تغییر چارچوب واردات خودروهای سنگین دست‌دوم

پرشین خودرو: معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به این‌که در سال آینده چارجوب واردات خودروهای سنگین با عمر ۳ سال تغییر می‌کند، گفت:نوسازی ناوگان جاده‌ای یکی از اولویت‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است.

به گزارش «پرشین خودرو»، شهرام آدم‌نژاد اظهار کرد: نوسازی ناوگان جاده‌ای یکی از اولویت‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است، اما این کار سرمایه‌گذاری زیادی را می‌طلبد. وی با بیان این‌که هماهنگی‌هایی با وزارت نفت در این رابطه انجام شده است، تصریح کرد: بر اساس بند ق تبصره قانون بودجه اگر از این محل بتوانیم تسهیلاتی را دریافت کنیم بحث نوسازی را انجام خواهیم داد. وی با بیان این‌که تولید خودرو مقداری کم شده است، افزود: از این رو باید سبد توزیع ناوگان نیز زیاد شود تا رانندگان بتوانند راحتر انجام دهند. وی با اشاره به بند قانونی مربوط به واردات خودروهای سنگین، ادامه داد: بند ه ماده 163 برنامه پنجم توسعه می‌گوید به شرکت‌ها اجازه داده می‌شود نسبت به واردات ناوگان با عمر سه سال اقدام کنند و چنانچه خودرویی را نوسازی کردند می‌توانند از تخفیفات گمرکی هم استفاده کنند. معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان این‌که معرفی شرکت‌ها برای واردات را سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای انجام می‌دهد، گفت: در سال 93 این برنامه را انجام داده‌ایم و سال آینده پیگیر هستیم که مقداری چارچوب این کار را تغییر دهیم. به گزارش تسنیم، آدم‌نژاد تاکید کرد: رانندگان عمدتا خواستار خودروهای نو هستند و -این موضوع- به صلاح ما است و برای تامین نیاز ظرفیت واردات خودروهای خارجی با عمر سه سال وجود دارد.
کد خبر 43955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرش ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    تعرفه واردات را برای خودرو های سنگین کم کنید یا اصلا بر دارید مگه چی میشه ؟ از چرخش اقتصادی که در این راه انجام خواهد شد کل کشور سود خواهند برد . فقط امیدوارم از چین وارد نکنید شرکت های معتبر مثل بنز و ولوو اسکانیا