کد خبر 40926
۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۸
آنچه در سال ۲۰۱۴ گذشت

پرشین خودرو: سال ۲۰۱۴ میلادی رو به اتمام است و با همه خوبی‌ها و زشتی‌هایش جای خود را به سال ۲۰۱۵ می‌دهد.

به گزارش «پرشین خودرو»، از همین روی نگاهی کوتاه به مهم ترین رویدادهای صنعت خودروسازی و خودرو در این سال می‌اندازیم و امیدواریم که مورد توجه خوانندگان عزیز خودروسازی قرار گیرد.

Hennessey Venom GT
رکورد جهانی سرعت در اختیار Hennessey Venom GT
در مرکز فضایی کندی در فلوریدا، خودرو مذکور توانست به سرعت دیوانه وار ۴۳۵٫۳۱ کیلومتر در ساعت برسد که البته هنوز توسط موسسه گینس در کتاب رکوردها تحریر نشده است که از رکورد راکت پیشین یعنی بوگاتی ویرون در حدود ۴ کیومتر در ساعت سریع تر است.


The beginnings of Formula E
سبک جدید فرمول وان
نخستین رقابت‌های فرمول الکتریکی در ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۴ در پکن برگزار شد که بر اساس رقابت بین خودروهای تمام الکتریکی بود که بدین ترتیب قرار است طبق زمان بندی انجام شده در ۱۰ شهر مختلف در ۳ کشور و در خیابان‌های تعیین شده برگزار شود که آخرین رقابت آن در ژوئن ۲۰۱۵ در لندن برگزار خواهد شد.


Maserati
مازراتی ۱۰۰ ساله شد
خودروساز ایتالیایی امسال جشن ۱۰۰ سالگی خود را در ۱ دسامبر ۲۰۱۴ برگزار کرد که این خودروساز یک نقش مهم در تاریخ به خاطر خودروهای اسپرت و منحصر به فرد داشته است و کیفیت محصولات مازراتی به خوبی سمبل این شرکت هستند.


Fuel prices fall
کاهش قیمت سوخت
همچنان در آخرین روزهای سال جاری میلادی شاهد کاهش قیمت سوخت هستیم و به نظر شما این کاهش سوخت تا کجا می‌تواند ادامه داشته باشد.


Tony Stewart
یک تراژدی
در تاریخ ۹ اگوست سال ۲۰۱۴ یک تراژدی در رقابت‌های سوپراسپرینت امریکا روی داد و راننده تونی استوارت یک جوان ۲۰ ساله را به نام کوین وارد جونیور در اثر تصادم دو وسیله نقلیه به کشتن داد و خود او نیز به شدت مجروح شد.


2015 Mustang
رونمایی از موستانگ جدید
با یک ظاهر مدرن و طراحی تهاجمی‌و یک سیستم منحصر به فرد تعلیق مستقب هر چرخ و طیف وسیعی از موتورهای منحصر به فرد یک خودرو اسپرت است که همه جا صحبت از آن است و با یک سیستم سوخت مقرون به صرفه یک موستانگ ۲۰۱۵ دوست داشتنی رقم زده است.


GM issues
فراخوان گسترده جنرال موتورز
در بهار سال جاری میلادی بود که جنرال موتورز یک فراخوان گسترده برای بیش از ۲٫۶ میلیون وسیله نقلیه به خاطر مشکل سوئیچ احتراق اعلام کرد که باعث اشکال اساسی در موتور و بروز سوانح می‌شد که البته در برخی موارد باعث غیر فعال شدن کسیه ایمنی هوا نیز می‌شود و باعث ضر و زیان ۳۵ میلیون دلاری این شرکت نیز شد.


Mazda Miata
مزدا میاتا ۲۵ ساله شد
این خودرو با سواری بسیار لذت بخش خود برای اولین بار در نمایشگاه خودرو شیکاگو در سال ۱۹۸۹ رونمایی شد و در حال حاضر نسل جدید دارای نام MX-5 است که رکورد ۹۰۰ هزار عددی را نیز پشت سرگذاشته است و البته مشتاقانه منتظر ارائه نسل چهارم آن نیز هستیم.


Toyota celebrates 50 years in Canada
تویوتا ۵۰ سالگی حضور خود در کانادا را جشن گرفت
بعد از ۵۰ سال، تویوتا بیش از ۴٫۶ میلیون وسیله نقلیه در کانادا به فروش رسانده است که بیش تر از هر کارخانه دیگر خودروسازی در این کشور است و البته مدل‌هایی همچون کرولا و RAV4 نیز در این کشور تولید می‌شود.


Fiat-Chrysler
فیات کرایسلر
در حال حاضر این قرارداد دیگر قطعی شده است و دیگر برای ما جالب خواهد بود که چگونه کرایسلر محصولات خود را تحت برند فیات عرضه خواهد کرد.


Alfa Romeo
بازگشت آلفارومئو به بازار آمریکای شمالی
همزمان با تکمیل قرارداد کرایسلر با فیات، آلفارومئو نیز سرانجام اعلام کرد که در حال بازگشت به بازار آمریکای شمالی است و نخستین محصولی که در نمایندگی‌های این شرکت در پیش روی خریداران آمریکای و کانادایی قرار خواهد گرفت مدل اسپرت ۴C است.


mercedes-benz-michael-schumacher
مایکل شوماخر
بدون شک مایکل شوماخر یکی از قهرمانان افسانه ای فرمول وان است که در تعطیلات کریسمس بر اثر یک سانحه اسکی به یک کمای ۵ ماهه رفت و در حال حاضر نیز بعد زا بهوش امدن دوران نقاهت خود را در لوزان سویس پشت سر می‌گذارد ولی بدون تردید طبق اظهار نظر پزشکان دیگر شاهد مایکل شوماخر قبلی نخواهیم بود.


Porsche 918 Spyder
درگذشت پل واکر
بدون تردید تصادف مهیب پل واکر و دوستش با یک پورشه ۹۱۸ اسپایدر و مرگ هر دو نفر یکی از بزرگترین تراژدی‌های دنیای خودروسازی بود که هنوز هم پورشه و همسر واکر درگیر دعاوی حقوقی با یکدیگر هستند.


1288378212509_WIDESCREEN
تسلا و توسعه فناوری خودروهای الکتریکی
تسلا همچنان با شوق و اشتیاق بالایی در حال توسعه فناوری خودروهای تمام الکتریکی است که همین ابداعات و محصولات با کیفیت سایر خودروسازان را نیز به تکاپو انداخته است.


Ten futuristic sleds
سورتمه بابانوئل بنتلی
هیچ بعید نیست با پیشرفت فناوری شاهد حضور بابانوئیل با یک سورتمه فوق مدرن بنتلی در خانه‌های بچه‌ها برای دادن کادوی کریسمس باشیم.

منبع: خودروسازی

کد خبر 40926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha