کد خبر 45919
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶
عجیب‌ترین خودروهای جهان+تصاویر

پرشین خودرو: اتومبیل ها معمولآ نشان دهنده سلیقه شخصی افراد هستند و نشان می دهند که افراد به چه گونه طراحی هایی علاقه دارند. گزینه های قابل تهیه برای افراد عادی معمولآ محدود است اما سازندگان و طراحان اتومبیل بدون این محدودیت ها می توانند وسایل مورد علاقه خود را طراحی کنند.

به گزارش «پرشین خودرو»، بسیاری از خودروسازان جهانی هر سال از مدل هایی رونمایی می کنند که فقط تا مرحله طراحی پیش می روند و در بهترین حالت یک نمونه از آن ها تولید می شود. هدف اصلی از طراحی این محصولات نمایش توان خودروساز و سازنده است و به همین خاطر است که بیشتر آن ها از مرحله طراحی فراتر نمی روند.

 
Dream Car 123 - خودروی هرمی
 
خودروی با ظاهر عجیب که با وزن چند تنی خود بیشتر شبیه یک تانک بود تا یک اتومبیل. این خودرو می توانست به دلیل طراحی خود درجا دور زده و نیازی برای پیچیدن نداشت. جالب ترین ویژگی این وسیله برقی بودن آن بود که در سال 1960 بسیار نادر بود.
 
 
Eclectic
 
محصولی که در واقع به عنوان اولین خودروی بدون نیاز به انرژی معرفی شد در واقع شباهت چندانی به یک خودرو نداشت.
این محصول با استفاده از یک توربین بادی کوچک در سقف خودرو و صفحات خورشیدی می توانست مسافتی 14 مایلی را با یک بار شارژ طی کند. این موضوع باعث شد تا این خودرو در مرحله طرح باقی بماند و ساخت آن هیچ گاه عملی نشود.
 
 
1938 Buick Y Job
 
محصول 1938 بیوک در شهر دیترویت آمریکا تولید شده است و در زمان خود یکی از مدل های جالب و متفاوت در زمینه های مختلف محسوب می شد. این خودرو با طراحی خاص و متفاوت خود توانست باعث شود تا بسیاری از محصولات‌ آینده شرکت جنرال موتورز از آن در طراحی خود استفاده کنند.
 
 
1967 Dodge Deora
 
ایده ای که زمانی توسط شرکت دودج به عنوان وانت آینده معرفی شد. این محصول اگر در سال های اخیر طراحی شده بود مطمئنآ در اولین مراحل طراحی به دلیل ایرادات امنیتی بسیار و خطرات رانندگی در آن کنار گذاشته می شد.
 
 
 
1942 Oeuf Electrique
 
خودرویی الکتریکی که نام فرانسوی آن به معنای "تخم مرغ الکتریکی" است. این محصول توسط هنرمندی طراحی شد که قبل از آن هیچ خودرویی را طراحی نکرده بود. خوشبختانه Oeuf هیچگاه وارد مرحله تولید نشد.
 
 
1970 Ferrari (Pininfarina) 512 S Modulo
 
محصول معروفی که در سال 1970 در نمایشگاه اتومبیل ژنو رونمای شد. این خودرو توانست با طراحی بسیار منحصر به فرد و بدنه فوق العاده آیرودینامیک می توانست به حداکثر سرعت 350 کیلومتر در ساعت دست یابد. شتاب صفر تا صد این خودرو نیز تنها 3.1 ثانیه بود که در نوع خود رکوردی بی نظیر محسوب می شود.
 
 
1935 Bugatti Type 57S Competition Coupe Aerolithe
 
بوگاتی شکتی است که همیشه تلاش کرده تا محصولاتی بی نظیر با کیفیتی بسیار بالا تولید کند. محصول سال 1935 این شرکت نیز در زمینه طراحی و کیفیت ساخت بی رقیب است و می تواند به راحتی در کنار تعدادی از بهترین اتومبیل های طراحی شده در آن زمان قرار گیرد.
 
 
1948 Tasco
 
اتومبیلی که با الگو گیری از هواپیماهای نظامی جنگ جهانی دوم سعی کرد تا به سرنشینان خود احساس قرار گیری در یک هواپیما را انتقال بدهد. سازنده این خودرو سعی کرد تا طراحی پنچره های سقفی خود را به صورت انحصاری حفظ کند اما با این حال شرکت های بسیاری از این اتومبیل در طراحی محصولات آینده شان استفاده کردند.
 
 
1910 Brooke Swan Car
 
محصولی ساخته شده در سال 1910 که در زمان خود قیمت بسیار بالایی داشت و تنها افراد بسیار خاص و ثروتمند می توانستند آن را خریداری کنند. این خودروی غاز مانند با ظاهر عجیبش توانست در چند مدل تولید شود و به فروش رسد. تنها مدل باقی مانده از این خودرو در حال حاضر در یک موزه قرار دارد.
 
 
1956 Buick Centurion
 
خودرویی که در زمان ساخت خود طراحی اش بسیار جلوتر از زمانه بود. این محصول با این که هیچگاه به تولید انبوه نرسید اما هنوز هم به عنوان یک طراح اصلی برای محصولات امروزی محسوب می شود.
 
 
منبع: بازار خبر
کد خبر 45919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha