کد خبر 40934
۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷
بتن به جای آسفالت

پرشین خودرو: معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: پروژه بتن غلطکی تجربه‌ نو و جدیدی است که باید منتظر بود تا کارکرد و نتیجه آن را ببینیم و بتوانیم قضاوت نهایی داشته باشیم.

به گزارش «پرشین خودرو»، داوود کشاورزیان در بازدید از پروژه بتن غلطکی در جاده شرف‌آباد کرمان، گفت: در این پروژه به جای آسفالت از بتن استفاده شده است و ما درجاهایی که امکان پذیر باشد از بتن استفاده کنیم. وی با بیان این که در سطح کشور نمونه هایی مانند این پروژه اجرا شده است، گفت: این طرح فعلا در مرحله تحقیق و آزمایش است و طرح در کرمان با مشارکت مرکز تحقیقات وزارت راه وشهرسازی درحال اجراست. کشاورزیان تصریح کرد: پروژه بتن غلطکی تجربه‌ نو و جدیدی است که باید منتظر بود تا کارکرد و نتیجه آن را ببینیم و بتوانیم قضاوت نهایی داشته باشیم. رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: این طرح در یزد ،فرودگاه مهرآباد و پرند اجرا شده اما هنوز در در مرحله آزمایش وتحقیق است. مدیر کل را و شهرسازی استان کرمان نیز در حاشیه بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از پروزه‌ بتن غلطکی در جاده شرف‌آباد کرمان با بیان اینکه بتن غلطکی در درازمدت بسیار به صرف تر از آسفالت است اظهار کرد: در کشور ما استفاده از بتن غلطکی در راهها، تجربه‌ نو وجدیدی است که در دنیا در حال انجام است. خداداد مقبلی افزود: در این روش به منظور کاهش لغزندگی جاده و عملکرد بهتر سیستم ترمز خودروها و همچنین افزایش مقاومت زیرسازی جاده، لایه 4 سانتیمتری آسفالت بر روی آن قرار می‌گیرد. مدیر کل را و شهرسازی استان کرمان با بیان این که عمر آسفالت بین 10 تا 15 سال است، گفت: عمر بتن غلطکی بین 30 تا 50 سال است بنابراین این اختلاف دوامی کمک می کند که بتن غلطکی از لحاظ قیمتی به صرفه تر از آسفالت باشد . وی خاطرنشان کرد: این طرح هم اکنون در مرحله آزمایش و تحققیاتی است و چنانچه خوب جواب دهد در راههای اصلی و روستایی می توانیم از این طرح استفاده کنیم و آن را گسترش دهیم. به گزارش ایسنا، مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان همچنین گفت: بتن غلطکی در دراز مدت به صرفه تر از آسفالت است و مشکلات زیست محیطی نیز ندارد. بازدید از راههای استان، افتتاح دو پروژه راهسازی و سفر به بم در سالروز زلزله بم را از جمله برنامه‌های سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به کرمان بود.
کد خبر 40934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرید ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    0 0
    بتن غلطکی برای ایران مناسب نیست وقتی ما قیر داریم چرا باید هزینه بیشتر بکنیم ضممناً اجرای بتن غلطکی در ایران به مشکل خواهد خورد در تمام درزهای انقطاع دست انداز ایجاد خواهد شد