رونمایی از مدل‌های جدید خودرو+تصاویر

پرشین خودرو: از هر 10 خودرویی که سال گذشته در آمریکا به فروش رفت، یکی در کالیفرنیا خریداری شده و از این رو تعجبی ندارد که خودروسازان بخواهند مهمترین مدل‌هایشان را در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس در معرض دید عموم قرار دهند.

به گزارش «پرشین خودرو»، طبق روال همیشگی، خودروهای دوستدار محیط زیست در این نمایشگاه در مرکز توجه قرار دارند. تویوتا خودروی هیدروژنی میرای که فقط بخار و گرما تولید می‌کند و از سال آینده در آمریکا و اروپا روانه فروش می‌شود را به نمایش گذاشته در حالیکه هوندا هم یک خودروی مفهومی هیدروژنی به نام FCV دارد که انتظار می‌رود در سال 2016 به فروش گذاشته شود. فوکس واگن هم مدل هیدروژنی واگن گلف را رونمایی کرده است.

بعضی از نام‌های آشنا مانند فورد اکسپلورر و کرایسلر 300 با جدیدترین طراحی به نمایش گذاشته شدند. در شرایطی که قیمت‌های سوخت در آمریکا به پایین‌ترین میزان در چهار سال گذشته رسیده و اقتصاد کالیفرنیا نیز رو به بهبود است، نمایشگاه امسال شاهد حضور بیشتر خودروهای لوکس بوده است.

آسوشیتدپرس به همین مناسبت در گزارشی به معرفی خودروهایی پرداخته که توجه بالایی به آنها شده و صحبت‌های زیادی در معرفی آنها مطرح شده است. این خودروها عبارتند از:

آئودی: برند لوکس آلمانی با خودروی سدان مفهومی آئودی پرولوگ به سمت و سوی جدید طراحی محصولات جدید خود اشاره کرده است. این نخستین خودروی طراحی شده از سوی مارک لیچته از افراد باسابقه فولکس واگن است که در فوریه به ریاست بخش طراحی آئودی منصوب شد.

این خودرو کوتاه‌تر و اسپورتی‌تر از مدل A8 است و یک موتور V8 با قدرت 605 اسب بخار دارد. این کوپه دو در می‌تواند به پرچمدار جدید آئودی A9 تبدیل شود.

کرایسلر 300: کرایسلر امیدوار است با مدل بازطراحی شده 300 عمر دوباره‌ای به بخش سدان ببخشد. این خودرو همچنان حال و هوای مدل دهه 1950 را حفظ کرده اما بدنه جدید و شیک‌تر و چراغ‌های LED دارد.

داخل خودرو نیز نمایشگر اطلاعات هفت اینچی جدید برای راننده به چشم می‌خورد. کرایسلر برای این خودرو اقتصاد سوخت 31 مایل به ازای هر گالن و امکانات ایمنی جدید از جمله هشدار پیش از برخورد را وعده داده است. مدل جدید 300 از اوایل سال آینده با قیمتی که از 32 هزار و 390 دلار آغاز می‌شود، به فروش گذاشته خواهد شد.

اکسپلورر فورد: این شاسی بلند که 20 سال قبل برای نخستین بار متولد شد، با یک طراحی جدید برای سال 2016 بازگشته است. امکانات جدید آن شامل دوربین‌های جلو و عقب مجهز به واشر و لیفت گیت هندس فری است که می‌تواند پای راننده را حس کند.

به گزارش ایسنا، فورد اعلام کرده موتور چهار سیلندر اکوبوست 2.3 لیتری جدید با قدرت 270 اسب بخار این خودرو، اقتصاد سوختی مشابه اکوبوست دو لیتری خواهد داشت. اکسپلورر از تابستان آینده به فروش گذاشته می‌شود اما قیمت آن اعلام نشده است.

هوندا HR-V: هوندا با HR-V وارد بازار شاسی بلند ساب کامپکت شده که سریع‌ترین رشد را در صنعت خودرو داشته است. این خودروی به شکل هوشمندانه ای طراحی شده تا فضا را حداکثر کند و یک موتور چهارسیلندر 1.8 لیتری با قدرت 138 اسب بخار دارد. خودروی هوندا HR-V از زمستان امسال به فروش گذاشته می‌شود و از اقتصاد سوخت آن صحبتی به میان نیامده است.

لکسوس LF-C2: لکسوس بیست و پنجمین سالگرد خود را با خودروی مفهومی LF-C2 جشن گرفته است. این برند اعلام کرده است این خودرو نشانه‌هایی از طراحی‌های آینده لکسوس را دارد.

مزدا CX-3: مزدا با CX-3 به بازار شاسی بلند ساب کامپکت پیوست. این خودروی اسپورت طول مشابه بوئیک انکور را دارد که با موتور اسکای اکتیو جی دو لیتری مزدا در آمریکای شمالی به فروش خواهد رفت. قرار است CX-3 از بهار در ژاپن به فروش گذاشته شود و پس از آن در بازار جهانی عرضه می‌شود.

سایون iM: برند سایون 12 سال پس از راه اندازی شدن درگیر بحران هویت شده و امسال با کاهش 15 درصدی فروش در آمریکا روبرو شده است. هاچ بک iM سایون از سال آینده به قیمت پایین 20 هزار دلار به فروش گذاشته می‌شود و نخستین مدل از سه مدل جدیدی است که برای احیای این برند معرفی می‌شوند.

گلف آر واریانت فولکس واگن: مدل واگن خودروی اسپورت گلف آر ظرفیت پنج سرنشین و فضای باری یک شاسی بلند کوچک را دارد و در ظرف 3.8 ثانیه می‌تواند از صفر به شتاب 50 مایل در ساعت برسد. این مدل همانند گلف آر موتور چهار سیلندر توربوشارژ دو لیتری با 296 اسب بخار دارد. قرار است این خودرو از بهار ابتدا در اروپا به فروش گذاشته شود اما قیمت آن اعلام نشده است.

کراس کانتری V60 ولوو: کراس کانتری بلندتر بوده و چرخ‌های بزرگ‌تری نسبت به واگن V60 دارد. این مدل با موتور پنج سیلندر با قدرت 250 اسب بخار ولوو عرضه می‌شود و چهار چرخ خواهد بود. کراس کانتری از اوایل سال آینده در آمریکا با قیمتی که از 41 هزار دلار شروع می‌شود، به فروش می‌رود.

کد خبر 39597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha