کد خبر 40636
۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴
اولین هواپیمای فضایی+تصاویر

پرشین خودرو: محققان انگلیسی موتور موشک جدیدی طراحی کرده‌اند که درصورت نصب بر روی هواپیما، امکان سفر به اقصی نقاط دنیا در مدت زمان چهار ساعت را فراهم می‌کند.

به گزارش «پرشین خودرو»، موتور موشک Sabre‌ توسط محققان شرکت هوافضای Reaction Engines انگلیس و با حمایت مالی آژانس فضایی اروپا (ESA)‌ طراحی شده است.

این موتور موشک می‌تواند سرعت هواپیما را به پنج برابر سرعت صوت برساند؛ در اینصورت یک هواپیمای مسافربری با 300 مسافر از اروپا تا استرالیا را در مدت زمان چهار ساعت طی خواهد کرد.

همچنین استفاده از موتور Sabre در نسل آینده هواپیماهای فضایی، علاوه بر کاهش 95 درصدی هزینه‌های پرتاب، می‌تواند برای انتقال ماهواره‌ها به مدار زمین نیز مورد استفاده قرار گیرد.

در فناوری خنک‌کننده این سیستم، ورود جریان هوا باعث خنک‌ شدن موتور در مدت زمان 0.01 ثانیه می‌شود؛ درون موتور، لوله‌های حاوی هلیوم تعبیه می‌شوند که با عبور جریان هوا، گرما را گرفته و تا منفی 150 درجه سانتیگراد خنک می‌شوند.

موتور Sabre در 100 آزمایش، عملکرد موفق ثبت کرده و موفق به دریافت تأییدیه طراحی از سوی آژانس فضایی اروپا شده است.

محققان قصد دارند با استفاده از این موتور، نمونه اولیه هواپیمای فضایی Skylon‌ با سرعت 5632 کیلومتر در ساعت را طراحی کرده و تا قبل از سال 2020 مورد آزمایش قرار دهند.

از همین فناوری بر روی هواپیمای تجاری با قابلیت حمل 300 مسافر موسوم به Lapcat A2 استفاده خواهد شد.
 





کد خبر 40636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha