آغاز تولید انبوه خودرو جدید سایپا

پرشین خودرو: مدیر پروژه خودرو H200 از راه اندازی خط تولید این خودرو در شرکت سایپا تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: این خودرو از ابتدای سال آینده با ظرفیت 20 هزار دستگاه در سال تولید خواهد شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، رامین منافی با اشاره به آغاز مراحل آماده سازی خط تولید این خودرو در سایپا، اظهار کرد: عملیات نصب تجهیزات خط تولیدخودرو H200 توسط واحدهای مرتبط شکت سایپا و با حضور نمایندگان شرکت برلیانس در حال انجام است و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تولید آزمایشی این خودرو از هفته دوم بهمن ماه در سایپا آغاز خواهد شد. وی افزود: در حال حاضر کار نصب تجهیزات و ابزارآلات خطوط تولید این خودرو از قبیل فیکسچرها،تجهیزات نقطه جوش و سیستم های انتقال در سالن بدنه و اصلاح زیرساخت ها و همچنین سیستم های انتقال و تجهیزات خط در سالن های رنگ و مونتاژ در حال انجام است. وی بیان کرد: در فاز نخست، تولید 15 هزار دستگاه خودرو H200 تا پایان سال آینده در دستور کار قرار دارد و از سال 95 تولید این خودرو با حداکثر ظرفیت صورت خواهد گرفت. وی با اشاره به این که خودرو H200 برخوردار از استاندارد آلایندگی یورو5 است، تصریح کرد: سه ماه پس از اجرای طرح تولید انبوه مدل صندوقدار یا H230 ،تولید مدل هاچ بک این خودرو با نام H220 نیز بر روی همان خط در سایپا آغاز خواهد شد. منافی در ادامه تاکید کرد: با توجه به این که گروه خودروسازی سایپا خود را موظف به خودکفایی بیش از 30 درصد از قطعات محصولات جدید در داخل کشور می داند، برنامه تولید قطعات این خودروها نیز در شرکت های زنجیره تامین در حال اجرا است. مدیر پروژه خودرو H200 در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: خودرو H200 دارای امکاناتی نظیر گیربکس AMT، 16 سوپاپ، حجم موتور 1500 سی سی و مصرف سوخت به طور متوسط 6 لیتر در هر یکصد کیلومتر بوده و با توجه به زیبایی ظاهری، مطمئناً سهم بسیار مناسبی از بازار را به خود اختصاص خواهد داد. وی برخورداری از دو کیسه ایمنی هوا، سانروف برقی، رایانه اطلاعات سفر، سنسور پارک دنده عقب را از دیگر تجهیزات و امکانات مدل فول آپشن این خودرو خواند و خاطرنشان کرد: با توجه به تولید انبوه این خودرو در داخل قیمت آن نیز مناسب خواهد بود. مدیر پروژه H200 سایپا در پایان افزود: سال آینده با اجرای برنامه توسعه محصول و عرضه خودروهای متنوع و گوناگون توسط گروه خودروسازی سایپا، این گروه سهم قابل توجهی از بازارهای داخلی و صادراتی را به خود اختصاص خواهد داد.
کد خبر 41139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • a ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    4 0
    این عکسی که گذاشتید همون اچ 200 هست ؟!!!
  • محمد حسن ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 0
    اين ثمره چندين سال حمايت بي چون و چرا از صنعت خودرو است . اگر اين حمايت رو از صنايع ديگركرده بوديم الان حتما حرفهاي زيادي براي گفتن داشتيم . ما بايد باور كنيم كه صنعت خودرو برآورد صنعتهاي ديگر است و تا وقتي ما در صنايع زير بنايي حرفي براي گفتن نداشته باشيم نمي توانيم خودرو ساز شويم .