قیمت خودرو در سال آینده 5 تا 10 درصد افزایش دارد

پرشین خودرو: عضو انجمن قطعه سازان با اشاره به این که یکی از مهم ترین مشکلات مهم قطعه سازان خودرو در کشور نقل و انتقال پول ونقدینگی است، گفت: قطعه سازان خود را برای تولید قطعه به منظور به کارگیری در یک میلیون و 400 هزار خودرو در کشور آماده کرده اند.

به گزارش «پرشین خودرو»، محمدرضا نجفی منش با اشاره به اینکه کاهش قیمت خودرو در سال آینده بیشتر شبیه شایعه است، اظهارداشت: افزایش نرخ ارز بر هزینه تولید خودرو تاثیرمی گذارد و به همین دلیل مسایلی مانند تحریم، آمار تولید خودرو را به یک سوم رسانده است. وی با بیان اینکه کیفیت خودروهای داخلی هر سال رو به رشد بوده است، گفت: دریافت پول با فاصله 3 تا 6 ماه پس از فروش قطعات خودرو است اما مالیات آن همان زمان معامله دریافت می شود که امیدواریم شرایط خودرو سازان و قطعات سازان نیز لحاظ شود. نجفی منش تصریح کرد: به نظر من در ایران صنعت خودرو را سیاسی کرده اند درحالی که کشور ما دارای صنایع بی شماری است اما هیچ کدام به اندازه خودرو پر سروصدا نشده است. وی تصریح کرد: خودروسازان فقط می خواهند زیان نکنند؛ زیرا خودروساز هم یکسری سهام دار دارد و قرار نیست که ضررها همه بر دوش این صنعت باشد اما از طرف دیگر آنها می دانند که با توجه به قدرت پایین خرید مردم، نمی توانند قیمت ها را زیاد بالا ببرند و در این شرایط، سود کم هم می تواند آنها را قانع کند. عضو انجمن قطعه سازان گفت: باید زمینه های رانت را از بین برد و متاسفانه قیمتی که برای خودرو تعیین کرده اند کمتر از قیمت بازار است و طبیعتا دست دلالان برای ورود به عرصه خودرو باز است. نجفی منش آزادسازی قیمت خودرو را یکی از مهم ترین راهکارهای رسیدن به تعادل قیمتی در بازار خودرو دانست و گفت: اگر قیمت خودرو آزاد شود ممکن است با آغاز این طرح کمی افزایش قیمت دربازارخودرو داشته باشیم اما به تدریج این بازاربه تعادل خواهد رسید و آن زمان می توان مطمئن بود که دیگر دولت در قیمت گذاری خودرو دخالت نخواهد کرد. وی به موج گفت: باید به این موضوع توجه کنیم که هم اکنون بازار خودرو در رکودی سنگین به سر می برد و تا زمانی که این رکود حاکم است نمی توان به تحولات وتغییرات مثبت در روند قیمت گذاری وخرید وفروش آن امیدوار بود. عضو انجمن قطعه سازان تصریح کرد: خصوصی سازی صنعت خودرو اگر در بستری مناسب انجام بگیرد می تواند بسیاری از مشکلات این صنعت از تامین قطعه و فروش گرفته تا قیمت گذاری را به طور کامل حل کند. وی اظهار داشت: متاسفانه هنوز بخشی از مطالبات مالی قطعه سازان کشور از سوی خودروسازان پرداخت نشده است همین امر موجب شده است سیاری از قطعه سازان خودرو کارگاه های تولیدی خود را تعطیل کنند.
کد خبر 43820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کیوان ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
    0 0
    خدا خیرشان دهد خیالمان را راحت کردند که نمیتوانیم خودرو بخریم و به جمع گروه در صف انتظار برای گشته کان تصادفات در ایران عضو شویم .