کد خبر 4570
۲۲ تیر ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۳
بازار خودروهای وارداتی‌، ملتهب و آشفته

پرشین خودرو: بازار خودروهای وارداتی روزهای ملتهبی را پشت سر می گذارد. سایت ثبت سفارش خودروها همچنان بسته است و گفته می شود نمایندگی ها با کمبود عرضه خودرو روبه رو هستند.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از رانه نیوز، در چنین شرایطی وزیر بازرگانی از بازنگری آیین نامه واردات خودرو با هدف جلوگیری از رانت خبر می دهد. این در حالیست که بسته بودن سایت ثبت سفارش خودروها آرامش را از این بازار دور کرده و این امر در کنار نوسانات نرخ ارز، گرانی را با خودروهای وارداتی همراه کرده است. مهدی غضنفری روز گذشته با اعلام این خبر اظهار داشته است که وارد كنندگان خارجی یا نمایندگی ها باید سطح بالایی از خدمات پس از فروش را به خریداران ارایه كنند و درعین حال نباید نوعی انحصار ایجاد كرده و باعث سفته بازی در امر خودرو خارجی و فروش برگه های ثبت سفارش شوند. وزیر بازرگانی در حالی برای واردکنندگان و نمایندگی ها بایدها و نبایدهایی را تعیین می کند که قرار بوده است از ابتدای تیرماه سایت ثبت سفارش خودروها باز شود و بر طبق ضوابط تعیین شده وارکنندگان و نمایندگی به واردات خودرو اقدام کنند اما نه تنها با نزدیک شدن به پایان تیرماه این وعده محقق نشده است بلکه با گذشت 22 روز از ابتدای تیرماه وزیر بازرگانی از بازنگری آیین نامه واردات خودرو خبر می دهد که قطعا برنامه واردات خودرو تا نهایی شدن این بازنگری متوقف بوده و در آن صورت به نظر می رسد بازار خودروهای وارداتی دستخوش گرانی های میلیونی شود. بر همین اساس فعالان بازار خودرو با اشاره به اینکه اعمال محدودیت در روند ثبت سفارش واردات در سال گذشته هم اكنون بازار خودروهای وارداتی را با کمبود خودرو مواجه کرده است، اعلام می کنند عرضه خودرو از سوی نمایندگی‌ها به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته و بیشتر وارداتی‌ها در بازار و به صورت آزاد معامله می‌شوند. فعالان بازار خودرو در چنین شرایطی قیمت تویوتا کرولا را 50 میلیون و 500 هزار تومان اعلام کرده و می گویند این خودرو رشد قیمت یک میلیون و 500 هزار تومانی را تجربه کرده است. در عین حال دیگر کمری نیز قیمت خود را به 60 میلیون تومان رساند است که فعالان بازار از گرانی حدود سه میلیون تومانی این خودرو در هفته ای اخیر حکایت می کنند. گرانی هشت میلیون تومانی لندکروز در دو ماه اخیر نیز خبر دیگری از آشفتگی های بازار خودروهای وارداتی است که فعالان بازار از آن خبر می دهند و می گویند این خودرو هم اکنون حدود 128 میلیون تومان خرید و فروش می شود و این در حالیست که پرادو در این بازار رو به گرانی اقبالی برای افزایش قیمت نداشته و همچنان با قیمت 112 میلیون تومان در بازار دست به دست می شود. در این میان، گفته می شود محصولات هیوندایی در بازار ایران افزایش یک تا سه میلیون تومانی را تجربه کرده اند و بر همین اساس سوناتا بهای خود را به حدود 64 میلیون تومان رسانده و سانتافه نیز 65 میلیون تومان به فروش می رود. همچنین هیوندایی ix55 نیز در بازار بهای خود را به 74 میلیون تومان رسانده است و به نظر می رسد که قیمت ها در روزهای آتی با تصمیم وزارت بازرگانی برای بازنگری در آیین نامه واردات خودرو که احتمال ادامه دار شدن عدم ثبت سفارش خودروها را قوی تر کرده است، گرانی بیشتری در بازار وارداتی ها رقم بخورد. این در حالیست که به گفته فعالان بازار قیمت محصولات کیا نیز به تبعیت از هیوندایی گرانی یک تا سه میلیونی را با خود همراه کرده اند به این ترتیب کیا سراتو با افزایش یک میلیون تومانی 39 میلیون ‌تومان خرید و فروش می‌شود و سراتو کوپه نیز گرانی دو میلیون تومانی را تجربه کرده و 47 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شود.
کد خبر 4570

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • omid ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
    0 0
    aghaye vazir shoma ro be khoda vagozar mikonam har chand shoma ham faghat eta ate amr mikoni ama vejdan dashte bash sportage shode 75 milyoon!
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
    0 0
    اقاي غضنفري هم اره شد حامي خودروسازا!!!
  • پیروز ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
    0 0
    خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی!