کد خبر 39927
۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۷
بعد از یک تصادف چه کنیم؟

پرشین خودرو: همیشه تصادف یک رویداد ناخوشایند برای رانندگان و سایر افراد درگیر در چنین حوادثی است و از همین روی بهتر است تا بدانیم در چنین مواقعی بهترین کار ممکن کدام است.

به گزارش «پرشین خودرو»، قانون مورفی می‌گوید یک اتفاق بد زمانی روی می‌دهد که شما کمترین انتظار را برای آن وقوع آن دارید و از همین روی بد نیست تا بدانیم در چنین مواردی بهترین کارهایی را که باید انجام دهیم کدام کارها است و در ضمن اولویت بندی را نیز فراموش نکنیم.

Preparedness

آمادگی

یکی از چیزهایی که برای یک رویداد مانند تصادف لازم است این است که خود را برای چنین رویدادی آماده کنید که البته منطور ما این نیست که لوازم و تجهیزات اضطراری در حد کمک رسانی بزرگ را در خودرو خود داشته باشید ، قلم و کاغذ و دوربین دیجیتال و یا یک گوشی هوشمند به کار شما بسیار می‌آیند که با تهیه عکس بتوانید از حادثه مستند سازی کنید و در ضمن همیشه اطلاعات مربوط به بیمه را همراه خود داشته باشید تا در چنین زمانی دیگر به دنبال آنان وقت خود را هدر ندهید.

Ambulance

بررسی صدمات و آمبولانس

مهم این است که در صورت رخ دادن یک رویداد به بررسی تمامی‌عوامل پرداخته و به اولویت بندی امور بپردازیم و اولین موردی که شما باید پس از ضربه بررسی کنید این است که ببینید کسی مجروح شده است یا خیر که در این صورت با اورژانس تماس گرفته و تا سرحد امکان نحوه مصدومیت را برای پزشکان شرح دهید و از همین روی همیشه شماره تلفن اورژانس را به همراه داشته باشید.

Pull-Over

ایمن سازی

اگر خدا روشکر کسی مجروح نشده باشد بهترین کار این است که خودروها را به کنار جاده و یا پارکینگ هدایت کنید تا از ترافیک غیر ضروری جلوگیری کنید که این برای شما امن تر است و در ضمن اگر امکان این کار نبود با روشن کردن چراغ‌های خطر رانندگان عبوری را آگاه کنید که البته چراغ‌ها باید طوری باشد که از راه دور نیز قابل تمایز باشد.

Call-the-Police

با پلیس تماس بگیرید

حالا با پلیس تماس بگیرید و اگر شما این تصادف را گزارش نکنید ایده بسیار بدی است چون ممکن است گریبان شما را بعدها بگیرد و حتی نتوانید از بیمه خسارت دریافت کنید.

Accident-Investigator

مستند سازی

یعد از تمامی‌این عوامل، یک ایده خوب مستند سازی است که با یک دروبین و یا دوربین گوشی هوشمند خود چند عکس از خودرو خود و سایر وسایل نقلیه درگیر و همچنین کلیه اموالی که آسیب دیده است بکنید.

Unattended-Property

جمع آوری اطلاعات

بعد از این شما اقدام به ضبط اطلاعات در مورد سایر طرف‌های درگیر همچون آدرس و نشانی پست الکترونیکی، مدل و سال تمام وسایل نقلیه درگیر، شماره شناسایی خودرویا همان VIN، شماره پلاک، شماره مجوز رانندگی، بیمه و.. کنید تا بتوانید از تمامی‌این اطلاعات به نقع خودتان بهره ببرید.

Insurnace-Forms

به سراغ بیمه خود بروید

اگر شما احساس کردید که فرایند صحبت کردن با پلیس خشن بوده است بهتر است سری هم به بیمه گر خود بزنید که برخی از شرکت‌های بیمه به صورت ۲۴ ساعت و ۷ روز هفته فعال بوده و در این گونه موارد می‌توانند بهترین مشورت را به شما دهند.

در ضمن اگر خودرو شما به اموال عمومی‌و یا اموال فردی خارج از فرایند تصادف خسارت زده بهتر است صاحب اموال را یافته و از او رضایت بگیرید و این کار را به روز قیامت موکول نکنید.

Body-Shop

زمان سر و سامان دادن

بهتر است بعد از طی کردن تمامی‌این فرایندها  و دریافت خسارت از بیمه به یک تعمیرکار خوب برای تازه کردن خودرو خود مراجعه کنید که البته برخی شرکت‌های بیمه خود چنین افرادی را به شما معرفی می‌کنند که در این صورت تمام هزینه‌ها بر عهده بیمه گر است.

Pray

دعا کنید

و در نهایت عاقلانه ترین کار این است که از خدا بخواهید که درگیر یک تصادف ناگوار نشوید.

زمانی که شما درگیر یک تصادف شدید امیدواریم تا پیشنهادات بالا به کمک شما بیاید ولی بهترین کار جلوگیری از وارد شدن به یک حادثه است و همیشه به یاد داشته باشید که ایمن رانندگی کنید و نگذارید که وسوسه‌های فناوری باعث شود که پدال گاز را بیشتر فشار دهید و در ضمن همیشه مراقیب محیط زیست خود باشید.

منبع: خودروسازی

کد خبر 39927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha