کد خبر 42611
۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰
خودروهایی که خانم‌ها بیشتر می‌پسندند

پرشین خودرو: امروزه خانم‌ها در بازار خرید خودرو سهم قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهند و روزبه‌روز بر شمار خانم‌های راننده افزوده می‌شود.

به گزارش «پرشین خودرو»، امروزه خانم‌ها در بازار خرید خودرو سهم قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهند و روزبه‌روز بر شمار خانم‌های راننده افزوده می‌شود. گروهی از خودروسازان نیز در این بازار رقابتی علاوه بر توجه به بهبود کیفیت و افزایش امکانات، سلیقه خانم‌ها را نیز در بعضی محصولات خود مورد توجه قرار می‌دهند.

اگرچه در بازار خودرو هیچ مرز و محدوده ای برای خانم ها وجود ندارد و عده ای از خانم ها برخلاف آنچه تصور می شود به خرید خودروهایی بظاهر مردانه علاقه دارند، اما به نظر می رسد بعضی خودروها از نظر کاربردی برای خانم ها مناسب تر است. ویژگی مشترک بیشتر خودروهایی را که خانم ها می پسندند، می توان در ابعاد کوچک و طراحی خاص آنها خلاصه کرد. خودروهایی که به آسانی پارک می شوند، در عین زیبایی خیلی پیچیده نیستند، لوازم یدکی شان همه جا در دسترس است، تعمیرات تخصصی نیاز ندارند و از همه مهم تر از نظر مصرف سوخت و هزینه، بسیار اقتصادی هستند.

 

کیا پیکانتو

نوع موتور: چهار سیلندر

حجم موتور: 1248 سی سی

حداکثر قدرت: 85 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور: 121 نیوتن در 4000 دور در دقیقه

جعبه دنده: چهار دنده خودکار تیپ ترونیک

شتاب صفر تا صد: 12.9 ثانیه

حداکثر سرعت: 160 کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت ترکیبی: 5.3 لیتر درهر صد کیلومتر

وزن: 1035 کیلوگرم

قیمت بازار آزاد: بسته به امکانات از 69 تا 72 میلیون تومان

کیا پیکانتو یک خودروی جمع و جور با امکانات مناسب است که به نظر می رسد می تواند خودرویی متناسب با ترافیک شهری در شهرهای شلوغ و پر رفت و آمد باشد. این خودرو از جمله خودروهایی است که نام آن در فهرست پرطرفدار ترین ها برای خانم ها در سطح دنیا به ثبت رسیده است. گرچه پیکانتو بتازگی وارد بازار خودروی ایران شده ، اما سابقه حضور آن در دنیا به هفت سال پیش بازمی گردد. وقتی داخل پیکانتو می نشینید و با امکانات متنوع آن از جمله صندلی های مجهز به گرمکن و دیگر تجهیزات روبه رو می شوید، احساس نمی کنید سواری با یک خودروی کوچک در ابعاد 5 / 3 در 5 / 1 را تجربه می کنید. مهم ترین ویژگی این خودرو امکان تجربه خوبی از رانندگی است. سیستم تعلیق پیکانتو حرکت خودرو را بسیار روان می کند. موتور این خودرو نیز برای رانندگی در مسیرهای شهری بسیار مناسب است؛ هر چند شاید نتواند با وجود موتور 87 اسب بخاری از نظر شتاب و سرعت آن طور که باید رضایت شما را جلب کند. مهم ترین نکته منفی این خودرو فضای داخلی کوچک آن است که شرکت کره ای سازنده آن با افزایش طول خودرو تا حدی این مشکل را برطرف کرده است. در مدل های جدید پیکانتو حجم صندوق عقب نیز افزایش یافته است. طبق بررسی های انجام شده، این خودرو در هر صد کیلومتر حدود 99 گرم دی اکسید کربن در محیط منتشر می کند و بر این اساس از نظر آلایندگی در گروه خودروهای پاک قرار دارد. البته در مقایسه با دیگر رقبا مانند i20 این خودرو امکانات کمتری دارد. اگر پیکانتو با قیمت مناسب تری به بازار ایران عرضه می شد، می توانست سهم بیشتری از بازار ایران را داشته باشد.

ام.وی.ام 110 (MVM 110)

نوع موتور: چهار سیلندر

حجم موتور: 1083 سی سی

حداکثر قدرت: 68 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور: 90 نیوتن در 4000 دور در دقیقه

جعبه دنده: پنج دنده دستی

شتاب صفر تا صد: 17 ثانیه

حداکثر سرعت: 130 کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: 5 / 5 لیتر در هر صد کیلومتر

وزن: 890 کیلوگرم

قیمت بازار آزاد: سه سیلندر حدود 20 میلیون و چهار سیلندر حدود 22 میلیون تومان

این خودروی کوچک چینی بر پایه دوو ماتیز طراحی شد و در حقیقت به عنوان جایگزینی برای ماتیز به بازار خودرو قدم گذاشت. این خودرو در اصل به عنوان یکی از محصولات شرکت خودروسازی چری شناخته می شود. اگر بخواهید از این خودرو به عنوان یک خودروی شهری در شهرهای شلوغ و پر رفت و آمد استفاده کنید، می توانید از بابت پیدا کردن جای پارک برای آن مطمئن باشید. زیرا در کوچک ترین فضای مناسب می توان براحتی آن را پارک کرد.

بخش عقب این خودرو براساس اصول اولیه ترمودینامیک به گونه ای طراحی شده است که موجب می شود این خودرو در سرعت های بالا از پایداری خوبی برخوردار باشد. شاید جالب باشد بدانید ام .وی.ام 110 برخلاف ظاهرش از نظر ایمنی بسیار مطمئن است. سپرهای ضربه گیر و کلاف تقویتی که اطراف بدنه خودرو را در بر می گیرد، موجب افزایش ایمنی فضای داخلی کابین می شود. این ویژگی در کنار مصرف سوخت پایین موجب شده ام.وی.ام 110 از محبوبیت خوبی برخوردار باشد. این خودرو با این که کوچک و جمع و جور است اما فضای داخلی آن بسیار راحت و جادار است و این نشان می دهد در طراحی خودرو دقت زیادی اعمال شده است. با این حال ضعف گیربکس این خودرو موجب کندی شتاب اولیه آن می شود.

گرچه دنده پنج این خودرو در شرایط مساعد به سرعت 180 کیلومتر در ساعت هم می رسد اما گفته می شود سرعت زیاد برای خودرویی به این وزن مناسب نیست. فرمان هیدرولیک ام.وی.ام از دیگر مزیت های آن است که رانندگی شهری را آسان می کند؛ گرچه در سرعت های بالا نرمی فرمان خودرو می تواند خطرناک باشد. در مقابل عملکرد بسیار خوب کلاچ خودرو که در ترافیک موجب خستگی راننده نمی شود، باید به این نکته توجه داشت که ترمزها عملکرد ضعیفی دارد.

سایپا 111 (پراید هاچ بک)

نوع موتور: چهار سیلندر

حجم موتور: 1323 سی سی

حداکثر قدرت: 71 اسب بخار در 5250 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور: 108 نیوتن در 3000 دور در دقیقه

جعبه دنده: پنج دنده دستی

شتاب صفر تا صد: 14.5 ثانیه

حداکثر سرعت: 170 کیلومتر

مصرف سوخت: 6.44 لیتر در هر صد کیلومتر

وزن: 905 کیلوگرم

قیمت بازار آزاد: در مدل های مختلف از حدود 5/18 تا 5/20 میلیون تومان

پراید خودرویی است که از حدود 21 سال پیش در ایران تولید می شود. قیمت پایین این خودرو و کم مصرف بودن آن موجب شد تا در مدت زمان کوتاهی به عنوان یکی از پرفروش ترین خودروهای تولید داخل شناخته شود. شاید تصور کنید تاریخچه پرایدهای امروزی را باید در کره جستجو کرد. اما حقیقت این است که پراید همان مزدا 2 است که در گذشته در کشور ژاپن تولید می شد. پس از چند ماه این خودرو به نام فورد فستیوا در آمریکای شمالی تولید شد. آن زمان بسیاری از کشورها به دنبال خودروهای ارزان قیمت مناسب برای دانشجویان بودند. فورد فستیوا توانست آرزوی بسیاری از دانشجویان آن روزها را برآورده کند. از سال 1987 با توجه به ناامن شناخته شدن فورد فستیوا، تولید این خودرو به شرکت خودروسازی کیاموتورز به ارث رسید. خودرو سایپا 111 از سال 1389 با هدف ارتقای سطح کیفی محصولات تولید این شرکت خودروسازی تولید می شود. شاید بتوان مهم ترین مزیت پرایدهای هاچ بک را کم مصرف بودن و هزینه پایین تعمیرات و نگهداری آن دانست. لوازم جانبی این خودرو ارزان است اما عمر زیادی ندارد. طراحی این خودرو در مقایسه با دیگر خودروهایی که می تواند رقیبی جدی برای آن باشد، بسیار ساده است. وزن پایین این خودرو موجب می شود در سرعت های زیادی در عملکرد خودرو اختلالاتی ایجاد شود. پراید هاچ بک به عنوان یک خودروی شهری تولید می شود و بنابراین اگر به عنوان یک خودروی شهری بخواهیم نمره ای به آن اختصاص دهیم، نمره قبولی می گیرد. اما برای استفاده در جاده خودروی ایمنی نیست. این خودرو براساس نتایج استخراج شده از آزمون ایمنی در بزرگراه های آمریکا به عنوان بدترین خودرو شناخته شده است. به عبارت دقیق تر از پنج ستاره ایمنی فقط توانسته دو ستاره را از آن خود کند. با این حال کماکان جزو پرفروش ترین های بازار خودرو در ایران محسوب می شود و از این رو لوازم یدکی آن در سراسر کشور در دسترس است. این شاید جزو مهم ترین امتیازهای مثبت پراید هاچ بک باشد که هیچ گاه به خاطر نبود قطعه ای در راه نمی ماند!

هیوندا i20

نوع موتور: چهار سیلندر

حجم موتور:1400 سی سی

حداکثر قدرت: 98 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور: 139 نیوتن در 4400 دور در دقیقه

جعبه دنده: چهار دنده اتوماتیک

شتاب صفر تا صد: 11.6 ثانیه

حداکثر سرعت: 181 کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت ترکیبی: 6.5 لیتر در هر صد کیلومتر

وزن: 1211 کیلوگرم

قیمت بازار آزاد: بسته به امکانات از 82 تا 105 میلیون تومان

پس از موفقیت هیوندا i30 در بازار، هیوندا خودروی i20 را به عنوان خودرویی جمع و جور و کاربردی روانه بازار کرد. قیمت این خودرو در مقایسه با دو رقیب اصلی آن یعنی مزدا 2 و تویوتا یاریس پایین تر است. این خودرو در بازارهای جهانی انواع مختلفی دارد که از میان آنها هیوندا i20 با گیربکس چهار سرعته اتوماتیک راهی بازار داخل کشور شده است. موتور 1400 سی سی این خودروی 98 اسب بخار قدرت دارد و می توان آن را در گروه موتورهای با بازدهی بالا قرار داد. البته شتاب این خودروی کره ای خیلی بالا نیست. در حقیقت وزن 1211 کیلوگرمی i20 که در مقایسه با دیگر رقبا وزن نسبتا بالایی است، موجب شده است با وجود مجهز بودن به یک موتور پرقدرت نتواند در شتابگیری آن طور که باید، موفق باشد. با توجه به این که میزان مصرف سوخت این خودرو در هر یکصد کیلومتر 5 / 6 لیتر برآورد شده است، می توان آن را یک خودروی کم مصرف به حساب آورد. آنچه این خودرو را از i30 متمایز می کند، نمای عقبی آن است. کابین داخلی این خودرو از نظر طراحی از استانداردهای بالایی برخوردار است. آنچه شاید بتوان ویژگی منحصربه فرد این خودرو دانست، کسب پنج ستاره از موسسه ایمنی اروپا در آزمون تصادف خودروست که بی شک در فروش آن در بازارهای جهانی نقش بسیار مهمی داشته است.

حتی در ساده ترین تیپ های این خودرو نیز شش کیسه هوا وجود دارد. این خودرو جهت رانندگی شهری بخصوص برای خانم ها گزینه مناسبی است هرچند در جاده ها هم می توان از آن به عنوان یک خودروی ایمن استفاده کرد. گرچه فضای صندوق عقب این خودرو خیلی جادار نیست اما صندلی های عقب بسیار جادار است. اگر دنبال یک خودروی لوکس کوچک هستید، این خودرو بهترین گزینه برای شماست.

هافی لوبو

نوع موتور: چهار سیلندر

حجم موتور: 1075 سی سی

حداکثر قدرت: 65 اسب بخار در 5700 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور: 88 نیوتن در 3000 دور در دقیقه

جعبه دنده: پنج دنده دستی

شتاب صفر تا صد: 17.4 ثانیه

حداکثر سرعت: 140 کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت ترکیبی: 4.7 لیتر در هر صد کیلومتر

وزن: 895 کیلوگرم

قیمت بازار آزاد: حدود 16.5 تا 17 میلیون تومان

این خودروی کوچک چینی از حدود 12 سال پیش تولید می شود. البته طراحی لوبو توسط طراحان ایتالیایی صورت گرفته و پایه ساختار اصلی آن براساس معیارهای ارائه شده از سوی شرکت انگلیسی لوتوس انجام می شود. در کشورهای روسیه، تایلند، مالزی و سریلانکا این خودرو با نام های دیگری به بازار عرضه شده است. شرکت تولید کننده این خودرو که هاربین هافی نام دارد، از معتبرترین شرکت های خودروسازی و از زیر مجموعه های صنایع دفاع کشور چین است. تولید خودروهای کم مصرف و دوستدار محیط زیست از مهم ترین استراتژی های این شرکت خودروسازی است. نخستین محصول تجاری این شرکت با نام لوبو به بازار عرضه شده است. در حقیقت لوبو یک خودروی نسبتا مدرن و کم مصرف با قیمت بسیار مناسب است که می تواند برای مسیرهای شهری گزینه مناسبی باشد. چراغ های مثلثی این خودرو بیش از هر ویژگی دیگری در ذهن می ماند. آینه های جانبی این خودرو بزرگ است و دید خوبی را برای راننده فراهم می کند. البته این از جمله ویژگی های خودروهای چینی است. هافی لوبو می تواند یک رقیب جدی برای ام.وی.ام باشد. قدرت موتور این خودرو در مقایسه با ام.وی.ام ضعیف تر است.

از نظر امکانات نیز ام.وی.ام یک سر و گردن بالاتر از هافی لوبو است با این تفاوت که قیمت پایین تری دارد و شاید از این نظر بتواند رقیبی جدی برای ام.وی.ام باشد. آنچه در کابین این خودرو مورد توجه قرار می گیرد، این است که نشان دهنده بنزین و کیلومترشمار این خودرو در وسط کنسول جلوی خودرو قرار دارد. گرچه کابین خودرو کوچک است اما از فضای خوبی برخوردار است. بنابراین می توان گفت هافی لوبو یک خودروی کم مصرف با ابعادی مناسب برای رانندگی شهری است که اگر امکانات بیشتری برای آن در نظر گرفته شود، می تواند رقیبی برای دیگر خودروهای مشابه باشد.

منبع: جام جم

 

کد خبر 42611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha