کد خبر 38026
۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹
مقایسه پژو پارس با هیوندای سوناتا

پرشین خودرو: ایران خودرو و سایپا دو شرکتی هستند که می توان آغاز فعالیت آنها را همزمان با کیا و هیوندای کره جنوبی در نظر گرفت. اما محصولات این شرکت ها طی سالیان علی رغم سابقه نزدیک به هم، تفاوت های زیادی دارند.

به گزارش «پرشین خودرو»، تولید خودرو در ایران طی سال های اخیر با چالش های جدی در زمینه تأمین قطعات و یا ارتقا کیفیت همراه بوده است.
صنعت خودروسازی در کره جنوبی تقریبا همزمان با شکل گرفتن این صنعت در ایران به وجود آمد و اکنون با حدود نیم قرن سابقه دو کشور در زمینه تولید انبوه خودرو، محصولات تولیدی آنها فاصله زیادی هم از نظر کیفیت و هم از نظر قدرت نفوذ در بازار جهانی با یکدیگر دارند.
با در نظر گرفتن بحران‌ سال های اخیر صنعت خودرو در ایران و تأکید مسئولان این صنعت بر تحریم های غرب علیه این صنعت به عنوان اصلی ترین دلیل بروز بحران های بنیادین در این صنعت، این سوال مطرح می شود که آیا تحریم های مشابه علیه صنعت خودروی کره جنوبی نیز می تواند بحران های مشابهی را در این کشور ایجاد کند.
بازار خودروی کره علی رغم تمایل مردم این کشور برای استفاده از خودروهای داخلی، برای ورود تولیدات دیگر خودروسازان خارجی به این کشور طی سالیان باز بوده است.
دولت کره جنوبی به صنعت خودروی این کشور همواره به عنوان یک صنعت با ارزش افزوده بالا نگاه کرده است اما این بدان معنا نیست که با مسدود کردن راه ورود رقبای سرسخت خارجی، مسیر پیشرفت این صنعت را هموار کرده باشد.
در تمام کشورهایی که به گونه ای دستی در تولید انبوه خودرو دارند، سیاست دولت ها بر حمایت از تولید داخل و تشویق مردم نسبت به خرید تولیدات داخلی است.
استفاده از خودروهای داخلی در این کشور ها، از یک سو از خروج ارز از کشورها جلوگیری کرده و از سوی دیگر با افزایش تولید این خودروها نه تنها نگرانی ها نسبت به بیکاری افراد در این صنعت برای دولت ها از بین می برد بلکه می تواند با افزایش سطح رقابت پذیری و صادرات برای دولت ها ارزش افزوده نیز به همراه داشته باشد.
صنعت خودروسازی کره را به جرات می توان یکی از نمونه های موفق ارتقا کیفیت و سطح رقابت و همچنین حمایت مناسب دولتی از یک صنعت نامید.
انحصار و حمایت بی چون و چرا از یک صنعت هیچگاه نمی تواند باعث ارتقای کیفیت تولیدات آن شود. این اقدام نه تنها تمایل شرکت ها نسبت به سرمایه گذاری بر بخش تحقیق و توسعه (R&D) را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد بلکه کیفیت تولیدات آنها بدلیل تنزل اهمیت بخش بازرسی و کنترل کیفیت نیز نسبت به قبل کاهش می باید.
به گزارش اکو نیوز، در بازار با رقابت بالا دیگر خودروسازانی که بخش های کنترل کیفیت، تحقیق و توسعه، تولید، و مدیریت آنها از عملکرد مناسبی برخوردار نیستند قادر به ادامه عرضه محصولات خود نخواهند بود و موفقیت در این عرصه را مستلزم توجه بیش از پیش به نوآوری و توسعه در این صنعت می کند.
در ادامه روند تولید خودروی نیمه لوکس پژو پارس ایران خودرو را با خودروی هیوندای سوناتا، یکی از پرفروش ترین محصولات بازار جهانی، مقایسه شده است.

1379

 

1393

 

هیوندای سوناتا

1991

 

1992

 

1994

 

1996

 

1998

 

2000

 

2005

 

2009

 

2010

 

2014 هیبرید

 

2015

 

کد خبر 38026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    تا زمانی که مدیر ایرانی احساس مسئولیت نکند و کارگر ایرانی به جای از زیر کار در رفتن درست کار نکند از این بد تر هم خواهد شد کارگر کره ای بدون اینکه کسی بالا سر او باشد به بهترین وجه کار می کند کارگر ایرانی را با داد و بی داد آخر هم هیچ کار مفیدی انجام نمی دهد هزار وکیل هم مانند اداره کار دارد به خدا با این تفاصیل به هیچ جا نخواهیم رسید.
  • آرش ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    جوک جالبی بود