کد خبر 41518
۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶

پرشین خودرو: مسئولان شرکت کره ای سامسونگ اعلام کردند که مراحل ساخت هزاران نسخه از صفحه اکران تاشو OLED را به پایان رسیده و در سال آینده گوشی های هوشمند تاشو به بازار عرضه خواهند شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، مسئولان شرکت کره ای سامسونگ اعلام کردند که مراحل ساخت هزاران نسخه از صفحه اکران تاشو به پایان رسیده و در سال آینده گوشی های هوشمند تاشو به بازار عرضه خواهند شد.  

کمپانی سامسونگ در سال 2015 مدلهای محدودی از گوشی های هوشمند را به بازار عرضه می کند، اما درزمینه آنچه «نوآوری» خوانده می شود، دست پر خواهد بود. این کمپانی صاحب نام    کره ای، ‌گوشی های هوشمندی را تولید کرده که به صفحه اکران تاشو مجهز بوده و از سریع ترین اسمارت فون های دنیا به حساب می آید.

کمپانی سامسونگ تایید کرده که در ساخت این گوشی هوشمند از نوع جدیدی از صفحه نمایش OLED (organic light emitting diode) استفاده کرده که نوعی از پلیمر نورافشان است ومی تواند در صفحه تلویزیون، صفحه کامپیوتر، صفحه موبایل و بیل بردهای تبلیغاتی و همچنین می تواند به عنوان منبع نور در محیط های عمومی مورد استفاده قرار گیرد.

ساطع کردن نور درOLED و عدم احتیاج به  Back lighting (منبع نوری پشت صفحه LCD) مهمترین برتری آن نسبت به نمایشگر کریستال مایع (LCD) است که باعث کاهش مصرف انرژی و همچنین ضخامت و وزن کمتر آن می شود.
OLEDهمچنین به واسطه تولید مستقل نور، تصاویر را با شفافیت و کنتراست بسیار عالی نمایش می دهد و برخلاف LCD مشکل محوشدن تصویر را در نمایش صفحه های سریع ندارد.

گوشی های هوشمند تاشو سامسونگ در سال 2015 در 40 هزار دستگاه به بازار عرضه می شوند. قیمت این اسمارت فون های تاشو هنوزمشخص نیست. اما کمپانی سامسونگ اعلام کرده که قیمت گوشی های OLED در سه سال آینده کمتر از نمونه های LCD خواهدبود.



 

کد خبر 41518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha