اجرای استانداردها از سوی خودروسازان

پرشین خودرو: عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای اجرای قانون ارتقای كیفی خودرو و سایر تولیدات صنعتی، خط تولید خودروهایی كه استانداردهای 51 گانه را رعایت نكنند، متوقف خواهد شد.

به گزارش«پرشین خودرو» به نقل از ایرنا، حسین گروسی، اظهار داشت: بحث كیفیت خودرو سال گذشته در كمیسیون ویژه ای متشكل از وزارتخانه های اقتصاد و دارایی و صنایع و معادن، معاونت نظارت و مدیریت راهبردی، سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی مطرح و با تصویب مجلس شورای اسلامی خودرو سازان موظف به رعایت استانداردهای 51گانه خودرو شدند كه در صورت عدم رعایت این استانداردها سازمان های ذیربط با آنها برخورد می كنند. وی افزود: مهمترین استانداردهای مورد نظر در حال حاضر نصب ترمز ضد قفل (ABS) و كیسه هوا (ایربگ) و همچنین كاهش مصرف سوخت موتور است كه خودروسازان باید نسبت به انجام آنها اقدام كنند. گروسی تاكید كرد: مجلس برنامه ای برای توقف خط تولید خودروهایی كه این استانداردها را رعایت نمی كنند ندارد و این وظیفه سال گذشته با تصویب طرح ارتقای كیفیت خودرو به سازمان استاندارد و راهنمایی و رانندگی واگذار شده است. نماینده شهریار در مجلس سپس گفت: از سوی دیگر خودروسازان باید نسبت به طراحی پلت فرم های جدید و ارتقای سطح كیفیت خودرو از لحاظ زیبایی و استحكام تلاش كنند. گروسی اظهار داشت: در بازدیدی كه اعضای كمیسیون صنایع و معادن از شركت ایران خودرو داشتند مشاهده شد كه تقریبا 100 درصد خودروهای تولید این شركت به سیستم ترمز ABS و حدود 50درصد نیز به ایربگ مجهز شده اند كه مقرر شده نصب ایربگ در تمام خودروهای تولیدی این شركت تا پایان سال محقق شود. وی بیان كرد: در طراحی پلت فرم های جدید نیز حركت های خوبی در این شركت صورت گرفته و امیدواریم تا پایان سال شاهد عرضه برندهای "دنا و رنا" باشیم.
کد خبر 4627

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
    0 0
    با استاندارد روز دنيا و خودروهاي روز دنيا فاصله زيادي داريد چون با تمامي اين استانداردهاي بازهم خودروهاي شما در بازارهاي صادراتي و رقابتي انجاها هيچ جايي ندارند و خريدياري ندارند