کد خبر 46384
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸
دیوانه‌های سرعت صنعت خودرو جهان

پرشین خودرو: در این بخش خودروهای غیرعادی را مرور می‌کنیم که سال‌هاست به دنبال سرعت‌های دیوانه‌وار در دنیای خودرو هستند، خودروهایی با سرعت ۲۰۰ مایل بر ساعت، خودروهای تیونینگی که هنگام رانندگی با آنها، بیشتر حواس‌مان به عقربه سرعت است.

به گزارش«پرشین خودرو»،

به گزارش«پرشین خودرو»، آسکاری اکوس A۱۰ – KZ۱

سرعت حداکثر: ۲۲۰–۲۰۱ مایل بر ساعت (۳۲۳ تا ۳۵۴ کیلومتر بر ساعت)
طراحی آسکاری به‌وسیله ایتالیایی‌ها، ساخت آن بر عهده بریتانیایی‌ها و سرمایه آن از یک هلندی تأمین شده است. بنابراین شاید یکی از عجیب‌ترین خودروسازان «افتر مارکت» در این فهرست باشد. نخستین خودروی تولیدی این کمپانی، KZ۱ بوده که در آن از یک موتور تنفس طبیعی V۸ از یک «ب‌ام‌و» M۵ استفاده شده که در جهت طولی در وسط قرار گرفته است و قدرتی برابر ۵۰۰ اسب‌بخار برای آن به همراه داشته است. مدل جایگزین آن، یعنی A۱۰، دارای همان موتور بوده، ولی قدرت آن ۱۲۵ اسب‌بخار است. در هر حال، این مدل هیچ‌گاه از سطح «نمونه اولیه» فراتر نرفت.


بریستول «فایتر» T
سرعت حداکثر: ۲۲۵ مایل بر ساعت (۳۶۲ کیلومتر بر ساعت)
«فایتر» یک ضریب دراگ بسیار پایین و یک موتور V۱۰ از وایپر دارد. به نظر می‌رسد که این سوپر کوپه بریتانیایی، طراحی خود را از دانش هوانوردی الهام گرفته و نام «فایتر» نیز همین موضوع را می‌رساند. درباره تعداد دقیق این خودرو، اطلاعات خاصی در دست نیست.


«کاپارو»T۱
سرعت حداکثر: ۲۰۵ مایل بر ساعت (۳۳۰ کیلومتر بر ساعت)
این خودروی بریتانیایی از فرمول یک الهام گرفته شده، ولی طراحی آن مانند یک نمونه مسابقات «لمانز» انجام شده است. مدل ۲ سرنشینه برای پیشرانه از یک موتور ۵/۳ لیتری V۸ استفاده می‌کند که در دور موتور عجیب ۱۰ هزار و۵۰۰ دور بر دقیقه به حداکثر قدرتی برابر با ۵۷۵ اسب‌بخار می‌رسد.


چیزتا- مورودر V۱۶T
سرعت حداکثر: ۲۰۴ مایل بر ساعت (۳۲۸ کیلومتر بر ساعت)
این خودرو نتیجه متقاعد شدن آهنگساز ایتالیایی به‌وسیله یک مهندس برای کار کردن روی یک سوپرماشین است. البته منظور از V۱۶ در عنوان این مدل، داشتن یک موتور V۱۶ معمولی نیست؛ بلکه ۲موتور V۸ داخلی در خلاف جهت یکدیگر در یک بلوک قسمت، وسط V۱۶T قرار دارند.


گامپرت آپولو
سرعت حداکثر: ۲۲۴ مایل بر ساعت (۳۶۰ کیلومتر بر ساعت)«رونالد گامپرت» ممکن است نامی عجیب و غریب باشد. ولی وقتی این نام را داشته باشید و در عین حال، یک خودروی اسپرت واقعی طراحی کنید، به‌طور حتم می‌خواهید که نام خود را روی آن بگذارید. آپولو، رویای یک مهندس خودرو و کابوس یک طراح است. سرعت و چابکی آن هم‌اندازه با میزان زشتی ظاهری آن است. جالب است بدانید که در سرعت‌های بالای ۱۹۰ مایل بر ساعت، می‌توانید آپولو را در یک تونل به‌طور برعکس (وارونه و روی سقف تونل) برانید.


هنسی ونوم GT
سرعت حداکثر: ۲۷۰–۲۶۵ مایل بر ساعت (۴۲۶ تا ۴۳۴.۵ کیلومتر بر ساعت)جان هنسی برای این خودرو، یک لوتوس «اگزیج» را کشیده و در آن، یک موتور دو توربوشارژر V۸ با قدرت ۱۲۴۴ اسب‌بخار قرار داده است. سپس تیم هنسی، ونوم GT را در پیست ۲/۳ مایلی (۱۵/۵ کیلومتری) ناسا با عنوان «کیپ کاناورال» با سرعت دیوانه‌وار ۲۷۰ مایل (۵/۴۳۴ کیلومتر) بر ساعت آزمایش کرده‌اند.


کونیگ‌زگ آگرا R ۱- One: ۱، CCR - CCX - CCXR
سرعت حداکثر: ۲۷۳–۲۴۰ مایل بر ساعت (۴۲۶ تا ۴۳۴ کیلومتر بر ساعت)
کریستین فان کونیگ‌زگ، کسی که در ۲۲ سالگی تصمیم گرفت شرکت ساخت سوپرماشین خود را داشته باشد، شایسته تحسین است. کونیگ‌زگ همیشه به عنوان نمادی از خودروهای هیجان‌انگیز که از کشور سوئد می‌آیند، باقی خواهد ماند، زمینه‌ای که در آن نمی‌توان چندان به «ولوو» اعتماد کرد!


نوبل M۶۰۰
سرعت حداکثر: ۲۲۵ مایل بر ساعت (۳۶۲ کیلومتر بر ساعت)
برخلاف نوبل‌های قبلی، M۶۰۰ برای پیشرانه به موتور ۶ سیلندر قرار گرفته در پشت راننده‌اش متکی نیست. البته M۶۰۰ هنوز هم به صورت موتور وسط است، اما این کوپه بریتانیایی از موتور دو توربوشارژر V۸ که از ولوو بهره می‌برد و برایش ۶۵۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و با گیربکس دستی ۶ دنده همراه
است.


پاگانی هوآیرا
سرعت حداکثر: ۲۳۰ مایل بر ساعت (۳۷۰ کیلومتر بر ساعت)
هوآیرا مانند موجودی است که از عمق اقیانوس خود را به خشکی رسانده است. این خودرو که برای پیشرانه از یک موتور دو توربوشارژر V۱۲ با قدرت ۷۲۰ اسب‌بخار از AMG استفاده می‌کند، در جاده به‌طور خارق‌العاده سریع حرکت می‌کند و در همین حال، سیستم آیرودینامیک هوشمند آن، همه‌چیز را در حالت مناسب کنترل می‌کند. البته قیمتش را هم باید درنظر بگیرید، پاگانی هوآیرا بیشتر از ۸/۱ میلیون دلار است.


پاگانی زوندا
سرعت حداکثر: ۲۱۷–۲۰۸ مایل بر ساعت (۳۳۴.۷ تا ۳۴۹ کیلومتر بر ساعت)
«زوندا» نام بادی است که در دامنه‌های شرقی کوه‌های‌اند در آرژانتین می‌وزد. نخستین زوندا، مدل C۱۲ بود که یک موتور V۱۲ مرسدس ۴۰۰ اسب‌بخاری داشت. سپس یک‌سری مدل‌ها و نسخه‌های خاص از آن بیرون آمد که با سر و صدا و قدرت بیشتری همراه بودند. چیزی که همه «زوندا»ها در آن مشترک بودند، سرعت دیوانه‌وار و قیمت سرسام‌آور بود.


راف CTR یلوبرد
سرعت حداکثر: ۲۱۱ مایل بر ساعت (۳۳۹ کیلومتر بر ساعت)
راف هنوز هم به دنبال ارتقای سطح عملکرد پورشه‌هاست، اما این مدل Yellowbird، خودرویی است که نظر هر علاقه‌مندی را در دنیا به خود جلب کرده است. «یلوبرد» که بر اساس پورشه ۹۱۱ ساخته شده، در سال ۱۹۸۷م معرفی شد و با کسب عنوان سریع‌ترین خودروی اسپرت دنیا در آن زمان، همه خودروسازان رقیب را به چالش کشید.


سالین S۷ - TT
سرعت حداکثر: ۲۴۸–۲۰۰ مایل بر ساعت (۳۲۱.۸ تا ۳۹۹ کیلومتر بر ساعت)
سالینS۷ که به عنوان «نخستین سوپرماشین تولیدی امریکا» مشهور است، از یک موتور ۳۵۱ ویندسور V۸ استفاده می‌کرد که قطر سیلندر و میل‌لنگ آن تغییر داده شده بود. در حالی که مدل پایه S۷ دارای قدرت قابل‌ملاحظه ۵۵۰ اسب‌بخار بود، نسخه دوتوربوشارژر TT که جایگزین ورژن تنفس طبیعی می‌شد، ۷۵۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کرد؛ این در حالی است که توربوشارژر فشاری پایین، هر کدام به‌اندازه ۶ psi داشتند.


وبر فستر وان
سرعت حداکثر: ۲۴۸ مایل بر ساعت (۳۹۹ کیلومتر بر ساعت)
«فستر وان» دارای ۴ مخزن سوخت است که در تمام قسمت‌های خودرو پخش شده تا مرکز گرانش آن را پایین بیاورد و توزیع وزن بهتری برای آن ایجاد شود. بال عقب هوشمند آن هم به عنوان مقطع آیرودینامیکی (airfoil) و هم به عنوان یک ترمز بادی (air brake) کار می‌کند. این کوپه سوئیسی ۲دیفرانسیل، از یک موتور ۶/۵ لیتر V۱۰ با قدرت ۱۲۰۰ اسب‌بخار استفاده می‌کند و برای قیمت آن گزینه «بنا بر تقاضا» درج شده است.


SSC آلتیمیت آئرو- TT
سرعت حداکثر: ۲۵۷-۲۵۶ مایل بر ساعت (۴۱۲ تا ۴۱۳.۶ کیلومتر بر ساعت)
۹۷۱ کیلوگرم برای هر اسب‌بخار؛ نسبت قدرت به وزنی دیوانه‌وار برای آلتیمیت آئرو TT مخفف عنوان
«twin-turbocharged» است که نوع موتور ۳/۶ لیتری V۸ را مشخص می‌کند. این موتور می‌تواند بیش از ۱۰۰۰ اسب‌بخار قدرت و بیش از ۱۳۰۰ نیوتن‌متر را تولید کند. این کمپانی واشنگتنی، قصد داشته که یک نسخه تمام الکتریکی آئرو با سرعت ۲۰۸ مایل بر ساعت تولید کند که البته این موضوع هنوز اتفاق نیفتاده است.


زنوو ST۱
سرعت حداکثر: ۲۳۳ مایل بر ساعت (۳۷۵ کیلومتر بر ساعت)
ST۱ مدلی است که به‌خاطر نمایش نه‌چندان خوب و آتش گرفتنش در برنامه تلویزیونی «تخت‌گاز» شناخته شده است. تولید ST۱ به ۱۵ دستگاه محدود شده است. این کوپه دانمارکی از دیفرانسیل عقب و ساختار یکپارچه آلومینیومی در کنار یک موتور ۷ لیتری V۸ با توربوشارژر و سوپرشارژ استفاده می‌کند و قدرتی بیش از ۱۱۰۰ اسب‌بخار دارد.

کد خبر 46384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha