کد خبر 41037
۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۶
جزئیات بیشتر از Shelby Cobra

پرشین خودرو: به هر حال محبوبیت شلبی کبرا خودروسازان دیگر را نیز به صرافت تولید این خودرو در این کلاس انداخته است که خودروساز کوچک ایتالیایی نیز گام در این راه نهاده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، جهان پرشده است از شرکت‌های کوچکی که خودروهای اسپرت جدیدی را تولید می‌کنند ولی سخت است باورکنیم که تمامی‌این شرکت‌ها در این عرصه موفق می‌شوند.
شرکت کوچک ایتالیایی Puritalia در سال ۲۰۱۲ از مدل مفهومی‌خودرو Puritalia 427 که یک طراحی مدرن ایتالیایی از خودرو شلبی کبرا در هر دو بعد طراحی و سخت افزار بود رونمایی کرد.

puritalia-427_100494774_h-970x646-c
این خودرو با جلو پنجره‌های مشبک بیضی شکل و گلیگرهای منحصر به فرد طرفداران شلبی کبرا را به سوی خود جذب کرد ولی هنوز هم برای ما سخت است بگوییم که این خودرو جذاب است چون در وجهه یکپارچه سازی پلتفرم و سیستم پیشرانه دارای ضعف‌هایی نیز بود.
در زیر هود این خودرو شاهد یک موتور ۵٫۰ لیتری فورد کویوت V8 هستیم که بیشتر در موستانگ جی تی شاهد ان بودیم ولی به نظر می‌رسد چندان با عنوان ۴۲۷ عجین نیست زیرا قدرت پیشرانه این خودرو ۴۴۵ اسب بخار و ۳۹۰ پوند بر فوت نیروی گشتاور است.

puritalia-427_100494777_h-970x646-c
با اضافه کردن گزینه اختیاری سوپرشارژ، خودرو مذکور دارای قدرت پیشرانه ۶۰۵ اسب بخاری و ۴۲۷ پوند بر فوت نیروی گشتاور خواهد بود که نیروی خود را به وسیله یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی به چرخ‌های عقب می‌فرستد و البته گزینه دیگری همچون سیستم کلاج دوگانه اتوماتیک نیز در پیش روی خریداران نخواهد بود.
البته این خودرو هنوز در مراحل توسعه خود به سر می‌برد و این شرکت قصد دارد تا در سال ۲۰۱۶ نسخه تولیدی ان را رونمایی کند که البته مهم ترین مقصد آن نیز بازار آمریکای شمالی خواهد بود.
البته در زمان عرضه نسخه تولیدی قیمت آن مشخص خواهد شد ولی انتظار می‌رود که این خودرو یعنی Puritalia 427 دارای برچسب قیمت ۱۸۰ هزار یورویی یا همان ۲۲۰ هزار دلاری باشد.
این خودرو تنها دارای تیراژ ۴۲۷ عددی خواهد بود که ۳۵ نسخه ابتدای عرضه آن نیز یک نسخه ویژه با امکانات منحصر به فرد خواهد بود.

puritalia-427_100494770_h-970x646-c
به گزارش خودروسازی، بعد از تمامی‌این‌ها، نسخه دوم Puritalia با عناصر مدرن تر نیز در حال توسعه و طراحی است.
این خودرو که GTQ نام دارد دارای سیستم پیشرانه هیبریدی بوده و از یک موتور V8 بهره می‌برد که نیروی خود را به چرخ‌های عقب ارسال می‌کند و یک موتور الکتریکی نیز در چرخ‌های جلو نصب شده است.
شرکت مذکور بسیار امیدورا است که این مدل را نیز در سال ۲۰۱۸ رونمایی کند ولی به طور یقین شرکت‌های بسیار کم کوچکی تاکنون موفق به این کار شده اند.

کد خبر 41037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha