کد خبر 46282
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵
برترین مدل‌های مفهومی ‌۲۰۱۵+تصاویر

پرشین خودرو: مدل های مفهومی و پیش فرض بسیاری در سال 2015 رونمایی شده اند ولی عده معدودی از آنان دارای نوآوری و ویژگی هایی بوده اند که توانسته اند جلب توجه کنند.

به گزارش «پرشین خودرو»، صنعت خودرو از معدود صنایعی است که همیشه می‌دانیم در آینده شاهد چه محصولاتی خواهیم بود و بدین ترتیب خریداران قادر خواهند بود تا انچه در آینده در پیش روی آنان قرار خواهند گرفت را تصور کنند.
اتوموبیل‌های مفهومی‌و پیش فرض یک پیش نمایش از تولید در اینده بوده و در برخی مواقع نیز فقط به عنوان جلب توجه ساخته می‌شوند و در هر فصل شاهد خیل عظیمی‌از خودروهای مفهومی‌و پیش فرضی هستیم که در حال سفر به نمایشگاه‌های بین المللی در سراسر جهان هستند.
در طول چند ماه گذشته از نمایشگاه پاریس تا شانگهای مدل‌های مفهومی‌و پیش فرض زیادی از شاسی بلند تمام الکتریکی و… شاهد بوده ایم که در این زمینه به معرفی ۱۰ مدل مفهومی‌و پیش فرضی می‌پردازیم که توانسته اند بیشترین توجهات را به سوی خود جلب کنند.

l140020_large-1500x1071-970x647-c
Audi Prologue
این خودرو ابتدا در نمایشگاه خودرو لس انجلس ۲۰۱۴ رونمایی شد که یک دید صاف از آنچه در طراحی و فناوری نسل بعدی محصولات ائودی دیده خواهد شد را در پیش روی ما قرار می‌داد.
این خودرو دو درب پرولوج در زیر هود خود دارای یک موتور توربوشارژ ۴٫۰ لیتری V8 با قدرت پیشرانه ۶۰۵ اسب بخاری و ۵۵۳ پوند بر فوت نیروی گشتاور است.
در داخل کابین نیز یک داشبرد دیجیتالی و لمسی و در کنسول مرکزی نیز یک صفحه OLED انتظار کاربران را می‌کشد.
به هر حال مدل مذکور نسختین خودرو از آنچه در پیش روی محصولات آئودی است در پیش روی ما قرار می‌دهد که به صورت رسمی‌اعلام شده است که مدل خودمختار و همچنین Allroad نیز از سری مذکور تولید خواهد شد.


aston-martin-dbx-concept_01-1500x844-2-970x647-c
Aston Martin DBX
یک شاسی بلند الکتریکی از سوی آستون مارتین، چرا که نه..، مدل مفهومی‌و پیش فرض Aston Martin DBX جهان را در یک شوک بزرگ در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۵ فرو برد و به نوعی استراتژی آینده محصولات این شرکت بریتانیایی را نیز به ما یاداور شد.
با وجود آینده نگرانه بودن این خودرو، این شاسی بلند الکتریکی همچنان از دید سنتی آستون به همراه یک موتور الکتریکی برای تامین انرژی هر چرخ بهره می‌برد که برند بریتانیایی وعده داده است یک نگاه هیجان انگیز در رانندگی با این خودرو در انتظار کاربران خواهد بود که البته علاقمندان برای در اختیار داشتن این شاسی بلند رویایی باید چند سالی را به انتظار بنشینند.
مدل مذکور به خوبی نشان می‌دهد که شخصیت منحصر به فرد آستون مارتین در شاسی بلند این شرکت نیز حفظ شده است تا روح لوکس بودن محصولات این شرکت را حفظ کند و مهندسین به خوبی تواسنته اند این خودرو را با استاندارهای سخت گیرانه صدای اتحادیه اروپا وفق دهند.


bentley-exp-10-speed-6-press-image-1500x1000-970x647-c
Bentley EXP 10 Speed 6
این جای تعجب ندارد که بنتلی باید یک تغییر عمده در محصولات خود ایجاد کند زیرا سری فعلی Continental از سال ۲۰۰۳ است که در بازار حضور دارد و هنوز هم این شرکت در حال افتخار به برنده شدن خود در رقابت‌های ۲۴ ساعت لامانش در دهه ۱۹۲۰ است.
پروژه ساخت خودرو EXP 10 Speed 6 واقعا رادیکال است در حالی که هنوز یک خودرو لوکس دوست داشتنی به نظر می‌رسد ولی از تمامی‌محصولات بنتلی تا کنون کوچکتر است و البته بنتلی یک نگاه اسپرت را به سیستم سنتی خود نزدیک کرده است.
سیستم پیشرانه این خودرو ترکیبی یک سیستم انتقال قدرت هیبریدی است که به حدی کافی است که این خودرو سرعتی بالای ۳۰۰ کیلومتر در ساعت داشته باشد و سایر اجزای جلب توجه کنده یک سیستم لمسی ۳ بعدی به همراه یک سیستم نمایش اطلاعات لمسی ۱۲ اینچی است.


2015-chevrolet-boltev-concept-exterior-001-1500x999-copy-970x647-c
Chevrolet Bolt EV
شورلت نیز از Volt رونمایی کرده بود و حالا Bolt در پیش روی شما است که ولی دارای یک تفاوت بزرگ به غیز از تفاوت تنها در یک حرف است و شورلت قصد دارد تا انرا وارد بازار تولید انبوده خود کند که یک خودرو تمام الکتریکی است.
مدل بولت در حال حاضر به عنوان یک جانشین برای مدل الکتریکی تولید محدود Spark EV شناخته شده است که بر خلاف مدل ولت این خودر تنها بر باتری الکتریکی متکی بوده و از هیچ موتور بنزینی برای خدمت به مشتریان در نظر گرفته نشده است.
این خودرو با یک بار شارژ قادر به طی مسافت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت است که البته دارای برپسب قیمت ۳۷۵۰۰ دلاری است و اگر بتواند این خودرو را به صورت وسیع وارد بازار کند یک موفقیت بزرگ برای این شرکت در عرضه خودروهای تمام الکتریکی است.


civic_concept_20-1410x940-970x647-c
Honda Civic
این مدل مفهومی‌و پیش فرض به مناسبت ۱۰ سالگی نسل سیویک عرضه شده است که البته بازدید کنندان را در نمایشگاه ۲۰۱۵ نیویورک سورپرایز کرد که نشان می‌دهد هوندا یک عزم راسخ دارد که این خودرو آیکونیک خود را با وزن پایین ترو سبک هیجان انگیزتر و تهاجمی‌تر عرضه کند.
این خودرو زبان جدید طراحی را در طراحی سیویک عرضه کردکه نخستین تغییر در طراحی این خودرو از سال ۲۰۰۶ است که با عناصر طراحی جدید خود ی سبک اسپرت جدید و البته جمع و جور است.
یک ظاهر طراحی شده که کاملا دارای دید اسپرت است و یک نسخه با بازدهی بالاتر با نام Civic Type R است که سرانجام به بازار امریکای شمالی نیز راه خواهد یافت.
مدل تولیدی این خودرو در اواخر سال جاری روانه بازار خواهد شد و ممکن است شاهد برخی از تغییرات باشیم هر چند رنگ سبز بسیار مخصوص ان همچنان به عنوان یک گزینه رنگ نسخه تولیدی باقی خواهد ماند.


42740_santa_cruz_crossover_truck_concept-1064x710-970x647-c
Hyundai Santa Cruz
پیکاپ‌های هویندای تاکنون جذاب و قابل توجه نبوده اند ولی به نظر می‌رسد سانتاکروز در معنای واقعی کلمه یک مدل مفهومی‌جذاب و شگفت آور است.
مدل سانتا کروز یک پیکاپ سنتی است ولی به نوعی ما بین یک پیکاپ و خودرو شخصی قرار گرفته است و هیوندای به دنبال ایجاد بهترین‌ها در هر دو کلاس با ارائه امکاناتی همچون یک کامیون تراک به همراه آسایش یک خودرو شخصی و بهره وری سوخت اقتصادی است.
این خودرو به صورت رسمی‌در نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۵ رونمایی شد و دارای ویژگی‌هایی همچون موتور ۲٫۰ لیتری توربوشارژ دیزلی با قدرت پیشرانه ۱۹۰ اسب بخار و ۳۰۰ پوند بر فوت نیروی گشتاور است که به یک سیستم Hyundai’s HTRAC تمام محرک تمام چرخ گره خورده است.
تولید سانتا کروز هنوز چراغ سبز را دریافت نکرده است که البته به طور یقین یکی از پرطرفدارترین پیکاپ‌ها خواهد بود.


lamborghini-asterion-front-right-1500x844-970x647-c
Lamborghini Asterion LPI 910-4
این خودرو در نمایشگاه خودرو ۲۰۱۴ پاریس رونمایی شد که لامبورگینی آستوریون یک‌هایپر خودرو هیبریدی است که واژه یک رزمناور بهترین لغت برای توصیف ان است.
در حا حاضر این خودرو هیبریدی دارای یک موتور ۵٫۲ لیتری V10 به همراه ۳ موتور الکتریکی است که در مجموع قدرت پیشرانه ۹۱۰ اسب بخاری را رقم زده است که به حد کافی برای داشتن شتاب صفر تا صد در ۳٫۰ ثانیه قدرتمند به نظر می‌رسدو در ضمن دارای حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت نیز است.
و البته شگفت آورتر این است که برند خودروساز ایتالیایی هیچ گونه قصد و نیتی برای تولید این خودرو در وهله اول ندارد.
در حال حاضر گاوخشمگین اسپانیایی یک مخالف سرسخت خودروهای هیبریدی است ولی در نهایت پذیرفته است که نیاز به ساخت یک مدل هیبریدی برای تطبیق با استانداردهای سخت گیرانه تولید گازهای گلخانه ای است و از همین روی آستریون برای چنین روزی خود را اماده کرده است.


lincoln-front2-1500x894-970x647-c
Lincoln Continental
این روزها لینکلن بیشتر از یک زر مجموعه فورد نیست ، ولی مدل مفهومی‌Continental راهی برای بازگشت به موفقیت‌های این شرکت به عنوان یک خودروساز لوکس واقعی است.
این خودرو در سال ۲۰۱۵ در نمایشگاه خودرو نیویورک ۲۰۱۵ رونمایی شد که به عنوان یک پرچمدار در محصولات این شرکت به حساب می‌اید و اگر شما تاکنون مشخصات انرا فراموش کرده ایید این خودرو دارای جلوپنجره‌های مشبک و یک تکه از برند تجاری این شرکت است.
در داخل کابین نیز، صندلی‌هایی با ۳۰ حالت تنظیمی‌و صندلی مسافر عقب خمیده که به نظر می‌رسد مناسب بازار چین است که خریداران چینی آنرا بسیار دوست دارند.
در زیر هود این خودرو نیز شاهد یک موتور توربودوگانه ۳٫۰ لیتری V6 است که از فناوری اکوبست انحصاری فورد بهره گرفته است.


mercedes-benz-f-015-2-1500x1119-970x647-c
Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion
در حالی که هنوز فناورهای مربوط به جاده اماده نیست شرکت‌های خودروسازی و بسیاری از تحلیل گران این صنعت متقاعد شده اند که خودروهای خودمختار به زودی در دسترس عموم قرار گرفته اند.
از همین روی یکی از اولین برندها یک خودرو آینده را در قالبی لوکس در نمایشگاه مصرف کنندگان لس آنجلس در اوایل سال جاری رونمایی کرد.
مرسدس بنز با طراحی خاص خودرو خودمختار خود به حداکثر رساندن فضای داخلی و انعطاف پذیری تاکید فراوانی کرده است.
در این خودرو می‌توانید به عنوان یک سالن کنفرانس بهره ببرید و با فرمان‌های قابل جمع شدن و ۱۸۰ درجه به راحتی می‌توانید به مباحث دوستان بپیوندید.


mitsubishi-concept_gc_phev_12-2-1500x1000-970x647-c
Mitsubishi Concept GC-PHEV
میتسوبیشی با یک نگاه کلاسیک یک مدل مفهومی‌و پیش فرض شاسی بلند را با پیچ و تاب‌های مدرن عرضه کرده است.
این خودرو آفرود شبیه مدل کلاسیک الدمونترو است ولی دارای فناوری خودروهای هیبریدی نسل بعدی فناوری‌های روز است.
در زیر هود این خودرو درشت هیکل شاهد یک موتور ۳٫۰ لیتری V6 سوپرشارژ هشت سرعته اتوماتیک به همراه یک موتور الکتریکی ۱۲ کیلوواتی لیتیوم یون هستیم که به اندازه کافی برای قدرت پیشرانه ۳۳۵ اسب بخاری کافی به نظر می‌رسد که نیروی خود را به هر چهارچرخ منتقل می‌کند.
در داخل کابین نیز شاهد نقریبا هر نوع ویژگی روز هستیم که شیشه جلو با سیستم واقعیت مجازی گره خورده است و در ضمن از دوربین‌های نظارت بر سطح هوشیاری راننده به چشم می‌خورد .

منبع: خودروسازی

کد خبر 46282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha