افزایش قیمت خودروهای داخلی قابل پیش بینی بود

پرشین خودرو: افزایش قیمت خودروهای تولید داخل گریزناپذیر بوده و نرخ‌گذاری دستوری دیگر جوابگو نخواهد بود.

به گزارش «پرشین خودرو»، یک کارشناس صنعت خودرو با بیان این مطلب گفت: به وضوح روشن بود که بعد از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها بهای خودروهای تولید داخل افزایش خواهد یافت و مانند سال های قبل، راه حل های قهری و دستوری دیگر نخواهد تنوانست مانع افزایش قیمت خودروهای داخلی شود. فربد زاوه با بیان اینکه متاسفانه سیاست های ناکارآمد و نظرات غیرکارشناسانه برخی مسولان باعث شد تا مردم تاوان اجرای طرح هدفمندی یارانه ها را بپردازند، ادامه داد: رقابتی نبودن در کنار انحصاری بودن بازار خودرو باعث شده که بخش عظیمی از مردم حق انتخاب چندانی درباره خودروهایی که می خواهند سوار شوند نداشته و مجبور باشند به انتخاب خودروهای تولید داخل با هر قیمت و شرایطی تن دردهند. این کارشناس بازار خودرو ضمن تاكید بر اینكه خودروسازان با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها مسلما با افزایش هزینه های تولید روبرو شده اند، ادامه داد: با توجه به اینکه 40 درصد مواد اولیه ای که در صنعت خودرو استفاده می شود مربوط به قطعات فولادی است روشن بود که به دلیل انرژی‌بَر بودن این ماده، پس از اجرای هدفمندی یارانه ها هزینه تولید و در نهایت قیمت تمام شده محصولات افزایش خواهد یافت و صحبت کردن درباره کاهش و یا ثبات قیمت‌ها چندان معقولانه نبوده است. وی بیان كرد: افزایش هزینه ناشی از آزاد سازی قیمت حامل های انرژی در صنعت خودروسازی كه یك صنعت انرژی بر محسوب می شود مطمئنا منجر به بالا رفتن هزینه های تمام شده می شود. وی تاکید کرد: خطوط تولید مجموعه های خودروسازی داخلی اصولا فاقد استانداردهای روز دنیا است و این ضعف خود موجب مصرف بالای انرژی در خطوط تولید مذكور می شود. حال آنكه خطوط تولید این مجموعه ها اصلاح نشده و همچون قبل روند فعالیت خود را دنبال می كنند. وی گفت: با توجه به كاهش قدرت خرید مردم به تبع افزایش هزینه ها، بازار تحت تاثیر قرار گرفته و تقاضا كاهش می یابد از این رو با كاهش تقاضا، تولیدكنندگان برای حفظ حاشیه سود خود اقدام به افزایش قیمت محصولاتشان می کنند.
کد خبر 4548

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    0 0
    سالي 22 ميليارد دلار سود خودروسازي مگه ميذارن مصرف كننده نفسي بكشه يا اصلا اهميتي بدهند بايدم سالي 600هزار تا پرايد بسازه و بفروشه بعد بگه كيفيتش متناسب با قيمتشه!!!يعني مثلا تويوتا ارزون ترين خودروش يا هيوندايي ارزون ترين مدلش بي كيفيته يا نا امن و بنجل ساختنش نه برادر خودتي
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    0 0
    يه تصور نادرستي كه در هدفمي پيش روي مسئولين هست اينه كه همه هزين هاي كشور رو مي خواد از مردم بگيره!!كه اين ظلمه كشور كه درامد زايش برخلاف ديگر كشورها به جاي ارز اوري از طريق صادرات باشه از جيب مردم مي خواد امورات بگذرونه!!!!چرا به چه جرمي؟!!
  • ص ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    0 0
    صحبت از ثبات قیمت ها در حد شعار بود، همین