استراتژی ایران خودرو خلع سلاح چینی ها در بازار ایران است

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد هدف گذاری اصلی این مجموعه در سال های آینده توسعه محصول، ارتقای کیفیت و ایمنی و رقابت پذیری در قیمت با هدف خلع سلاح خودورسازان چینی در بازار خودرو ایران خواهد بود.

هاشم یکه زارع در مراسم افتتاح خط تولید وانت آریسان با اعلام این خبر افزود: در همین راستا تلاش کرده ایم تا در ادامه همکاری های خود با 4 شریک خارجی از جمله پژو، رنو، سوزوکی و یک شرکت اروپایی جدید سیاست توسعه محصول با استفاده حداکثری از امکانات و ظرفیت های ساخت داخل را دنبال کنیم. وی خاطرنشان کرد: چنانچه در صنعت خودرو نگاه رقابت پذیری در کلاس جهانی حاکم نشود به طور حتم خودروسازان چینی خطرات بزرگی را برای این صنعت مهم کشور ایجاد خواهند کرد. یکه زارع گفت: باید تلاش کنیم تا بازار خودرو ایران به سهولت و دو دستی تقدیم خودروسازان چینی نشود و به همین دلیل محصولات آتی ایران خودرو هم از نظر کیفیت و مشخصات فنی و هم از نظر قیمت قابل رقابت با خودروهای چینی خواهد بود. وی اظهار داشت: در سال های اخیر شاهد کاهش شدید تولید و همچنین تنزل کیفیت در صنعت ایران خودرو بودیم و در پی آن انتظارات مشتریان محقق نشد و بر همین اساس تلاش خواهیم کرد تا در سال های آینده مشتریان ایرانی با اطمینان خاطر نسبت به خرید خودروهای ساخت داخل اقدام کنند. مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تصریح کرد: ایران خودرو در سال 93 عملکرد قابل قبولی را ارایه کرد و به رغم آنکه وزارت صنعت، معدن و تجارت تولید 530هزار دستگاه خودرو را برای ایران خودرو لحاظ کرده بود، اما هدف گذاری ما در داخل مجموعه تولید 600هزار دستگاه بود. وی گفت: با توجه به اینکه در افق 1404 تولید 3 میلیون دستگاه خودرو در کشور پیش بینی شده است افزود: برنامه ریزی ایران خودرو کسب سهم 1.8 میلیون دستگاه از این میزان تولید است که معادل 60 درصد از کل بازار خواهد بود. یکه زارع با بیان اینکه یکی از اتفاقات مهم در برنامه های آتی ایران خودرو توسعه محصولات داخلی خواهد بود افزود: با توجه به اینکه از تولید محصولات فعلی مدت زمان زیادی می گذرد تلاش خواهیم کرد تا ظرف 2.5 سال آینده حداقل 3 محصول جدید با طراحی داخلی را به بازار عرضه کنیم. مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: این درحالی است که در کل طول عمر صنعت خودروی ایران تنها سه محصول سمند، تیبا و رانا به بازار عرضه شده است. وی تصریح کرد: از مجموع 1.8 میلیون دستگاه خودرو هدف گذاری شده در ایران خودرو 50 درصد با همکاری 4 شریک خارجی و 50 درصد دیگر به تولید خودروهای داخلی اختصاص خواهد داشت. مدیرعامل ایران خودرو افزود: یکی از اهداف این مجموعه در توسعه همکاری های خود با شرکای خارجی صادرات 30 درصد از محصولات تولیدی به دیگر کشورها خواهد بود و این هدف تنها بر روی کاغذ قید نشده بلکه با شرکای خارجی اتمام حجت شده که سرنوشت بازار فروش داخل به بازارهای صادراتی گره خورده است. یکه زارع در ادامه افزود: با پیگیری های صورت گرفته عملیات نصب تجهیزات خط رنگ در ایران خودرو تبریز آغاز و در زمستان آینده به بهره برداری خواهد رسید. وی گفت: پیش بینی ما این است که سال آینده تولید یکی از محصولات ایران خودرو به تبریز منتقل شود و این شرکت به یکی از مجموعه های محوری گروه صنعتی ایران خودرو تبدیلخواهد شد. یکه زارع خاطرنشان کرد: در همین حال مرکز تحقیقات گیربکس در شرکت چرخشگر متمرکز می شود و همچنین خط تولید موتور وانت آریسان در شرکت ایدن تبریز راه اندازی خواهد شد.
کد خبر 44104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهرداد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    5 0
    در مورد همه چیز صحبت می کنید لطفا در مورد اتمام گران فروشی و اجحاف در مورد حق مشتری ابراز نظر کنید!
  • آرمان ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    3 0
    با سلام سال 91 ثبت نام کردیم اقای یکه زارع گفتن زیر چهل میلیون قیمتشه اونموقع نصف این مبلغ (بیست میلیون) پرداخت کردیم شرکت هم ارز مرجع 1226 تومانی از دولت دریافت کرد. زمان تحویل هم گفتن سه ماه بعد شروع میشه بعد از دو سال و نیم دعوتنامه فرستادن قیمت خودرو هم 91میلیون تعیین کردن این ظلم به کی بگیم