کد خبر 41195
۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹
راهکار ولوو برا امن تر شدن خیابان ها

پرشین خودرو: حفظ جان دوچرخه سواران به یک معضل برای هر کشوری تبدیل شده است و حال به نظر با فناوری جدید ولوو این نگرانی کاهش بسیاری خواهد داشت.

به گزارش «پرشین خودرو»، رانندگان خودرو و دوچرخه سواران همیشه در حال تلاش برای به اشتراک گذاشتن جاده هستند ولی به نظر با فناوری جدید ولوو، خیابان‌ها امن تر از گذشته برای این افراد خواهد شد.

volvo-smart-helmet-3-970x548-c

خودروساز سوئدی با همکاری شرکت تولید کننده تجهیزات ورزشی POC و شرکت مخابراتی اریکسون، اینش رکت از اولین سیستم connected car به صورت نمونه ابتدایی در ماه آینده رونمایی خواهد کرد که به رانندگان خودروهای ولوو این امکان را خواهد داد که به صورت مستقیم با دوچرخه سواران ارتباط برقرار کنند.
با استفاده از راه یاب ماهواره ای و برنامه‌های کاربردی، کلاه ایمنی این قابلیت را خواهد داشت که یک ارتباط دو طرفه بین رانندگان ولوو و دوچره سواران برقرار شود که هر دو کاربر امکان محاسبه و ارسال هشدار هنگامی‌که یک برخورد پیش بینی شده وجود دارد خواهند داشت.
در حالی که دورخه سوار با نور ساطع شده از کلاه اقدام به ارسال هشدار خواهد کرد رانندگان از طریق صفحه نمایش در خودرو مطلع شده و یا امکان ارسال هشدار را خواهند داشت.

volvo-smart-helmet-2-970x548-c

کلاوس بندریک رئیس واحد فناوری اطلاعت ولوو در این مورد می‌گوید:” مشارکت بین ولوو، POC < اریکسون نقطه عطفی در چشم انداز ساخت خودرو و ارائه محصولات ایمن تر برای عابرین و دوچرخه سواران است و در حال حاضر پرچم دار این شرکت XC90 دارای سیستم اخطار و ترمز برای برخورد با دوچرخه سواران و سیستم‌های جستجو مبتنی بر فناوری ابرهای دیجیتال است و در حال حاضر ما بیش تر از هر خودروساز دیگری نسبت به حذف نقطه کور و جلوگیری از برخورد با دوچرخه سوران نزدیک شده ایم”.

volvo-smart-helmet-4-970x548-c

به گزارش خودروسازی، پربوگریک مسئول پشتیبانی اریکسون نیز در این مورد می‌گوید:” سیستم جدید ولوو باعث حفاظت از میلیون‌ها دوچرخه سوار در جاده‌ها شده و جدیدرتی فناوری است که می‌تواند باعث تغییر در جهان شود”.
بنا برگزارش‌های اداره ملی ایمنی ترافیک در آمریکا سالانه در حدود ۵۰ هزار نفر دوچرخه سوار در اثر تصادم با خودروها کشته و یا مجروح می‌شوند.

volvo-smart-helmet-1-970x548-c

به هر حال نمونه ابتدایی این فناوری در نمایشگاه بین المللی مصرف کنندگان در لاس وگاس که از ۶ تا ۹ ژانویه برگزار می‌شود به نمایش عمومی‌درخواهد امد.

کد خبر 41195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha