کد خبر 40522
۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۶
بنز رقیب ب ام و اکس‌۶ را معرفی کرد

پرشین خودرو: مرسدس بنز چند هفته دیگر و در نمایشگاه دیترویت از جدیدترین شاسی بلند خود، مدل جی‌ال‌ائی کوپه رونمایی خواهد کرد. بعد از عرضه دومین نسل از ب ام و اکس‌۶، مرسدس بنز تردیدها درباره این نوع بدنه شاسی‌بلند را کنار گذاشته و حالا می‌خواهد سهمی از این بازار داشته باشد.

به گزارش «پرشین خودرو»، جی‌ال‌ائی کوپه براساس مدل کنونی M ساخته می‌شود. کلاس M با روش جدید نامگذاری مدلهای بنز در آینده با نام جی‌ال‌ائی به بازار عرضه می‌شود. جی‌ال‌ائی‌ کوپه اولین خودرویی در بنز است که با روش جدید نامگذاری خواهد شد.
مرسدس بنز در دیترویت از سری تازه مدلهای ای‌ام‌جی به نام «ای ام جی اسپرت» رونمایی کرد. این سری از محصولات ای‌ام‌جی قدرت کمتری از مدلهای اصلی ای‌ام‌جی دارند و به همین نسبت هم قیمتشان کمتر است.
«جی‌ال‌ائی ۴۵۰ ای‌ام‌جی کوپه» اولین مدلی خواهد بود که در این سری معرفی می‌شود. این خودرو موتور شش سیلندر سه لیتری با دو توربو و قدرت ۳۶۷ اسب بخار دارد.
تنها مدل دیزل جی‌ال‌ائی کوپه GLE 350 d 4MATIC است که ۲۵۸ اسب بخار نیرو دارد. قدرت موتور مدل GLE 400 4MATIC با موتور شش سیلندر بنزینی ۳۳۳ اسب بخار است.
نیروی موتور در مدلهای معمولی به طور مساوی بین چرخ‌های جلو و عقب تقسیم می‌شود اما در مدل ای‌ام‌جی شصت درصد نیرو به چرخ‌های عقب و چهل درصد به چرخ‌های جلو فرستاده می‌شود.
طول ماشین ۴۹۰۰ میلی‌متر،‌عرضش ۳۰۰۲ میلی‌متر و ارتفاعش ۱۷۳۱ میلی‌متر است. فاصله بین دو محور هم ۲۹۱۵ میلی‌متر است. برای مقایسه طول X6 ۴۹۰۹ میلی‌متر، عرضش ۱۹۸۹ میلی‌متر و ارتفاعش ۱۷۰۲ میلی‌متر است و فاصله بین دو محور ب ام و هم ۲۹۳۳ میلی‌متر است.
ب ام و مدل X6 را در سال ۲۰۰۸ به بازار عرضه کرد. فروش این ماشین خیلی زیاد نیست اما قیمتش از مدل X5 بیشتر است و به همین دلیل سود بیشتری دارد. این خودرو همچنین خریداران جوان‌تر و ثروتمندتر را به سمت ب ام و سوق داده که اعتبار این برند را بیشتر می‌کند.
بنز هم می‌خواهد جی‌ال‌ائی را گرانتر از کلاس M بفروشد و امیدوار است مانند ب ام و خریداران جوانتری برایش پیدا کند. مدلهای مختلف کلاس ام در حال حاضر بین ۴۹ هزار دلار تا ۹۹ هزار دلار قیمت دارد. انتظار می‌رود شاسی بلند کوپه که از تابستان آینده به بازار عرضه می‌شود دستکم ده هزار دلار گران‌تر باشد.
یکی از سیستم‌های جالب در جی‌ال‌ائی کوپه، «داینامیک سلکت» است که به راننده امکان انتخاب بین پنج روش رانندگی را می‌دهد. با انتخاب بین روش‌های رانندگی راحت، اسپرت، زمین لیز و اسپرت+ سخت‌افزار ماشین نظیر فنربندی، شاسی و موتور و نرم‌افزار نظیر صدای اگزوز و قدرت چراغ‌های جلو بنا به انتخاب راننده تنظیم می‌شود. راننده می‌تواند همه این تنظیمات را به سلیقه خود تغییر دهد و آن را به حافظه این سیستم بسپرد.
چرخ‌های ماشین به طور استاندارد ۲۰ اینچی است اما مدل ای‌ام‌جی را می‌توان با چرخهای ۲۲ اینچی هم سفارش داد. چراغهای ای‌ائی‌دی جلوی ماشین هم به صورت استاندارد روی همه مدلها نصب می‌شود.
در داخل ماشین هم همه صندلی‌ها به طور استاندارد اسپرت‌اند و همه مدلها با سیستم اینفوتینمنت «کامند» عرضه می‌شود. از جمله سیستمها ایمنی سفارشی می‌توان به دوربین ۳۶۰ درجه اطراف ماشین، سیستم ترمزگیری خودکار و سیستم هشدار خروج ماشین از بین دو خط و دوربین دید در شب نام برد.
به گزارش اقتصاد آنلاین، مرسدس بنز تولید یک مدل جی‌ال‌ائی ۶۳ ای‌ام‌جی را در برنامه دارد که با موتور ۵.۵ لیتری هشت سیلندر با ۵۱۸ اسب بخار عرضه خواهد شد.
 

بنز رقیب «ب ام و اکس‌۶ » را معرفی کرد+تصاویر

بنز رقیب «ب ام و اکس‌۶ » را معرفی کرد+تصاویر

بنز رقیب «ب ام و اکس‌۶ » را معرفی کرد+تصاویر
کد خبر 40522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha