کد خبر 40528
۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
۱۰ موتور برتر خودرو در سال ۲۰۱۴

پرشین خودرو: یک موسسه معتبر در هر سال اقدام به معرفی برترین موتورهای خودرو می کند که در این جا هم شاهد جدال رقیبان ژاپنی و آلمانی با هم هستیم.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از خودروسازی، در هر سال، موسسه بسیار معتبر WardsAuto ، ۱۰ موتور برتر را معرفی می‌کند که البته این بار این ۱۰ موتور از ۳۷ موتوری که دارای بالاترین امتیاز بودند انتخاب شدند.
در لیست امسال ما تلفیقی از موتورهایی با سیستم پیل سوختی هیدروژنی، موتورهای تمام الکتریکی و انواع موتورهای توربوشارژ ۳ سیلندر و چهار سیلندر را مشاهد می‌کنیم.

wards-10-best-engines
لازم به ذکر است که این لیست به ترتیب حروف الفبا منتشر شده است.


bmw-i3-engine
BMW i3 – ۱۲۷-kW Electric Moto
خودرو بی.ام.دبلیو i3 به عنوان یک خودرو الکتریکی با قابلیت‌های بالا معرفی شد که بدین معنی است که موتور الکتریکی آن دارای بازدهی بالایی است.
این موتور اسپرت دارای قدرت پیشرانه ۱۷۰ اسب بخاری و ۱۸۴ پوند بر فوت نیروی گشتاور است که ماحصل یک موتور الکتریکی ۱۲۷ کیلوواتی است کهع به این خودرو جمع و جور الکتریکی این امکان را می‌دهد که شتاب صفر تا صد در هفت ثانیه داشته باشد که البته خریداران می‌توانند گزینه ژنراتور بنزینی ۰٫۷ لیتری را نیز سفارش دهند که برد این خودرو را با یک بار شارژ تا ۲۴۰ کیلومتر افزایش می‌دهد.


corvette-stingray-engine
Chevrolet Corvette Stingray – ۶٫۲L V8
شورلت کوروت استینگری دارای یک موتور V8 که توانست سال گذشته عنوان یکی از برترین موتورهای سال را به خود اختصاص دهد که دارای قدرت پیشرانه ۴۵۵ اسب بخاری و ۴۶۰ پوند بر فوت نیروی گشتاور است که البته با یک پکیج اختیاری قابلیت رسیدن به قدرت پیشرانه ۴۶۰ اسب بخاری را دارد که نسخه LT1 V8 به نوعی قلب و روح نسل هفتم شورلت کوروت نیز است.
WardsAuto در این مورد می‌گوید:” این موتور دارای انتقال قدرت بیش از توقع ما است”.


challenger-srt-hellcat-engine
Dodge Challenger SRT Hellcat – ۶٫۲L Supercharged V8
موتور جدید دوج نیز در فهرست ۱۰ موتور برتر سال ۲۰۱۴ قرار گرفته است که البته با توجه به سوابق دوج چندان از این انتخاب شگفت زده نشدیم.
این موتور یک موتور ۶٫۲ لیتری V8 است که دارای قدرت دیوانه وار ۷۰۷ اسب بخاری است که یک معنای کاملا جدید را به خودروساز عضلانی امریکایی بخشیده است که البته یکی از مهمترین فاکتورهای قرار گیری هل کت در این لیست استفاده از سیستم دو مرحله ای تزریق سوخت و کنترا موتور است که به سیستم انتقال قدرت هشت سرعته اتوماتیک این خودرو چابکی بالاتری را می‌بخشد.
این موتور یک موتور اسپرت بسیار عالی است که با سیستم مصرف سوخت اقتصادی خود قدرت پیشرانه ۷۰۷ اسب بخاری را برای شما به ارمغان می‌اورد.


ford-fiesta-engine
Ford Fiesta – ۱٫۰L Turbocharged Three Cylinder
یکی دیگر از موتورهای فورد که بازگشتی قهرمانانه به لیست ما داشته است که یک موترو ۳ سیلندر است که در مدل فیستا از ان بهره گرفته شده است که در ضمن دارای فناوری بهره وری سوخت اکوبست نیز است .
این موتور دارای اندازه ای کوچک است که یک سیستم ۱٫۰ لیتری توربوشارژ با قدرت پیشرانه ۱۲۳ اسب بخاری و ۱۲۵ پوند بر فوت نیروی گشتاور است که شتاب و قدرت مناسب را در اختیار فیستا در اتوبان قرار می‌دهد.
Ward’s Auto در این مورد می‌گوید:” این یک موتور جمع و جور با بهره وری سوخت بالا و بسیار سبک وزن و با حالت‌های جالب رانندگی است” که ما هم با این موسسه هم نظریم.


hyundai-tucson-fcv-engine
Hyundai Tucson Fuel-Cell Vehicle – ۱۰۰-kW Fuel Cell
یک تازه وارد در لیست ما که اولین موتور هیوندای است که به لیست ۱۰ تایی راه پیدا می‌کند که یک سیستم پیل سوختی هیدروژنی دارد که با خودرو Tucson FCV عرضه شده است که در سال گذشته رونمایی شد.
این کراس اوور پنج سرنشینه دارای بازدهی بالا و مقدار صفر انتشار گازهای گلخانه ای با گشتاور فوق العاده است که دارای قدرت پیشرانه ۱۳۴ اسب بخاری و ۲۲۱ پوند بر فوت نیروی گشتاور است.
به هر حال Tucson FCV به سرنشینان خود کمک می‌کند تا تجربه جدیدی از نسل خودروهایی با سوخت سلولی داشته باشد که در کنار محصولی همچون تویوتا میرای قرار می‌گیرد.


mini-cooper-engine
MINI Cooper – ۱٫۵L Turbocharged Three Cylinder
در ۲۱ سال گذشته، شرکت مینی همیشه جزوی از لیست ۱۰ موتور برتر سال را با یک موتور چهارسیلندر به خود اختصاص داده است و حالا مدل کوپر با یک موتور ۳ سیلندر با قدرت پیشرانه ۱۳۴ اسب بخاری جایگزین موتور چهارسیلندر کلاسیک مینی شده است.
این موتور توربوشارژ کوپر جمع و جور را به داشتن یک سیستم مصرف سوخت با بهره وری بالا کمک می‌کند که البته دارای شروع قیمت ۲۰ هزار دلاری بوده و سرنشینان ان می‌توانند یک محصول جمع و جور سرگرم کننده را در اختیار داشته باشند.


ram-1500-ecodiesel-engine
Ram 1500 EcoDiesel – ۳٫۰L Turbocharged V6 Diesel
موتور Ram 1500 اکودیزل یکی دیگر از پیشرانه‌های محبوب در لیست ۱۰ تایی WardAuto است که این خودرو را قادر می‌سازد تا متوسط مصرف سوخت ۲۸ مایل در هر گالن در بزرگراه به همراه قدرت پیشرانه ۲۴۰ اسب بخاری و ۴۲۰ پوند بر فوت داشته باشد که از همین روی چندان متعجب نشدیم که بیش از ۲۰ درصد از خریداران Ram 1500 از یک موتور دیزلی V6 ـوسعه یاقته توسط VM Motori فیات نیز بهره گرفته اند.


subaru-wrx-engine
Subaru WRX – ۲٫۰L Turbocharged Flat Four
برای مدل سال ۲۰۱۵ سوبارو WRX، خودروساز ژاپنی از یک موتور توربوشارژ تخت چهارسیلندر که پیش از این در مدل‌هایی همچون فورستر استفاده کرده بود بهره گرفته است که البته با تغییراتی دارای قدرت پیشرانه ۲۶۸ اسب بخار و ۲۵۸ پوند بر فوت نیروی گشتاور است.
بر اساس اظهارات WardsAuto، موتور WRX شش سرعته دستی در یک کلام یک موتور کامل و پرقدرت است که بدین ترتیب این خودرو را یکی از بهترین محصولات امسال معرفی کرده است.


volkswagen-golf-engine
Volkswagen Golf – ۱٫۸L Turbocharged Four Cylinder
چهارمین موتوری که در لیست سال گذشته ۱۰ تایی برتنری موتورها بود با یک بروز رسانی از سوی فولکس واگن یک موتور ۱٫۸ لیتری توربوشارژ چهارسیلندر با قدرت پیشرانه ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور ۲۰۰ پوند بر فوت است که یک شاهکار قابل تحسین است که حتی این موتور را بهتر از نسخه نهایی Golf R400 قرار داده است.


volvo-drive-e-engine
Volvo S60 – ۲٫۰L Turbocharged Four Cylinder
و سرانجام یک موتور توربوشارژ چهارسیلندر از ولوو در لیست ۱۰ تایی قرار گرفته است که از سوی خودروساز کره ای با فناوری جدید Drive-E معرفی شده است که یک موتور ۲٫۰ لیتری T5 است که پیش تر از این در سدان S60 نیز مشاهده کرده ایم که قدرت پیشرانه ۲۴۰ اسب بخاری را تحویل خریداران خود می‌دهد.
البته موتور T5 تنها موتوری نیست که در لیست WardsAuto قرار گرفته است که از این میان می‌توان به یک موتور توربوشارژ و سوپرشارژ T6 با قدرت پیشرانه ۳۰۲ اسب بخاری اشاره کرد که از یک موتور ۲٫۰ لیتری چهارسیلندر حاصل شده است و البته ما موتور با بازدیه فوق اقتصادی T5 را نیز فراموش نمی‌کنیم.

کد خبر 40528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha