کد خبر 40395
۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱
بررسی لکسوس IS350+تصاویر

پرشین خودرو: گروه بین الملل

به گزارش «پرشین خودرو»، عملکرد موتور بدون کمک توربوشارژر یا سوپرشارژر، چندان چنگی به دل نمی‌زند و خبر خوش برای خریداران لکسوس  IS350  این است که این خودرو به پیشرانه شش سیلندر خورجینی مجهز شده است. برادر کوچکتر این خودرو یعنی لکسوس IS250، مجهز به موتور شش سیلندر خورجینی 2.5 لیتری بود که کمپانی لکسوس، پیشرانه جدید چهار سیلندر 2.0 لیتری مجهز به توربوشارژر را جایگزین آن کرده است.

این موتور اولین بار روی شاسی بلند لکسوس NX نصب گردید. این زیبای ژاپنی یکی از گرانقیمت ترین خودروها محسوب می‌‍شود. قیمت لکسوس با 65,330 دلار آغاز می‌شود؛ این در حالی است که قیمت خودروهای لوکس دیگری همانند IS250 و IS300h بنزینی – برقی به ترتیب 56,500 و 59,500 دلار می‌باشد.
 

بررسی لکسوس IS350


مسیریاب ماهواره ای، رادیوی دیجیتال، صندلی جلو با تنظیمات برقی و مجهز به گرمکن، روکش چرمی، غربیلک فرمان با قابلیت تنظیم به صورت برقی، شیشه های برقی، ورودی و استارت بدون کلید، چراغ های زنون، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه ای، سنسورهای جلو و عقب و دوربین دید عقب از جمله تجهیزات لوکس این زیبای ژاپنی محسوب می‌شوند.

از زمان عرضه این زیبای ژاپنی به بازار در سال 1999، لکسوس IS رقیب سنتی همتایان آلمانی اش محسوب شده است چون نسبت به پولی که مشتری پرداخت می‌کند از امکانات بیشتری برخوردار می‌شود، هر چند به نظر می‌رسد کمپانی های آئودی، بی ام و و مرسدس بنز در نسل های جدید خودورهایشان تلاش کرده اند تا این فاصله را از بین ببرند. به عنوان مثال، قیمت بی ام و 328i و مرسدس بنز C250 جدید، فقط کمی از قیمت لکسوس IS350 بالاتر است اما می‌توانند به داشتن سیستم پارک نیمه اتوماتیک، برف پاک کن های حساس باران، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار عبور از خط، به اضافه سایر تجهیزات اضافی به خود ببالند.

بررسی لکسوس IS350


بی ام و 328i به نمایشگر مجازی و  صفحه نمایشگر اطراف خودرو مجهز است. مرسدس بنز  C250 نیز به رینگ های 19 اینچی، کروز کنترل راداری، چراغ های جلوی و چراغ های حرکت در روز LED، و سیستم هدایت نیمه-خود ران مجهز می‌باشد. شاید خریداران IS350 بخواهند نگاهی به تیپ F Sport بیندازند که 73,330 دلار قیمت دارد و به سیستم هشدار نقاط کور (علاوه بر سایر تجهیزاتی همانند سیستم تعلیق اسپرت، ضریب فرمان پذیری متغیر و صندلی های راحت تر) مجهز شده است، شاید هم مایل باشند بابت تیپ لوکس Sports  با پرداخت 84,330 دلار پول بپردازند. این تیپ به نوربالای اتوماتیک، کروز کنترل راداری، برف پاک کن های مجهز به سنسور باران، سیستم هشدار عبور از خط، سیستم پیشگیری از تصادف و سیستم صوتی Mark Levinson با 15 بلندگو تجهیز شده است.

بررسی لکسوس IS350


کمپانی لکسوس، کابین داخلی را تا حد امکان ساده کرده است. کابین حس خاص و معناداری به شما می‌دهد، از ساعت آنالوگ روی داشبورد گرفته تا طراحی هوشمندانه و کلیدهای کنترلی. نمایشگر اصلی 7.0 اینچی برای داشتن دید بهتر در بالاترین قسمت داشبورد قرار گرفته است و از طریق Remote Touch Controller روی کنسول قابل کنترل می‌باشد. اهرم کنترل نیز، کمی بیش از حد حساس است و نسبت به سیستم iDrive موجود در رقبایی همانند بی ام و از دقت کمتری برخوردار است.

سیستم Enform لکسوس از طریق Remote Touch مورد استفاده قرار می‌گیرد و به راننده امکان کنترل وضعیت آب و هوا، جستجوی نزدیک ترین جایگاه سوخت یافتن رستوران یا تماس با کمپانی را می‌دهد. صندلی های آن نسبتا راحت می‌باشد اما از کیفیت صندلی رقبا بالاتر نیست و می‌توان این موضوع را در خصوص کل فضای کابین گفت.

بررسی لکسوس IS350


فضای سر برای صندلی های عقب به اندازه کافی است اما زانوها علی رغم افزایش سایز در مدل جدید IS زیاد نیست و کمی فشرده است.  فضای کابین در خودروهایی همانند بی ام و سری 3، مرسدس بنز C-Class، آئودی A4 و ولوو S60 بسیار بیشتر است. فضای صندوق عقب 480 لیتر است که با فضای صندوق عقب بی ام و سری 3 و مرسدس بنز C-Class قابل مقایسه است. همچنین این زیبای ژاپنی دارای صندلی های عقب تاشو با نسبت 40/60 می‌باشد.  لکسوس IS350 راننده ها را به اندازه ای جذب خودش می‌کند که ممکن است به خرید تیپ F Sport تمایلی پیدا نکنند. فرمان برقی زیاد خوش دست نیست ولی مانند فرمان مدل قبلی لکسوس IS350، بسیار دقیق است و در جاده های خشک یا مرطوب اعتماد به نفس زیادی به راننده می‌دهد.

بررسی لکسوس IS350


موتور شش سیلندر قدرتمند نیز وقتی دور موتور بالا می‌رود، راننده را تشویق می‌کند سرعت را افزایش بدهد. نسل جدید لکسوس IS350 به گیربکس 8 سرعته اتوماتیک مجهز است که نیروی بیشتری از موتور بیرون می‌کشد. فعال کردن حالت Sport نیز عملکرد و صدای موتور را بالا می‌برد. بنا به گفته کمپانی لکسوس، چنانچه خودرو را در حالت M (دستی) قرار دهید و با پدل شیفترها کار کنید، تعویض دنده ها در مقایسه با گیربکس شش سرعته اتوماتیک قبلی، سه برابر سریعتر انجام می‌گیرد. همچنین انتخاب حالت M باعث می‌شود مبدل گشتاور از دنده دو به بالا قفل شود تا افت و هدر رفت نیرو هنگام انتقال دادن آن به حداقل برسد.

بررسی لکسوس IS350


دنده هشت برای این طراحی شده است تا مصرف سوخت پایین بیاید، هرچند وجود این دنده نمی‌تواند باعث شود لکسوس IS350 پر مصرف ترنن خودرو این کلاس نباشد. مصرف سوخت این خودروی زیبا 9.7 لیتر به ازای صد کیلومتر اعلام شده است؛ جالب است بدانید که مصرف سوخت رقبای اصلی لکسوس فقط کمی از 6 لیتر بیشتر است. البته در خودرویی که مورد تست قرار گرفت، این میزان به 11.3 لیتر به ازای صد کیلومتر رسید. اگر جزو آن دسته خریدارانی هستید که مصرف کم برایتان در اولویت قرار دارد، می‌توانید تیپ هیبریدی لکسوس IS300h را برای خود سفارش دهید که که طبق اعلام رسمی کمپانی لکسوس در هر صد کیلومتر 4.9 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

بررسی لکسوس IS350


لکسوس IS از موتور برقی- بنزینی بهره می‌برد ولی سواری چندان راحتی ندارد و به علت برخورداری از تایرهای run-flat (تایرهایی که در صورت پنچر شدن باز هم قادر به حرکت هستند)، کمی پر سر و صدا احساس می‌شود. تمامی تیپ های لکسوس IS با گارانتی چهار ساله که 12 ماه طولانی تر از میزان متوسط ذر این کلاس است به خریداران ارائه می‌شود؛ اگرچه پوشش 100,000 کیلومتر نیز، برای آن در نظر گرفته شده است.

همانگونه که قبلا اشاره شد، پیشرانه ارتقا یافته مجهز به توربوشارژر لکسوس IS در سال 2015 به بازار ارائه خواهد شد، اما می‌توان پیش بینی کرد کمپانی لکسوس که سابقه درخشانی در ارائه تجهیزات زیاد به صورت استاندارد دارد، این سدان متوسط را نیز به آپشن های زیادی مجهز خواهد کرد تا از لحاظ قیمت و فناوری بتواند با رقبایش به رقابت بپردازد. لکسوس IS200t جدید با پیشرانه ای چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر نیز به زودی به بازار خواهد آمد و پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری را کنار خواهد گذاشت.

بررسی لکسوس IS350
کد خبر 40395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha