کد خبر 40560
۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱
رونمایی ولوو از هیبریدی XC90 T8

پرشین خودرو: بازار گرم خودروهای هیبریدی ولوو را بران داشته است تا سبد خودروهای شاسی بلند خود را با یک محصول هیبریدی متنوع تر کند.

به گزارش «پرشین خودرو»، به نظر تنها نباید پیشرانه‌های هیبریدی پرقدرت را در قلب خودروهای مسابقه ای و یا سوپرخودروها جستجو کنیم و از همین روی شرکتی مانند ولوو از این فناوری در جاهای بیشتری بهره برده است که به عنوان نمونه می‌توان به XC90 T8 اشاره کرد که یک خودرو هیبریدی شاسی بلند لوکس است که ولوو آنرا به عنوان یک محصول سبز معرفی کرده است.

149821_the_all_new_volvo_xc90-970x548-c
پیتر مرسن معاون ارشد ولوو در این مورد می‌گوید:” خودرو XC90 T8 یک محصول هیبریدی الکتریکی با بازدهی بالا از سوی ولوو است “.
بازدهی این خودرو لوکس در مجموع ۴۰۰ اسب بخار و گشتاور ۶۴۰ پوند بر فوت است و این بدان معنی است که این خودرو لوکس دارای شتاب صفر تا صد در ۵٫۹ ثانیه است و از لحاظ مصرف سوخت که مهم ترین دغدغه خریداران این محصول خواهد بود این خودرو دارای متوسط مصرف سوخت ۵۹ مایل در هر گالن است.
در سیستم پیشرانه این خودرو شاهد سیستم توسعه یافته جدید ولوو به نام Drive-E هستیم که در یک موتور چهارسیلندر نهادینه شده است که دارای هر دو فناوری سوپرشارژ و توربوشارژ است که قدرت پیشرانه ۳۱۸ اسب بخاری را به این خودرو بخشیده است که با یک موتور الکتریکی با قدرت پیشرانه ۸۲ اسب بخار تلفیق شده که در اکسل‌های عقب واقع شده است و نیروی چرخ‌های عقب را در حالت تمام الکتریکی تامین می‌کند.

149820_the_all_new_volvo_xc90-970x548-c
حالت‌های مختلف رانندگی این امکان را به کاربر می‌دهد که بنا بر نیازهای خود از وسیله نقلیه خود لذت ببرد که برای صرفه جویی در مصرف سوخت می‌توانید بر روی حالت هیبریدی یا تمام الکتریکی سوئیچ کنید و اگر خواهان تمام قدرت از وسیله نقلیه خود هستید می‌توانید از حالت Power mode بهره گیرید که از تمام قدرت موتور بنزینی و الکتریکی بهره می‌گیرد و در ضمن راننده قادر است به صورت دستی اگر تشخیص دهد سیستم را به سمت و سوی چهارچرخ محرک تغییر دهد.
قدرت این خودرو به یک جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک ارسال می‌شود که به خاطر لوکس بودن خودرو از دسته دنده کریستالی دست ساز بر روی دنده بهره گرفته شده است و در ضمن برند سوئدی پکیج باتری را بر روی مرکز خودرو نصب کرده است که توسط یک فضای کابین داخلی به خوبی محافظت می‌شود.

150057_the_all_new_volvo_xc90_interior-970x548-c
به گزارش خودروسازی، هفت سرنشین به راحتی می‌توانند در ۳ ردیف صندلی از فضای خودرو بهره مند شوند که از همین روی ما بی صبرانه منتظر عرضه این خودرو به بازار هستیم که البته هنوز برچسب قیمت آن از سوی ولوو اعلام نشده است.

کد خبر 40560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha