کد خبر 41791
۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۶
سوپر خودرو آکورا در دیترویت+تصاویر

پرشین خودرو: سرانجام بعد از حرف و حدیث فراوانس رانجام اکورا از نسل جدید سوپرخودرو خود رونمایی کرد که این شرکت ادعا کرده است یک رابطه عاطفی بین راننده و خودرو درخواهد گرفت.

به گزارش «پرشین خودرو»، پس از سال‌ها پیش بینی و عرضه مدل‌های مختلف مفهومی، سرانجام بازوی لوکس ساز نیسان یعنی شرکت آکورا از سوپرخودرو جدید خود با نام NSX در نمایشگاه دیترویت و در قالب مدل تولیدی رونمایی کرد.
البته حرف و حدیث‌ها در مورد قدرت خروجی موتور بسیار است که البته به تازگی مشخص شده است که قدرت خروجی موتور بالای ۵۰۰ اسب بخار است که البته مدل اریجینال NSX قصد به چالش کشیدن فراری با قدرت پیشرانه ۲۷۰ اسب بخاری را داشت و از همین روی قدرت پیشرانه بیشتری را از نسل جدید انتظار داشتیم.

2016-Acura-NSX-front

در زیر هود خودرو شاهد یک موتور V6 توربودوگانه هستیم که با سیستم AWD یک سوپرخودرو هیبریدی نیز است که سیستم هیبریدی شامل ۳ موتور که موتور بنزینی در عقب در حالی که دو موتور الکتریکی نیز در چرخ‌های جلو قرار گرفته است که بدین ترتیب یک گشتاور نرم و فوق العاده را شاهد خواهیم بود.
طبق ادعای آکورا سیستم انتقال قدرت این خودرو یک سیستم کلاج دوگانه نه سرعته اتوماتیک با فناوری “synapse-quick” است که اجازه پاسخدهی بسیار سریع سیستم را می‌دهد.

2016-Acura-NSX-back

آکورا بسیار اصرار دارد که خودرو این شرکت یکی از نخستین خودروهای انسان محور سوپر اسپرت است که ماشین به اراده راننده بدون کوچکترین مکثی پاسخ داده و در اختیار انسان به معنای واقعی است.
Mike Accavitti معاون ارشد آکورا در این مورد می‌گوید:” تعهد ما در مورد مدل جدید NSX این بود که این سوپراسپرت یک تجربه رانندگی جدید با هوشمندانه ترین روش را در اختیار راننده قرار دهد و روح خودرو باعث یک ارتباط عاطفی با راننده و وابستگی شدید خواهد شد”.

2016-Acura-NSX-wheel

به گزارش خودروسازی، وزن خودرو در قیاس با هم سلفان خود که البته اولین خودرو با بدنه کاملا آلومینیومی‌است با استفاده از مواد پیشرفته و قفولاد بسیار قوی در ساختار مرکزی باعث استحکام فوق العاده خودرو شده و در ضمن کف خودرو از فیبر کربن ساخته شده است و پنل‌های بدنه نیز از کامپوزیت الومینیوم و مواد سبک جدید ساخته شده است.
یکی دیگر از ویژگی‌های این خودرو این است که مهندسین ژاپنی کابین راننده را با سیتم دید و کنترل استثنایی طراحی کرده اند تا یک سوپراسپرت بسیار مدرن در اختیار کاربر قرار گیرد.

2016-Acura-NSX-engine

در نتیجه فقط حس بصری رانندگی ارائه نخواهد شد بلکه یک دید عالی رو به جلو به همراه کنترل‌های بصری و ارگونومی‌عالی صندلی در انتظار راننده خواهد بود که گفتنش شاید نتواند حس و حالی را در زمانی که صاحبان واقعی آنرا درک خواهند کرد انتقال دهد تا به نوعی یک رقیب فراری و البته مقرون به صرفه باشد.
یک صفحه نمابش لمسی مدرن در داخل کابین انتظار شما را می‌کشد در حالی که دکمه‌ها کمتر شده و شما با سیستم کنترل پویا می‌توانید بین حالت‌های مختلفی همچون Quiet, Sport, Sport+ و Track modesسوئیچ کنید که هر کدام دارای تنظیم‌های خاص بنزینی و پاسخ دهی موتور بوده و حتی بر روی ویژگی‌هایی همچون سیستم شاسی و صدای موتور نیز تاثیر گذار است.

2016-Acura-NSX-interior-02

در حالت ساکت سیستم خودرو کاملا الکتریکی خواهد بود که البته دارای برد کوتاهی است که با سیستم محرک تمام چرخ به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
البته اکورا به صراحت اعلام کرده است که قصد ندارد شیفت‌های کاری بیشتر و یا جذب نیروی انسانی بیشتر برای تولید این سوپر خودرو را در دستور کار خود قرار دهد.
به هر حال هنوز هیچ گونه قیمت گذاری برای این خودرو اعلام نشده است ولی به زودی پذیرش سفارشات شروع شده و در تابستان سال جاری میلادی به دست مشتریان خود خواهد رسید که البته منابع نزدیک به این شرکت برچسب قیمت ۱۵۰ هزار دلاری را چندان دور از انتظار نمی‌دانند.

کد خبر 41791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha