیستم انتقال قدرت هشت سرعته اتوماتیک عرضه شده است.

جگوار از یک موتور توربوشارژ چهارسیلندر در زیر هود این خودرو بهره گرفته است که البته از ارائه هرگونه اطلاعات در باره ان خودداری می‌کند که البته ما حدس می‌زنیم یک موتور ۳٫۰ لیتری سوپرشارژ V6 باشد که بدین ترتیب باید انتظار قدرت پیشرانه ۳۴۰ اسب بخاری و ۳۳۲ پوند بر فوت نیروی گشتاور را داشته باشیم.


 

Audi-TT-Sportback-Concept-main

Audi TT

خودروساز آلمانی از مدل جدید TT  در نمایشگاه پاریس رونمایی کرد که این خودرو نماد اسپرت المانی با نسخه جدید خود در اندیشه راه یابی به بازارهای بیشتری است.

این مدل جدید از پلتفرم MQB  فولکس واگن بهره می‌برد که بدین ترتیب انرا کوتاه تر از مدل فعلی قرار داده است که به همراه سیستم انتقال قدرت ۶ سرعته دستی و سیستم تمام محور عرضه شده است تا وزن ان را در حدود ۲۹۱۰ پوند قرار دهد.

در زیر هود این خودرو نیز شاهد یک موتور ۲٫۰ لیتری بنزینی با قدرت پیشرانه ۲۳۰ اسب بخاری و ۳۱۰ پوند بر فوت نیروی گشتاور هستیم که البته مشتریان در سراسر جهان طبق اعلام ائودی انتخاب‌های متنوع تری نیز در پیش روی خواهند داشت.


 

Ferrari-458-Speciale-A-32

Ferrari 458 Speciale A

وقتی آئودی از مدل هوای باز TT برای دیدن ستارگان رونمایی کرد خودروساز ایتالیایی با ارائه مدل اسپایدر یک فرصت طلایی را در اختیار علاقمندان این برند قرار داده است.

این خودرو از قویترین موتور V8 تاریخ این شرکت بهره می‌برد که قدرت پیشرانه ۶۰۵ اسب بخاری و ۳۹۸ پوند بر فوت نیروی گشتاور از ان انتظار می‌رود که حتی در دور موتور ۹۰۰۰ دور در دقیقه صدای گوشخراشی از ان بلند نمی‌شود .

این خودرو دارای شتاب صفر تا صد در تنها ۳ ثانیه بوده و برند ایتالیایی اعلام کرده است که تنها ۴۹۹ عدد از این خودرو ساخته خواهد شد.


 

Mercedes-AMG-GT-20

Mercedes-AMG GT

جدیدترین خودرو اسپرت مرسدس بنز به طور یقین برترین بازدهی را در بین محصولات این برند المانی دارد که البته آماده است تا بخش بزرگی از پول توی جیب شما را نیز تصاحب کند.

مدل‌های AMG GT  و AMG GT S  مدل شکوهمند SLS  را به ذهن ما متبادر می‌کنند ولی مدل جدید دارای طراحی بسیار زیباتری است.

خودرو جدید برای رقابت مستقیم با پورشه ۹۱۱ و آئودی R8  طراحی شده است و از همین روی مدل پایه دارای یک موتور ۴٫۰ لیتری توربوشارژ دوگانه V8 با قدرت پیشرانه ۴۵۶ اسب بخاری و ۴۴۳ پوند بر فوت نیروی گشتاور است که بدین ترتیب کافی است تا دارای شتاب صفر تا صد در ۳٫۹ ثانیه باشد.

در مدل GT S  نیز شاهد همان سیستم موتوری هستیم که البته با کمی‌تقویت شاهد قدرت پیشرانه ۵۰۳ اسب بخاری و ۴۷۹ پوند بر فوت نیروی گشتاور هستیم که همانند مدل پایه دارای شتاب صفر تا صد در ۳٫۹ ثانیه است.


 

Infiniti-Q80-Inspiration-Concept-11

Infiniti Q80 Inspiration Concept

شاخه لوکس ساز ژاپنی هوندا ، اینفینیتی از یک مدل مفهومی‌رویایی در نمایشگاه پاریس رونمایی مرد که در زیر هود خود دارای یک موتور ۳٫۰ لیتری توربوشارژ دوگانه تزریق مستقیم سوخت V6  است که قدرت پیشرانه ۴۵۰ اسب بخاری را ممکن کرده است که بدین ترتیب دارای یک موتور جدید است که در محصولات آینده این شرکت نیز استفاده خواهد شد که به همراه یک سیستم هیبریدی خروجی کل سیستم در حدود ۵۵۰ اسب بخار و گشتاور ۵۵۳ پوند بر فوت خواهد بود.

این خودرو به صورت استاندارد دارای سیستم انتقال قدرت ۹ سرعته اتوماتیک است که قدرت خود را به چرخ‌های جلو ارسال می‌کند که البته راننده می‌تواند این سیستم را به صورت دستی به تمام محور تغییر دهد.

از نظر سایز بندی این خودرو بسیار دراز است که در حدود ۱۹۹ اینچ درازا و ۷۹ اینچ عرض دارد که البته بدین ترتیب کمی‌کوتاه تر از مرسدس بنز کلاس S  به عنوان یک رقیب مستقیم است.


 

Lamborghini-Asterion-Concept-10

Lamborghini Asterion Concept

در یک حرکت غیر منتظره، خودروساز عضلانی ایتالیایی از یک مدل مفهومی‌هیبریدی در نمایشگاه پاریس رونمایی کرد که Asterion نام گرفته است که این سوپراسپرت با یک طراحی خیره کننده دارای یک موتور V10  با ظرفیت ۵٫۲ لیتری بنزین سوز است که به آن یک موتور ۳ گانه الکتریکی نیز کمک می‌کند که یکی در بین سیستم انتقال قدرت و موتور قرار گرفته است و دو تای بعدی نیز قدرت خود را به چرخ‌های جلو ارسال می‌کنند.

با این همه سیستم مهندسی مدرن این مدل قادر به پشت سرگذاشتن قدرت پیشرانه ۹۱۰ اسب بخاری است که با یک سیستم تمام محور بخ کلاج دوگانه و سیستم انتقال قدرت هفت سرعته دستی نیز مجهز شده است.

در دنیای واقعی Asterion می‌تواند دارای شتاب صفر تا صد در تنها ۳ ثانیه باشد که این شرکت ادع کرده است دارای متوسط مصرف سوخت ۵۶ مایل در هر گالن است و در حالت تمام الکتریکی نیز قادر به طی مسافت ۵۰ کیلومتر خواهد بود که البته هنوز هیچ گونه برنامه ای برای موعد ساخت ان و قیمت احتمالی نیز اعلام نشده است.


 

Volkswagen-XL-Sport-4

Volkswagen XL Sport Concept

گاهی ترکیب غیر معمول‌ها می‌تواند محصول خوب در پی داشته باشد مانند لورل و‌هاردی و حالا خودروساز آلمانی فولکس واگن از موتور دوکاتی ایتالیایی در نسخه جدید اقتصادی ترین خودرو دنیا بهره گرفته است.

فولکس واگن از موتور دو سیلندر ۱۱۹۹ Superleggera sport دوکاتی با قدرت پیشرانه ۱۹۷ اسب بخاری در زیر هود این خودرو بهره گرفته است که بتواند کارایی و بهره وری سوخت خود را تا حدودی حفظ کند.

استفاده فراوان از فیبر کربن در این خودرو کمی‌غیر معمول است تا این خودرو دارای شتاب صفر تا صد در ۵٫۷ ثانیه باشد که البته همانند مدل استاندارد دارای بهره وری سوخت نبوده و به هر حال یک مدل اسپرت است.

کد خبر 37802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha