کد خبر 42081
۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۴
سریع‌ترین موتورسیکلت‌های برقی جهان

پرشین خودرو: موتورسیکلت های الکتریکی این امکان را فراهم می کنند تا بدون مصرف سوخت های فسیلی و ایجاد آلودگی یک سواری لذت بخش را تجربه کنید. در حقیقت، استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی رویکردی دوستدار محیط زیست در زندگی امروز محسوب می شود.

به گزارش «پرشین خودرو»، خودروها و موتورسیکلت های الکتریکی دیگر مانند گذشته وسایل نقلیه ای کسل کننده با دامنه حرکت محدود نیستند و با توجه به میزان بودجه و شرایط سلامت خود می توانید سرعت بالا بدون انتشار آلاینده ها مختلف و آلودگی هوا را با آنها تجربه کنید. در ادامه برخی از سریع‌ترین موتورسیکلت های الکتریکی جهان را معرفی می کنیم.

زیرو SR

سریع‌ترین موتورسیکلت‌های الکتریکی جهان

شرکت زیرو موتورسایکلز یکی از جذاب‌ترین و گسترده‌ترین خطوط تولید موتورسیکلت الکتریکی برای سال 2015 که شامل چهار مدل می شود را تدارک دیده است. مدل زیرو SR با برچسب قیمت 17 هزار و 345 دلار و بیشینه سرعت 164 کیلومتر در ساعت سریع‌ترین مدل محسوب می شود. موتورسیکلت زیرو SR طی 3.3 ثانیه سرعت خود را از صفر به 96 کیلومتر در ساعت می رساند.

برامو ایمپالس R

سریع‌ترین موتورسیکلت‌های الکتریکی جهان

شرکت پولاریس در ژانویه 2015 خبر خرید برامو را اعلام کرد و از این رو می توان شکل گیری تغییرات در ادامه سال را انتظار داشت. در حال حاضر، ایمپالس R با برچسب قیمت 13 هزار و 995 دلار برای مدل 2014 یکی از گزینه های مقرون به صرفه در دنیای موتورسیکلت های سبز محسوب می شود. ایمپالس R توانایی دستیابی به بیشینه سرعت 177 کیلومتر در ساعت را دارد و در کمتر از 5 ثانیه سرعت خود را از صفر به 96 کیلومتر در ساعت می رساند.

بروتوس V9

سریع‌ترین موتورسیکلت‌های الکتریکی جهان

موتورسیکلت عضلانی بروتوس V9 برچسب قیمت 32 هزار و 490 دلار را یدک می کشد و ترکیبی از ظاهر کلاسیک و نیروی فراوان را ارائه می کند. پیشرانه این موتورسیکلت توانایی تولید 125 اسب بخار نیرو و 277 پوندفوت گشتاور را دارد و بر همین اساس دستیابی به بیشینه سرعت 185 کیلومتر در ساعت برای بروتوس V9 امکان‌پذیر می شود. این موتورسیکلت توانایی طی مسافت 450 کیلومتر در شهر و 338 کیلومتر در بزرگراه را دارد.

لیتو سورا

 

سریع‌ترین موتورسیکلت‌های الکتریکی جهان

برای سواری با لیتو سورا باید هزینه ای بیش از 50 هزار دلار را بپردازید اما در برابر این هزینه چشمگیر موتورسیکلتی ارزشمند را دریافت می کنید. در ساخت لیتو سورا حجم قابل توجهی از فیبر کربن و آلومینیوم استفاده شده و کنترل های لمسی در ترکیب با بکارگیری نخستین سامانه انتقال نیرو به طور مداوم (CVT) در یک موتورسیکلت الکتریکی، لیتو سورا را به محصولی لوکس مبدل کرده اند. لیتو سورا در 4.7 ثانیه سرعت خود را از صفر به 96 کیلومتر در ساعت رسانده و در نهایت بیشینه سرعت 193 کیلومتر در ساعت را کسب می کند. این موتورسیکلت الکتریکی از دامنه حرکت 193 کیلومتر سود می برد.

انرجیکا اگو

 

سریع‌ترین موتورسیکلت‌های الکتریکی جهان

شرکت ایتالیایی انرجیکا موتورسیکلت پیشرفته الکتریکی اگو را برای حضور در دنیای سوپربایک ها معرفی کرده است. پیشرانه این موتورسیکلت توانایی تولید 143 پوندفوت گشتاور را دارد و صفر تا 96 کیلومتر در ساعت را در کمتر از سه ثانیه پر می کند. انرجیکا اگو توانایی دستیابی به بیشینه سرعت 240 کیلومتر در ساعت را دارد. این موتورسیکلت دامنه حرکت 193 کیلومتر را پوشش می دهد.

میشن R

سریع‌ترین موتورسیکلت‌های الکتریکی جهان

میشن موتورسایکلز موتور سیکلت الکتریکی میشن R را با مشخصاتی جذاب روانه میدان کرده است. پیشرانه این سوپربایک پرچمدار توانایی تولید 160 اسب بخار نیرو و 120 پوندفوت گشتاور را دارد و برچسب قیمت 36 هزار و 499 دلار را یدک می کشد. میشن R در کمتر از سه ثانیه سرعت خود را از صفر به 96 کیلومتر در ساعت می رساند و در نهایت بیشینه سرعت 241 کیلومتر در ساعت را کسب می کند. این موتورسیکلت دامنه حرکت 193 کیلومتر را پوشش می دهد.

لایتنینگ LS-218

سریع‌ترین موتورسیکلت‌های الکتریکی جهان

هنگامی که در سال 2013 موتورسیکلت الکتریکی تولیدی لایتنینگ بیشینه سرعت 350 کیلومتر در ساعت را ثبت کرد، توجهات بسیاری به سوی این شرکت جلب شد. پیشرانه LS-218 توانایی تولید 200 اسب بخار نیرو و 168 پوندفوت گشتاور را دارد. شتاب صرف تا 96 کیلومتر در ساعت این موتورسیکلت در حدود دو ثانیه است. لایتنینگ LS-218 با بسته باتری 20 کیلووات ساعتی خود می تواند دامنه حرکت بین 257 تا 289 کیلومتر را پوشش دهد. مدل های سفارشی با برچسب قیمت پایه 38 هزار و 888 دلار عرضه می شوند.

 

منبع: عصر ایران

کد خبر 42081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha