کد خبر 41663
۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
توصیه های رئیس جمهوری به خودروسازان

پرشین خودرو: رئیس جمهوری صنعت خودروسازی را دارای اهمیت فراوان در افزایش اشتغال دانست وبر بهبود کیفیت، ایمن سازی، افزایش حضور در بازارهای جهانی وارتقای موفقیت کشور در صنعت خودرو در منطقه وجهان تاکید کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، اعضای دولت عصر یکشنبه به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور تشکیل جلسه دادند و به بحث و تبادل نظر درباره مهمترین رویدادهای کشور پرداختند. بر اساس این گزارش، در ابتدای جلسه وزارت صنعت معدن و تجارت گزارشی در خصوص و ضعیت صنعت خودرو به هیئت وزیران ارایه داد. در این گزارش، ارزش افزوده صنعت خودرو معادل 20درصد از ارزش افزوده صنعت کشور و اشتغال مستقیم نبروی کار آن برابر 12 درصد اشتغال بخش صنعت بیان شد. این گزارش همچنین از رشد 64 درصدی تولید خودرو در کشور در سال 93 نسبت به سال 92 خبر داد. خروج صنعت خودرو از تحریم، ارتقای سطح استاندارد آلایندگی خودروها از یورو 4 در نیمه دوم سال جاری و کاهش زمان وصول مطالبات قطعه سازان از 12 ماه به 4 ماه از دیگر موارد مطرح شده در این گزارش است. رئیس جمهوری با تشکر از وزارت صنعت معدن و تجارت، بخش خودروسازی و شرکت های قطعه ساز، صنعت خودروسازی را دارای اهمیت فراوان در افزایش اشتغال دانست و بر بهبود کیفیت، ایمن سازی، افزایش حضور در بازارهای جهانی و ارتقای موفقیت کشور در صنعت خودرو در منطقه و جهان تاکید کرد. روحانی شرکت های دانش بنیان را به حضور فعال تر در این صنعت و اهتمام در بهبود کیفیت قطعه سازی توصیه و بر پیوند هرچه بیشتر علم و صنعت و همکاری موثر دانشگاهها و مراکز علمی و پژوهشی با این صنعت تاکید نمود. وی کاهش هزینه های تولید از طریق افزایش تولید و توجه بیشتر به تنوع و زیبایی در تولید خودرو را به عنوان مزیت های رقابتی کسب و سهم بیشتر در بازار خودرو واجد اهمیت دانست و اظهار امیدواری کرد که با رشد کمی و کیفی این صنعت، رضایت بیشتر مردم حاصل شود. موافقت با ایجاد شهرک صنعتی در شهرستان جاسک و تعیین فهرست کمیسیون های مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها، از مصوبات دیگر هیئت وزیران بود.
کد خبر 41663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن حسینی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    0 0
    پارس صفر گرفتم، بعد از500کیلومتر بلبرینگ چرخهای جلو توسط نمایندگی تعویض شد و برای صدای داشپورت و نامنظم بودن موتور ومشکلات درب وکاپوت و.....راه حلی پیدا نشد، متاسفانه تولیدات کنترل کیفی نشده و مرجعی جهت پیگیری وجود ندارد، اقای رئیس جمهور خوب ودلنشین میفرماییند ولی: