آمارهای میزان رضایت مشتریان چقدر قابل اطمینان است؟

پرشین خودرو: به نظر می رسد در تعیین میزان رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش خودروهای سواری و باری ارزیابی چندان مطمئنی صورت نمی گیرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، در جدیدترین نتایج تحقیق اندازه گیری میزان رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش خودروهای باری و سواری شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، خودرو وانت نیسان در گروه خودروهای سواری یک بار و در گروه خودروهای باری دو بار مورد ارزیابی قرار گرفته است. در جداول ارائه شده از سوی این سازمان نام خودرو وانت نیسان هم در گروه خودروهای سواری و هم در گروه خودروهای باری مشاهده می شود. در شرایطی وانت نیسان در بخش خودروهای سواری به عنوان یکی از خودروهای عرضه شده توسط شرکت سایپا/پارس خودرو مورد ارزیابی قرار گرفته که این خودرو در گروه خودروهای باری یک بار در گروه خودروهای سایپا و یک بار در گروه خودروهای زامیاد در نظرسنجی تعیین میزان رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش خودروها شرکت داده شده است. تکرار یک مولفه در سه گروه می تواند نشان از عدم اطمینان به یافته های پژوهش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران باشد. اما برخی مسولان شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران تکرار این مولفه ها را اشتباه تایپی می دانند. به گفته یکی از مدیران این شرکت، قرار گرفتن خودرو وانت نیسان در دو دسته زامیاد و سایپا در گروه خودروهای باری به دلیل تکمیل نشدن ادغام خدمات پس از فروش این دو خودروساز است چرا که هم سایپایدک و هم زامیاد به این خودرو خدمات ارایه می کنند. به گفته وی، قرار گرفتن این خودرو در گروه خودروهای سواری نیز یک اشتباه تایپی است!
کد خبر 4027

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
    0 0
    در مورد سواري ها شركت ستاره ايران با 8 تا نمايندگي رضايتمنديش از ايران خودرو با 768 نمايندگي بيشتره و اين خيلي مفهوم داره بزرگترين خودروساز خاورميانه با قدمت 50 ساله در كشور خودش در مورد خدمات نتونسته پيشرفت كنه يا به حداقل هاي كه يه نمايندگي بايد داشته باشه رسيده!پرمدعا ترين و انحصاري ترين ديگه ايده ال ترين شرايط براي اينها هميشه برقرار بوده كه خيلي از خودروسازان خارجي در روياي خود هم چنين شرايطي رو نديده و نخواهد ديد ولي بازم عقب مانده تكنولوژي هستند و فقط دنبال انحصار و تعرفه بالا ببرند ديگه بقيش مهم نيست
  • پیروز ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
    0 0
    به فرض هم که قابل اعتماد باشد فراموش نکنیم که این امارها نسبی است مثلا نمره 6 از 5 بهتر است.
  • محسنی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
    0 0
    کدوم آمارها قابل اطمینانه که این یکی باشه
  • سعیدی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
    0 0
    شبیه همه آمارها