کد خبر 38071
۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
۱۰خودرو برتر قدیمی‌ که عاشق آنهاییم

پرشین خودرو: همیشه خودروهایی تولید شده اند که با وجود اینکه مدت زمان زیادی از عرضه انان می گذرد ولی به خاطر طراحی و سایر فاکتورهای بخصوص بازهم خرید انان مقرون به صرفه محسوب می شود.

به گزارش «پرشین خودرو»، به طور قطع خودروسازان در حال ایجاد برخی از وسایل نقلیه جذاب و هیجان انگیز در تاریخ صنعت خودرو هستند.

خودروهای سواری معمولی و اسپرت معدودی وجود دارند که با وجود اینکه چند سال از تاریخ تولید انها می‌گذرد بازهم گزینه مناسبی برای خرید هستند و توانسته اند سهم عمده ای از بازار را به رغم قدیمی‌شدن به خود اختصاص دهند  و از همین روی با هم به مرور ۱۰ وسیله نقلیه می‌پردازیم که هنوز هم خریدنشان مقرون به صرفه و مناسب است.

Buick-Regal-GS

Buick Regal

در زیر هود این خودرو بیوک دوست داشتنی شاهد یک موتور توربوشارژ چهارسیلندر با قدرت پیشرانه ۲۵۹ اسب بخاری و ۲۹۵ پوندبر فوت نیروی گشتاور هستیم که به شما لذت بیشتری از رانندگی با یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی را می‌دهد.

سیستم تمام محور دارای گزینه تمام اتوماتیک نیز است که شایان توجه است که مدل رگال در سال ۲۰۱۰ عرضه شد که مدل تجدید نظر شده Opel Insignia است که در سال ۲۰۰۸ عرضه شده است.


 

Challenger-Hellcat

Dodge Challenger

به گزارش خودروسازی، بزرگترین و برترین دوج چلنجر عضلانی است که در چند سال اخیر عرضه شده است که برای اولین بار در نمایندگی‌های فروش در سال ۲۰۰۸ عرضه شد و از آن زمان بروز رسانی‌های کوچک تا سال ۲۰۱۵ دریافت کرده است که در این میان برخی ترفندهای بیرونی کوچک و طراحی داخلی را به دست آورده است.

اما نکته ای که این خودرو را همچنان هیجان انگیز نگاه داشته و آنرا کسل کننده نکرده و کرایسلر را به ساخت بروز رسانی برای آن ترغیب کرده است سیستم SRT  منحصر به فرد آن است که یک مدل با کارایی بالا بوده و در مدل جدید گربه جهنمی‌قدرت پیشرانه آن تا ۷۰۷ اسب بخار افزایش پیدا کرده است تا پیش از پیش با یک هیولا روبرو باشیم.


 

Nissan-370Z

 Nissan 370Z

یکی از کوپه‌های دوست داشتنی از نیسان مدل ۳۷۰Z  است که یک کوپه با عملکرد بالا با ظاهری آرام است که دارای یک طراحی فوق العاده به همراه یک موتور قدرتمند و بازدهی بالا است.

این خودرو از سال ۲۰۰۹ در آمریکای شمالی در دسترس خریداران است که البته در نسخه Z خریداران می‌توانند شاهد سقف جمع شدنی نیز باشند.

این خودرو دارای یک موتور V6 با ظرفیت ۳٫۷ لیتر است که دارای قدرت پیشرانه ۳۳۲ اسب بخاری و ۲۷۰ پوندبر فوت نیروی گشتاور است که در هر دو نسخه شاهد یک سیستم انتقال قدرت ۶ سرعته دستی و یا هفت سرعته اتوماتیک هستیم که البته نسخه NISMO  از این خودرو دارای قدرت پیشرانه ۳۵۰ اسب بخاری است.


 

Mitsubishi-Lancer-Evolution

Mitsubishi Lancer Evolution

با وجود اینکه جای پای میتسوبیشی در آمریکای شمالی  لرزان است ولی این شرکت هنوز هم خودروهای ارائه می‌دهد که دارای ارزش بالایی هستند.

خودرو Lancer Evolution یکی از این موارد معدود است که از سال ۲۰۰۷ وارد بازار شده است که با رانندگان جوان علاقمند به خود دارای بازدهی توربوشارژ و سیستم تمام محور است.

در زیر هود این مدل شاهد یک موتور ۲٫۰ لیتری چهارسیلندر با قدرت پیشرانه ۲۹۱ اسب بخار و ۳۰۰ پوندبر فوت نیروی گشتاور هستیم .

مدل قدرتمند تر MR با سیستم کلاج دوگانه شش سرعته عرضه شده است و در ضمن قرار است نسخه GSR نیز با یک گیربکس دستی و مشخصات فنی بالا به زودی عرضه شود.


 

Audi-S4

Audi S4, Audi S5

مدل سدان آئودی S4   یکی از خودروهای دوست داشتنی آئودی خودروساز آلمانی است که یکی از بهترین خودروها در جهان با ارزش خرید بالای است و خواهر کوچکتر آن مدل کوپه S5  است که دقیقا همانند برادر بزرگتر خود به استثنای دو سرنشین کمتر است.

هر دو مدل از ویژگی یک موتور ۳٫۰ لیتری V6 سوپرشارژ بهره می‌برند که کمپرسور هوای آن قدرت پیشرانه ۳۳۳ اسب بخاری و ۳۲۵ پوندبر فوت را امکان پذیر کرده است.

شما همچنین می‌توانید سیستم تمام محور Quattro را به همراه سیستم انتقال قدرت ۶ سرعته دستی و یا هفت سرعته اتوماتیک به همراه کلاج دوگانه را نیز در پیش روی خود داشته باشید.


 

Rolls-Royce-Phantom

Rolls-Royce Phantom

هر خودرو فوق العاده ای دارای سیستم انتقال قدرت دستی و صندلی‌های اسپرت به شدت تقویت شده نیست و از همین روی رولز رویس فانتوم یک خودرو لوکس بی نهایت و بسیار عالی است که برای اولین بار در سال ۲۰۰۳ وارد بازار شد و آنرا به شدت تحت تاثیر قرار داد.

البته این خودرو در طول دهه گذشته بروز رسانی‌های متعددی را دریافت کرده است ولی اساسا همان شبح قدیمی‌است که بازهم یک مدل عالی و با قابلیت‌های روز است و چشم هر رهگذری را در عبور از خیابان به خود خیره می‌کند.


 

Lexus-IS-F

Lexus IS F

خودرو لکسوس IS F یک سدان اسپرت است که در سال ۲۰۰۸ به بازار عرضه شد و یکی دیگر از خودروهای قدیمی‌ولی واقعا زیبا و با کارایی بالا است ودر زمان عرضه خود یک خودرو لوکس چهار درب با بازدهی بالا یک لبخند را بر روی چهره راننده خود قرار می‌دهد.

در زیر هود این سدان محبوب شاهد یک موتور V8 با ظرفیت ۵٫۰ لیتری و قدرت پیشرانه ۴۱۶ اسب بخرای هستیم که به یک سیستم انتقال قدرت هشت سرعته اتوماتیک برای پویایی بیشتر مجهز شده است و می‌تواند شتابی صفر تا صد در تنها ۴٫۶ ثانیه داشته باشد.

در حال حاضر متاسفانه آخرین لکسوس IS F در ماه اوت در ژاپن تولید شد ولی اگر شما واقعا خوش شانس باشید می‌توانید برخی از مدل‌های فروخته نشده را در نمایندگی‌های مجاز لکسوس بیابید.


 

Cadillac-CTS-V-Coupe

Cadillac CTS-V

همانند خودرو لکسوس ، تولید کادیلاک مذکور نیز در ماه گذشته به اتمام رسید ولی احتمالا چند خودرو در نمایندگی‌ها باقی مانده است و این بدان معنی است که شما می‌توانید هنوز هم بر پشت فرمان یکی از بهترین خودروهای کادیلاک قرار بگیرید.

در زیر هود این خودرو شاهد یک موتور ۶٫۲ لیتری V8  سوپرشارژ هستیم که قدرت پیشرانه ۵۵۶ اسب بخاری و ۵۵۱ پوند بر فوت نیروی گشتاور را به چرخ‌ها تزریق می‌کند و شما می‌توانید این قدرت هیجان انگیز را با سیستم انتقال قدرت ۶ سرعت دستی و یا اتوماتیک نیز تجربه کنید و البته کادیلاک گزینه‌های منحصر به فرد کوپه، سدان و واگن را در پیش روی خریداران این مدل قرار داده است.


 

Toyota-Land-Cruiser

Toyota Land Cruiser

تویوتا لندکروز یک خودرو اسپرت است که با آن می‌توانید به هر جایی که دوست داشتید سرکشی کنید که دارای  ابزار یک خودرو لوکس و قیمت تطبق پذیر است که نسل فعلی ان از سال ۲۰۰۸ وارد بازار شده است و این بدان معنی است که هفت سال از زمان عرضه نسل فعلی آن می‌گذرد.

این شاسی بلند بزرگ دارای یک موتور ۵٫۷ لیتری V8 با قدرت پیشرانه ۳۸۱ اسب بخاری و ۴۰۱ پوندبر فوت نیروی گشتاور است و با ظرفیت صندلی بالا شما می‌توانید تمامی‌اعضای خانواده را حتی از یم کوه صاف بالا ببرید که البته صحرای سوزان داغ، مناطق باتلاقی برای پیمایش این خودرو فرقی نمی‌کند.

شایان توجه است که بدانید تولید مدل لندکروز تویوتا از سال ۱۹۸۰ آغاز شده است.


 

Audi-R8

Audi R8

بدون شک آئودی R8 یکی از جالبترین خودروها در دهه گذشته است و این سوپر خودرو شیک و قدرتمند و شگفت آور یک نگاه توام با احترام را برای ما در پی دارد و برای رانندگی بسیار لذت بخش و سرگرم کننده است.

این خودرو در سال ۲۰۰۸ معرفی شد و دارای یک ساختار آلومینیومی‌برای پایین نگاه داشتن وزن بود و با یک طراحی جسورانه دارای یک موتور ۴٫۲ لیتری V8  با قدرت پیشرانه ۴۲۰ اسب بخاری بود که از نخستین خودروهایی بود که از فیبر کربن نیز بهره می‌برد.

در بوز رسانی‌های بعدی این خودرو، خودروساز آلمانی از مدل اسپایدر نیز رونمایی کرده است که دارای یک موتور V10  قدرتمند تر نیز بود تا پیش از پیش دوست داشتنی شود.

کد خبر 38071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    6 0
    کدامشان قدیمی بودند؟
  • اضافی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    0 0
    رضا راست میگه! کدومشون قدیمی بودن؟ 7 8 10 سال هم شد قدیم؟؟ !! به هر حال ممنون بابت این مطلب