کد خبر 38466
۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶
کم‌مصرف‌ترین خودروهای دیزلی+تصاویر

پرشین خودرو: مصرف سوخت کم بدون شک یکی از مواردی است که خریداران خودرو امروزه با افزایش قیمت سوخت در انتخاب خود به آن توجه می‌کنند و خودروهای دیزلی در این میان گزینه های قابل توجهی هستند.

به گزارش «پرشین خودرو»، مصرف سوخت کم بدون شک یکی از مواردی است که خریداران خودرو امروزه با بالا رفتن قیمت سوخت در انتخاب خود به آن توجه می‌کنند. خودروسازان بزرگ دنیا نیز کاملاً به این را طراحی و ساخت خودروهای جدید خود مدنظر قرار می‌دهند تا بتوانند مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب کنند.

بهترین خودروهای دیزلی که مدل‌های جدید 2014 و 2015 هستند معمولاً به‌صورت ترکیبی مصرفشان از 8 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر کمتر است و گزینه بسیار مناسب برای کسانی که به دنبال خودروهایی با عملکرد خوب و مصرف سوخت پایین هستند محسوب می‌شوند.
از آنجایی که خودروسازان آمریکایی در سال‌های اخیر مدل‌های دیزلی زیادی را روانه بازار نکرده‌اند این بازار بیشتر در اختیار خودروسازان المانی و مدل‌هایی که تحت گروه فولکس‌واگن تولید می‌شوند قرار دارد.
در ادامه به لیستی از بهترین مدل‌های موجود در این زمینه می‌پردازیم.


بیتل فولکس‌واگن TDI مدل 2014
فولکس‌واگن امسال خبر از حضور پر رنگ خودروهای دیزلی در سال 2015 تحت برند این شرکت داده است اما در حال حاضر بیتل فولکس‌واگن TDI یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار است. هر دو نسخه دستی و اتوماتیک این خودروی جمع و جور و محبوب مصرف سوختی معادل 7.3 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر دارد. در تست‌های انجام شده مصرف سوخت بیتل فولکس‌واگن TDI در جاده به 5.8 لیتر نیز می‌رسد.


شورلت کروز مدل 2014
شورلت کروز با موتور توربو دیزلی تنها خودرو آمریکایی موجود در این لیست است. شورلت کروز مدل 2014 در بهترین حالت به صورت ترکیبی مصرف سوختی معادل 7.1 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر مسافت دارد. تفاوت مصرف سوخت در جاده و در شهر این خودرو بسیار قابل توجه است. بنابر این شورلت کروز 2014 برای افرادی که به صورت مداوم در جاده‌ها و اتوبان‌ها حرکت می‌کنند یکی از بهترین گزینه‌های دیزلی با مصرف سوخت کم است.


مرسدس بنز E250 BlueTEC مدل 2014
قبل از اینکه مرسدس بنز مدل‌های الکتریکی و هیبریدی سری B خود را روانه بازار کند به غیر از این مدل سری E زیبا و خوش استیل مدل کم مصرف دیگری در انبار خود نداشت. مرسدس بنز E250 BlueTEC جز مدل‌هایی از مرسدس است که قیمت تند و تیزی دارد و در حدود 52 هزار دلار به فروش می‌رسد اما در مقابل مصرف سوخت ترکیبی 7 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر مسافت را دارد. مصرف سوخت این دیزل آلمانی در جاده به 5.2 لیتر در 100 کیلومتر می‌رسد.


فولکس‌واگن پاسات TDI دیزل
همانطور که در قسمت قبل نیز اشاره شد خودروسازان آلمانی به ویژه فولکس‌واگن پیشرو در تولید خودرهای دیزل و کم مصرف هستند. مدل پاسات این گروه خودروسازی مصرف ترکیبی معادل 7 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر در ساعت دارد که این رقم در جاده و اتوبان‌ها به 5 لیتر در هر 100 کیلومتر نیز می‌رسد. نسخه گیربکس دستی آن مصرف بهتری نسبت به نسخه اتوماتیک آن دارد. برای خرید مدل دیزل پاسات باید در حدود 2700 دلار بیشتر از مدل معمولی پول بپردازید اما برسی ها نشان می‌دهد در طی یک دوره 5 ساله در حدود 3500 دلار در مصرف سوخت صرفه جویی خواهد شد.


آئودی A3 TDI مدل 2015
آئودی A3 TDI دیزلی که در اواخر تابستان سال جاری به عنوان مدل 2015 عرضه شد مصرف سوخت ترکیبی 7.7 لیتر به ازای طی مسافت 100 کیلومتری را در کارنامه خود دارد. طبق نتایج تست‌های استاندارد انجام شده، میزان خروجی گاز دی اکسید کربن از اگزوز این خودرو 285 گرم به ازای هر مایل است که در دسته بندی EPA رتبه 8 را از 10 به خود اختصاص می‌دهد.


فولکس‌واگن گلف TDI مدل 2015
نسخه‌های دیزلی سال‌های قبل گلف فولکس‌واگن همگی جزء خودروهای کم مصرف و پر فروش به ویژه در آمریکا بوده‌اند و مدل 2015 این خودرو نیز همچنان از بهترین‌های این دسته محسوب می‌شود. مصرف سوخت ترکیبی گلف 2015 با موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربو دیزلی 7.5 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر مسافت بوده و مصرف آن در جاده اتوبان نیز تا 5.7 لیتر کاهش پیدا می‌کند.


ب ام و 328d مدل 2014
به گزارش بازار خبر، برند لوکس آلمانی ب ام و از دور رقابت عقب نمانده و برخی مدل‌های خود را در این دسته وارد بازار کرده است. ب ام و 328d یکی از بهترین مدل‌های دیزلی بوده که به یک موتور 2 لیتری توربو با 180 اسب بخار نیرو مجهز است. این اعداد و ارقام برای خودرویی که مصرف سوخت ترکیبی آن تنها 7 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر است بسیار قابل توجه محسوب می‌شود. از نظر استاندارد آلایندگی ب ام و 328d رتبه 8 را از 10 دریافت کرده و تنها 270 گرم گاز CO2 در هر مایل منتشر می‌کند.


 

کد خبر 38466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha