کد خبر 45922
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
خودرو بعد از توافق هسته‌ای ارزان نمی‌شود

پرشین خودرو: مدیرعامل ایران خودرو در خصوص افزایش قیمت اخیر قیمت خودرو اظهار کرد: وقتی مجلس نرخ مالیات بر ارزش افزوده را از 8 به 9 درصد افزایش داد، تمام کالاها مشمول این قانون است که خودرو هم از این قاعده مستثنی نیست و افزایش قیمتی که در مدت اخیر بعد از تعطیلات هم رخ داد به همین دلیل بود.

به گزارش «پرشین خودرو»، هاشم یکه زارع، با تشریح ساز و کار قانونی افزایش قیمت خودرو گفت: هر خودروسازی که تمایل به افزایش قیمت دارد باید به شورای رقابت نامه‌نگاری کند و این شورا هم باید بر اساس استدلال‌های آن شرکت خودروسازی نظر خود را در این زمینه ارائه کند. مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان موضع این شرکت در خصوص افزایش قیمت خودرو توضیح داد: گروه صنعتی ایران خودرو با ارائه دلایلی درخواست خود را برای افزایش قیمت به شورای رقابت ارائه کرده و تاکنون هیچ افزایش قیمتی بیش از یک درصد ابتدای سال اعمال نکرده است و منتظر نظر شورای رقابت در خصوص افزایش قیمت خودرو می باشد. یکه زارع در خصوص انتظار مردم نسبت به کاهش قیمت خودرو بعد از بیانیه لوزان تصریح کرد: مردم به خودی خود توقعی در زمینه کاهش قیمت خودرو بعد از بیانیه لوزان و یا بعد از توافق هسته ای را ندارند ولی عده ای این توقع را ایجاد می کنند. وی خاطرنشان کرد: ما به هیچ وجه برنامه ای برای کاهش قیمت خودرو نداریم ولی در صورت رونق فضای اقتصادی کشور بعد از توافقات هسته ای و کاهش تورم شیب افزایش قیمت خودرو کندتر از سال های گذشته خواهد شد. مدیرعامل ایران خودرو نوید افزایش قدرت خرید مردم بعد از توافق هسته ای را داد و عنوان کرد: بعد از توافق هسته ای آنقدر رونق اقتصادی در کشور اتفاق خواهد افتاد که توان مردم برای خریدن خودرو بالا رفته و نیازی به کاهش قیمت خودرو نیست. به گزارش نسیم، یکه زارع در پاسخ به این سوال که آیا شما با اکثر خودروسازان که قیمت فعلی خودرو را ناعادلانه می دانند و خواهان افزایش قیمت خودرو هستند موافقید یا خیر گفت: اعتقاد ندارم که قیمت خودرو در حال حاضر ناعادلانه است و باید از این مقدار فعلی بالاتر باشد و تنها در موضوع خودروی "دنا" با شورای رقابت اختلاف نظر داشتم که در نهایت مجبور شدم طبق قانون عمل کنم.
کد خبر 45922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایران ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    4 0
    دلالان تحریم!!
  • احسان ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    6 0
    کی گفته مردم توقع کاهش قیمت ندارن !!!!
  • میثم ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    همه چی به ارز بستگی داره وقتی ارز بیاد پایین تو مجبور میشی ماشینهای اوراقتو مفت بدی وگرنه همه خودرو خارجی خواهند خرید.متوجه ای؟