کد خبر 42715
۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵
کدام خودروها بیشتر سود کردند؟

پرشین خودرو: بازار خودروهای آمریکایی رونق زیادی گرفته است. این در حالیست که بازار ماشین های آمریکایی در سال 2010 ضربۀ سنگینی را متحمل شد و تولید آن تا 10 میلیون واحد سقوط کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، بعد از آمار ناامیدکننده و بی سابقه سال 2013، کورسوی رشد فروش خودروهای فرانسوی این امید را زنده کرد تا شاید در سال 2014 تولیدکنندگان بتوانند اندکی سودشان را افزایش دهند، اما 2014 باز هم سال سیاه تولیدکنندگان خودروهای فرانسوی بود. فروش خودرو در ماه دسامبر در فرانسه 6.8% کاهش یافت و در واقع رکورد بی سابقه ای را در رکود شکست. به گزارش لوموند بعد از یک دورۀ بسیار کوتاه افزایش فروش که امیدها را برای رشد 2 تا 3% بالا برد، در پاییز 2014، باز هم رکود و کاهش به سراغ خودروهای فرانسوی آمد و آنگونه که پیش بینی می شود برای سال جاری نیز وضعیت به همین منوال خواهد بود. تنها خودروهای فرانسوی که پیشتر توانسته بودند حضور خود را در سایر کشورها تقویت کنند، از این بحران جان سالم به در بردند. مثلا رنو که حضور بالایی در کشورهای نوظهور دارد، در سال گذشته با تولید خودروهای متنوع، کوچک و سبک مثل "کلیو و "کپچر" توانست رشد 4.8% در فروش را به ثبت برساند؛ خودروهایی که به ترتیب اولین و سومین خودرو پرفروش در فرانسه هستند. پویایی شرکت رنو و ایجاد تنوع در تولید خودروهای سبک و ارزان عامل مهمی دیگری است که فروش رنو را تقویت کرده است.

در مقابل اما بازار خودروهای آمریکایی رونق زیادی گرفته است. این در حالیست که بازار ماشین های آمریکایی در سال 2010 ضربۀ سنگینی را متحمل شد و تولید آن تا 10 میلیون واحد سقوط کرد. امروز اما فروش خودروهای کوچک و سواری در آمریکا متأثر از افزایش رشد اقتصادی در این کشور و امیدواری برای تداوم این روند، دو برابر شده است؛ مسئله ای که می تواند مصرف کننده و مشتریان را به خرید خودرو تشویق کند. کاهش قیمت سوخت و بنزین در آمریکا تا 50% از دیگر عوامل رونق گرفتن بازار خودروست. در سالی که پشت سر نهادیم فروش خودرو در آمریکا اعم از پورشه، نیسان، کیا، مرسدس بنز، مازراتی، لندرور، هیوندا، بی‌ام‌وه، آاودی رکورد زد.

در میان خودروهای موفق آمریکایی، می توان به گروه (FCA) (یا همان کرایسلر سابق) اشاره کرد که با افزایش 16 درصدی و ثبت رکورد بی سابقۀ 2 میلیون عدد فروش، شگفتی ساز شد. جنرال موتورز نیز به رغم فراخوان بی وقفه خودروهایش از بازارها به دلیل نقص فنی، در سال 2014 توانست فروش خود را 5.7% افزایش دهد. بخش عمدۀ فروش این برند آمریکایی خودروهای محبوب SUV بوده است.

شرکت ژاپنی تویوتا نیز در آمریکا مشتریان خود را داشته است و سومین خودرو پرفروش است. در سالی که گذشت تویوتا با افزایش 6.2 درصدی، 2.37 میلیون عدد ماشین فروخت تا سال پررونقی را پشت سر بگذارد. سایر برندها اعم از نیسان و هوندا به ترتیب 1.38 میلیون واحد و 1.54 واحد ماشین فروختند.

در مجموع در سال 2014، 16.5 میلیون عدد خودرو در آمریکا فروخته شده که در مقایسه با سال 2013 از افزایش 5.9 درصدی برخوردار بوده است؛ رقمی که گفته می شود بسیار امیدوارکننده و معادل با میزان فروش پیش از آغاز بحران اقتصادی است. پیش بینی می شود در سال 2015 نیز بازار خودرو در آمریکا رونق داشته باشد و خودروسازان شاهد افزایش 16 درصدی در فروش خود باشند؛ رقمی که اقتصاددانان آنرا رکورد تاریخی می دانند.

منبع: خبر آنلاین

کد خبر 42715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha