کد خبر 40948
۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
بر سر نام 718 پورشه چه خواهد آمد؟

پرشین خودرو: آیا پورشه برای حفظ میراث خودروهای اسپورت خود نام 718 را حفظ خواهد کرد؟

به گزارش «پرشین خودرو»، به نقل از ورلد کار فنز [هواداران جهانی خودرو] پورشه چند سالی است که استراتژی های خود را به سمتی هدایت کرده که به جز خودرو 911 و خودروهای کراس اور مدل های جدیدی عرضه کند. برخی از این پروژه ها مثل فراری Ferrari-fighting 960 رو به احتضارند و برخی مثل نسل جدید «پانامرا» و خودرو خوش اقبال «کایمن» در حال رونق گرفتن هستند. اوایل امسال شایعاتی منتشر شده بود که موتور چهارسیلندر تخت وارد خطوط تولید کارخانه پورشه در اشتوتگارت خواهد شد که احتمالا از این موتور در خودرو رودستر 718 استفاده می شود. اگر این کار اتفاق می افتاد قیمت آن پایین تر از باکستر و زیر 51 هزار دلار می شد و در نتیجه باکستر را یک پله بالا بالا می برد و از قیمت 52 هزار و 600 کایمن هم بالاتر می رفت.

اخیرا هم پورشه دست روی نام  «718» گذاشته و رئیس تحقیق و توسعه پورشه در مصاحبه با اتوکار گفته بود که  هیچ دلیلی نمی بیند که بخواهد به قیمت های زیر 51 هزار دلار برود. از سویی سایت اتوموبیل گزارش کرده بود: رودستر 718 دیگر به حیات خود ادامه نمی دهد اما نام 718 باقی می ماند. بنابر این مانند 911 دامنه جدید از خودروهای 718 از جمله کوپه و کانورتیبل با انواعی از قدرت ها و شتاب ها را شامل خواهد شد. پیشنهاد شده است که نام های باکستر و کایمن بازنشسته شوند.

به نظر وبسایت اتوموبیل پورشه موتورهای چهارسیلندر تخت خود را در خودروها با پایین ترین قیمت های شروع خواهد کرد و انواعی از موتورهای 2 لیتر و 2.5 لیتر با و بدون توربوشارژر هم به کار خواهد گرفت. برخی از گمانه زنی هم به این سمت رفته که اولین این نوع موتورها در خودروی ماکان خواهد بود.

این حدس ها و گمان از این جهت به وجود آمده که بدون شک پورشه باید میراث خودروهای اسپورت خود را حفظ کند و شاید حفظ نام 718 به این ایده کمک کند. با این حال باید تا سال 2016 یا حتی 2017 صبر کرد و دید که چه بر سر این نام ها و نشان ها می آید.

کد خبر 40948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha