کد خبر 43200
۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷
مطمئن ترین خودروها با بودجه 100 میلیون

پرشین خودرو: فکرش را هم نمی کردیم روزی برسد که کف قیمت برای خرید یک خودروی متوسط خانوادگی از 100 میلیون تومان شروع شود. البته هنوز هم می توان سراغ مدل های داخلی رفت اما آنهایی که کیفیت بیشتری می خواهند فعلا باید با بودجه ای حدود صد میلیون تومان سراغ دسته ای خاص از خودروهای وارداتی بروند.

به گزارش «پرشین خودرو»،در این فهرست فقط برلیانس و MG350 توسط چینی ها ساخته می شود اما بقیه شان تحت لوای برندهای مطمئن کره ای، ژاپنی و اروپایی تولید می شوند. کیفیت، ایمنی و مصرف سوخت المان های مهمی بوده اند که در انتخاب هفت صبح تاثیر زیادی داشته اند.
هیوندای اکسنت، النترا و i20 توسط کره ای ها ساخته می شوند. از ژاپن تویوتا یاریس و میتسوبیشی لنسر را انتخاب کرده ایم و رنو با داستر، اسکالا و فلوئنس حضور خود را از همان اول تثبیت شده می دانست. آنها تنها برند اروپایی هستند که در دسته صد میلیونی ها رقابت می کنند.
 
تویوتا یاریس
 

 مطمئن ترین خودروهای خانوادگی با بودجه 100 میلیون

یاریس به صورت هاچ بک و سدان عرضه می شود. در مدل های جدید این خودرو شاهد فضای افزایش یافته هستیم اما شرکت تویوتا برای کاهش هزینه، اقدام به حذف برخی از تجهیزات کرده در حالی که رقبای  این خودرو دارای تجهیزاتی همچون سیستم ناوبری ماهواره ای، دوربین نمایش عقب یا سنسورهای پارک هستند.
به طور خلاصه می توان گفت مزایای عمده تویوتا یاریس ظاهر یکتا، قدرت مضاعف، فضای بیشتر و سیستم فرمان بهتر است. مصرف سوخت در هر دو مدل یاریس برای رانندگی در شهر 6.9 و برای رانندگی در جاده ها 5.4 لیتر است. مدل تیپ دو یاریس صندوق دار این روزها در بازار آزاد 102 میلیون تومان و تیپ 3 آن نیز 109 میلیون تومان عرضه می شود. قیمت یاریس هاچ بک نیز در بازار آزاد 107 میلیون تومان است.
 
هیوندای اکسنت

 

مطمئن ترین خودروهای خانوادگی با بودجه 100 میلیون

در پنج سال اخیر در چهره هیوندای اکسنت تغییرات زیادی صورت نگرفته است با اینحال همیشه نسبت به گذشته اش جذاب تر به نظر می رسد. در داخل خودرو هم تغییراتی دیده می شود. به عنوان مثال باید به کنسول میانی خودرو اشاره کرد که برای جبران کمبود استراحتگاه میانی دست در این خودرو، هیوندای به طور جزیی دسته صندلی سمت راننده را به سمت پایین کشیده است. جای پا و فضای سر در صندلی های عقب نیز کافی هستنداما فضای متعلق به نفر سوم در آن چندان کافی نیست.
حجم فضای صندوق عقب اکسنت نیز 389 لیتر است. این خودرو همچنین به ازای هر صد کیلومتر رانندگی 6 تا 6.5 لیتر بنزین مصرف می کند. اگر بخواهیم با دید ایمنی به این خودرو نگاه کنیم دارای شش عدد ایربگ، سیستم ضد قفل ترمز ABS و سیستم کمکی ترمز EBA است.
 
برلیانس V5
 

مطمئن ترین خودروهای خانوادگی با بودجه 100 میلیون

ظاهر برلیانس V5 به تقلید از BMW X1 طراحی شده است. ظاهر این خودرو برای یک خانواده کم جمعیت یا جوانان دارای ظاهری جذاب و اسپورت و دارای فضایی مناسب است. V5 از نظر امنیت نیز به صورت استاندارد دارای دو ایربگ برای تمامی مدل ها است و همچنین دو ایربگ پرده ای برای برخی از مدل ها قابل سفارش است.
از جمله سیستم های کمکی رانندگی می توان به سنسور پارک در عقب، ترمزهای دیسکی در جلو و عقب و همچنین سیستم های ترمز و پایداری، EBD، ABS، BA و TCS اشاره کرد.
مصرف سوخت شهری و جاده ای این خودرو به ترتیب 8 و 6.2 لیتر است. این خودرو در نمایندگی ها و بازار آزاد به ترتیب 90 میلیون و 600 هزار و 112 میلیون تومان قیمت دارد.

رنو داستر

 مطمئن ترین خودروهای خانوادگی با بودجه 100 میلیون

رنو داستر یکی از پرفروش ترین خودروهای شاسی بلند جهان به شمار می رود. این خودرو در نگاه اول اگرچه یک شاسی بلند کوچک دیده می شود اما جادار است و می تواند فضای خوبی را در اختیار سرنشینان قرار دهد. این خودرو همچنین دارای فضای بار مناسبی است و طراحی قابل قبولی دارد.
این خودرو برای هر صد کیلومتر رانندگی در شهر و جاده به ترتیب 9.7 و 6.4 لیتر بنزین می سوزاند. مدل تک دیفرانسیل داستر در نمایندگی ها 94 میلیون و 900 هزار تومان و در بازار آزاد 98 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد. قیمت مدل دو دیفرانسیل این خودرو هم در نمایندگی ها 99 میلیون و 800 هزار و در بازار آزاد 105 میلیون تومان است.
 
رنو اسکالا

 مطمئن ترین خودروهای خانوادگی با بودجه 100 میلیون

ممکن است رنو اسکالا به نظرتان زیاد قدرتمند نباشد، با این حال خودرویی است که رانندگی با آن نرم و روان است. رنو اسکالا را می توان از نظر ایمنی و تجهیزات رفاهی مانند دیگر محصولات رنو و به عنوان یک خودروی اروپایی در سطح بسیار خوب دانست. به طور مثال می توان به سیستم های ترمز ESP، EBA، ABS، سیستم ضد لغزش ASR و سیستم محافظ سر در هنگام واژگونی اشاره کرد.
مصرف سوخت رنو اسکالا 4 در شهر 10 لیتر و مصرف سوخت جاده ای آن نیز 6.1 لیتر است. مدل 2015E2 این خودرو در نمایندگی ها و بازار آزاد به ترتیب 105 و 106 میلیون تومان عرضه می شود. البته قیمت آن در مدل های E4 و کروک از 130 و 200 میلیون تومانعبور می کند.
 
رنو فلوئنس

 مطمئن ترین خودروهای خانوادگی با بودجه 100 میلیون

طراحی فلوئنس کمی عجیب است و این امر از خصلت های یک ماشین فرانسوی تمام عیار محسوب می شود. سقف این خودرو حالتی قطره ای شکل دارد که منجر به کاهش فضای سر سرنشینان عقب شده است.
فلوئنس از نظر ابعاد در رده ای بین سدان های سایز متوسط دسته بندی می شود اما از نظر فضای سرنشینان عقب هیچ کم و کاستی ندارد. این خودرو از نظر ایمنی با دو کیسه هوا چهار ستاره عنوان EURO NCAP را دریافت کرده است.
مصرف سوخت شهری و جاده ای این خودرو نیز 10.5 و 6.2 لیتر است. مدل دنده ای این خودرو در نمایندگی ها و بازار آزاد به قیمت 94 میلیون تومان عرضه می شود. قیمت مدل E2 آن هم در نمایندگی ها 102 میلیون و در بازار آزاد 114 میلیون تومان است.

میتسوبیشی لنسر
 

 مطمئن ترین خودروهای خانوادگی با بودجه 100 میلیون

میتسوبیشی لنسر نیز خودرویی است که فضای سرنشینان جلو در آن بزرگ و کافی با راحتی مناسب است. فضای مورد استفاده برای سرنشینان عقب هم مناسب است و حتی نشستن سه سرنشین نیز مشکل چندانی ایجاد نمی کند. با اینحال عده ای معتقدند صندلی های عقب این خودرو چندان راحت نیست و به خصوص در قسمت تکیه گاه نمی تواند قابل قبول باشد.
مصرف سوخت در رانندگی جاده ای با میتسوبیشی لنسر به 5.4 لیتر و مصرف سوخت شهری آن هم به 8.2 لیتر می رسد. تیپ یک اتوماتیک لنسر در نمایندگی ها 96 میلیون و 870 هزار و در بازار آزاد 92 میلیون تومان قیمت دارد. قیمت تیپ دو دنده ای آن هم در نمایندگی ها و بازار آزاد 82 میلیون و 217 هزار و 87 میلیون تومان است.
 
ام جی 350

 مطمئن ترین خودروهای خانوادگی با بودجه 100 میلیون

ام جی 350 را به عنوان خودرویی چینی می شناسیم اما در ابتدا به انگلیس تعلق داشته و هنوز هم شایعاتی وجود دارد که موتور و گیربکسش از انگلستان تهیه می شود. جدا از اینها فرمان پذیری این خودرو مناسب بوده و با توجه به امکاناتی مانند شش کیسه هوای ایمنی، قفل تاخیری درب ها، مانیتور هفت اینچی، باز شدن اتوماتیک درها هنگام بروز حادثه و در موقع باز شدن ایربگ، می توان آن را یک سر و گردن از رقبای خود بالاتر دانست.
مصرف سوخت شهری و جاده ای ام جی 350 به ترتیب 8.4 و 5.2 لیتر است. قیمت مدل 2015 این خودرو در نمایندگی ها 94 میلیون و 320 هزار تومان و در بازار آزاد 90 میلیون تومان است.
 
هیوندای i20

 مطمئن ترین خودروهای خانوادگی با بودجه 100 میلیون

طول هیوندای i20 مدل 2015 چهار متر و فاصله بین دو محور جلو و عقب آن به 2.570  رسیده است؛ این باعث شده تا فضای پای سرنشینان عقب بهبود پیدا کند. علاوه بر آن فضای بار 326 لیتری این خودرو برای چنین خودروی کوچکی، کاملا مناسب به نظر می رسد.
برخی افراد معتقدند این خودرو دارای بیشترین فضای داخلی در میان رقبای خود در این کلاس است. هیوندای i20 برای هر صد کیلومتر رانندگی در شهر 8.4 لیتر بنزین می سوزاند. مصرف سوخت این خودرو نیز در اتوبان ها به 5.4 لیتر می رسد.
قیمت مدل 2015 (فول) هیوندای i20 در نمایندگی ها 104 میلیون و 236 هزار تومان است. در بازار آزاد نیز این خودرو به قیمت 101 میلیون و 500 هزار تومان عرضه می شود.
 
هیوندای النترا
 

 مطمئن ترین خودروهای خانوادگی با بودجه 100 میلیون

طرح های جدید چرخ ها، بهینه سازی سپرهای جلو و عقب، بهبودهای کوچک در کابین، رنگ های جدید بدنه، آپشن های اضافی و موتور جدید دو لیتری خطی با تزریق مستقیم سوخت و 173 اسب بخار قدرت از جمله تغییراتی هستند که در النترا صورت گرفته اند.
در این مدل طول النترا به 4.550 متر رسیده در حالی که فاصله بین دو محور آن 2.7 متر باقی مانده است. این خودروی کره ای که دارای طراحی جوان پسندانه و جذابی است از فضای بار مناسب برای توشه سفرهای خانوادگی و همچنین فضای نشستن در داخل کابین نیز بهره می گیرد.
این خودرو به ازای هر صد کیلومتر رانندگی در شهر 7.1 لیتر بنزین می سوزاند. مصرف سوخت جاده ای النترا نیز 5.7 لیتر است. این خودرو در بازار آزاد 111 میلیون تومان قیمت دارد.

منبع: روزنامه هفت صبح

کد خبر 43200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha