کد خبر 42330
۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۵
برترین هایی که ۲۰۱۵ تولید نمی شود

پرشین خودرو: خودروهای بسیاری در هر سال معرفی می شوند و خودروهای بسیاری نیز خط تولید را ترک می کنند و حال به بررسی برترین خودروهایی می پردازیم که دیگر بر روی خط تولید نخواهیم دید.

به گزارش «پرشین خودرو»، خودروسازان همیشه هیجان بالایی در معرفی خودروهای جدید به بازار داشته اند ولی به هر حال باید با برخی از مدل‌های کهنه نیز وداع کرد و البته گاهی اوقات خودروسازان، محصولات پیر خود را با امکانات جدید روانه بازار می‌کنند که البته در اکثر اوقات فروش ضعیفی دارند.
سال ۲۰۱۵ چندی است که از راه رسیده است و در این سال بسیاری از خودروها دیگر تولید نخواهند شد و از همین روی با هم نگاهی بر برترین محصولاتی که دیگر آنان را بر روی خط تولید نخواهیم دید می‌اندازیم.

acura-tl-tsx
Acura TL / TSX
برخی می‌گویند که اکورا این دو مدل را قربانی کرد تا یک خودرو سدان داشته باشد و در زمان معرفی ۲۰۱۵ Acura TLX این موضوع به خوبی مشهود بود.
خودروساز زاپنی به صورت رسمی‌اعلام کرد که دیگر دو مدل TSX و TL را تولید نخواهد کرد و در زیر هود ۲۰۱۵ Acura TLX نیز شاهد یک موتور ۲٫۴ لیتری چهارسیلندر با قدرت پیشرانه ۲۰۶ اسب بخار و گشتاور ۱۸۴ پوند بر فوت هستیم که البته گزینه موتوری ۳٫۵ لیتری V6 با قدرت پیشرانه ۲۹۰ اسب بخاری و ۲۶۷ اسب بخاری را نیز در پیش روی خریداران قرار داده شده است.
مدل TLX دارای برچسب قیمت ۳۰۹۹۵ دلاری بوده که با گزینه‌های اضافی دارای برچسب قیمت ۴۴۷۰۰ دلاری نیز است.


chrysler-200-convertible
Chrysler 200 Convertible
درسال جدید کرایسلر از مدل جدید ۲۰۰ رونمایی کرد که با تغییراتی چند همچنان به حضور خود در خط تولید ادامه می‌دهد ولی مدل جدید ۲۰۰ تا قطع تولید ۲۰۰ تبدیلی در نمایندگی‌ها حضور نخواهد داشت که دچار کاهش فروش به صورت جهانی شده است که البته با اینکه این خودرو فقط پنج درصد کاهش فروش داشت باید در حساب و کتاب کرایسلر کمی‌بیشتر تعمق کرد.


dodge-avenger
Dodge Avenger
به عنوان بخشی از برنامه‌های کرایسلر برای هر چه ساده تر کردن خطوط تولید خود، مدل Dodge Avenger را دیگر در خط تولید نخواهیم دید تا دیگر مدل ۲۰۰ تنها سدان میان اندازه خط تولید کرایسلر باشد که البته حذف اونجر به این امید نیز صورت گرفته است که به فروش بیشتر و بهتر مدل دوج دارت نیز کمک کند.


honda-fit-ev
Honda Fit EV
به طور یقین قطع تولید مدل هوندا فیت الکتریکی یک شگفتی بسیار بزرگ از سوی خودروساز ژاپنی نبوده است زیرا این شرکت به تولید خودروهایی با تیراژ کمتر از ۱۱۰۰ واحد علاقه چندانی ندارد که البته با توجه به علاقه روز افزون برای خرید خودروهای الکتریکی شاید هوندا برای خارج کردن این خودرو از خط تولید باید دقت بیشتری به خرج می‌داد.
البته نگاه هوندا به خودروهایی با سیستم سوخت هیدروژنی به جای سرمایه گذاری در وسایل نقلیه برقی نیز در نوع خود قابل پیش بینی است که اولین خودرو این شرکت با سوخت هیدروژنی با نام FCV در نمایشگاه دیترویت به نمایش درآمد که انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۶ وارد بازار شود.


hyundai-elantra-coupe
Hyundai Elantra Coupe
با رونمایی از خط تولید سال ۲۰۱۵ مدل الانترا، هیوندای بدون سر و صدا مدل کوپه را از خط تولید خارج کرد که از زمان معرفی خود در سال ۲۰۱۳ با وجود محبوبیت اولیه دچار افت فروش شد ولی حتی با یک بروز رسانی خفیف نیز چندان به فروش ضعیف این مدل کمک نکرد و از همین روی برند کره ای مرگ این مدل را اعلام کرد تا تمرکز بیشتری بر روی مدل سدان الانترا و Elantra GT داشته باشد.


jaguar-xk
Jaguar XK
هنگامی‌که جگوار F-Type در سال ۲۰۱۳ رونمایی شد به سادگی میشد پیش بینی کرد که برند بریتانیایی به زودی دل از مدل XK خواهد شست زیرا جگوار نیازی به تولید دو مدل اسپرت در خط تولید خود نمی‌دید که این حدس و گمان‌ها در سال ۲۰۱۴ رنگ واقعیت به خود گرفت و این خودرو از خط تولید خارج شد در حالی که هنوز جانشینی برای آن معرفی نشده است.
البته پیش بینی می‌شود که یک مدل ۲+۲ جیتی و یا یک مدل لوکس جی تی در خط تولید جایگزین این خودرو شود که البته هنوز به واقعیت نپیوسته است.


mclaren-mp4-12c
McLaren MP4-12C
در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۴، مک لارن مدل ۶۵۰S را رونمایی کرد برنامه ای برای جایگزینی مدل MP4-12C نداشت که با اقزایش تقاضاها برای مدل ۶۵۰S افزایش یافت تا بدین ترتیب مدل ۱۲C زودتر از خط تولید خارج شد تا این شرکت تمرکز بیشتری بر روی مدل ۶۵۰S داشته باشد.


nissan-cube
Nissan Cube
در میان مدل‌هایی که بدون سر و صدا تولیدشان قطع شد در سال ۲۰۱۴ نیسان کیبو نیز بدون سر و صدا از خط تولید خارج د که البته این شرکت برای تولید ان در سال ۲۰۱۵ نیز برنامه ریزی کرده بود ولی در زمانی که این شرکت دید فروش این خودرو با شیب تند در حال کاهش است با یکئ تصمیم معقولانه آنرا از خط تولید خود خارج کرد.
در اولین سال رونمایی از این خودرو در سال ۲۰۰۹ بیش از ۲۰ هزار عدد در دو سال اول به فروش رسید در حالی که در نوامبر ۲۰۱۴ تنها ۳۵۹۹ خودرو به فروش رسیده بود که فاصله بسیار زیادی با فروش اولیه این شرکت داشت.


nissan-murano-crosscabriolet
Nissan Murano CrossCabriolet
شاید یکی از سریع ترین خودروهایی که از خط تولید خارج شد خودرو مذکور بوده باشد که با فروش بسیار ضعیف خود نتوانست توجیه توسعه مورانو ۲۰۱۵ را نیز برای خود داشته باشد کهن برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ رونمایی شد ولی از همان ابتدا نیز نتوانست امیدواری نیسان را برای فروش بالای یک خودرو دو درب کراس اوور تبدیلی را به واقعیت بدل کند.


ford-shelby-gt500
Shelby GT350
با معرفی فورد موستانگ ۲۰۱۵، بدین معنی است که شلبی در حال کار بر روی یک مدل قدرتمند جدید است و این بدان معنی خواهد بود که ما با شلبی فعلی خداحافظی خواهیم کرد.
در ضمن این شرکت به تازگی اعلام کرده است که مدل مخصوص GT500 Super Snake Signature با تیراژ تنها ۵۰ واحدی را نیز در دستور کار خود قرار داده است و باید بر روی پروژه‌های جدید خود تمرکز کند.

منبع: خودروسازی

کد خبر 42330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha