کد خبر 46483
۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
کاواساکی سوپرخودروها را به چالش می‌کشاند

پرشین خودرو: برند ژاپنی در تلاش برای غلبه بر رقیبان خود در صنعت موتورسیکلت سازی، از یک هیولای 300 اسب بخاری رونمایی کرده است که مشخصاتی اعجاب انگیز دارد.

به گزارش «پرشین خودرو»، موتورسیکلت‌های سوپراسپرت همواره در طی سال‌های اخیر در حال شاخ و شانه کشی برای سریع ترین خودروهای جهان هستند و البته نتایج این مبارزه همیشه یک چیز را اثبات کرده است: در جدال بین سبکی و قدرت پیشرانه بیشتر، موتورسیکلت‌ها بسیار سریع تر از خودروهای سوپراسپرت فواصل کوتاه را پشت سر کی گدارند ولی در مجموع و به طور مطلق، در فواصل طولانی قدرت پیشرانه بیشتر می‌تواند به راحتی موتورسیکلت‌ها را پشت سرگذارد.

KawasakiH2R4
حالا کاواساکی قصد دارد تا با کمک دانشمندان خود بتواند بازی را به نفع موتورسیکلت‌های خود با سوپرموتورسیکلت جدید به نام H2R تغییر دهد.
تاکنون موتورسیکلت BMW S1000RR رکورد سریع ترین موتورسیکلت در جهان را در اختیار خود داشت که دارای قدرت پیشرانه در حدود ۲۰۰ اسب بخاری و وزنی در حدود ۴۵۸ پوند بود که البته سایر موتورسیکلت سازان را وارد جنگ قدرت پیشرانه‌ها کرده است تا بتواند قدرت محصولات خود را به رخ حریفان بکشند راهکاری که البته کاواساکی به آن متوسل نشده است.
البته کاواساکی سخنی در این میان نیاورده است و ما حدس میزنیم که محصول این شرکت باید دارای قدرت پیشرانه ۲۲۰ و یا ۲۵۰ اسب بخاری و بیشتر از محصول بی.ام.دبلیو باشد ولی حال برند زاپنی از محصول جدید خود با ثدرت پیشرانه ۳۰۰ اسب بخاری با یک موتور ۱٫۰ لیتری سوپرشارژ چهارسیلندر رونمایی کرده است که البته اگر این موارد برای شما کافی نیست موتورسیکلت H2R با یک پوشش غنی از فیبر کربن احاطه شده است تا ضمن پایین نگاه داشتن وزن دارای بهترین و برترین کارایی در جاده‌ها باشد.

2015-kawasaki-ninja-h2r-gallery-05
به گزارش خودروسازی، با وزنی در حدود ۵۲۴ پوند، موتورسیکلت مذکور دارای مدیریت توزیع ۱۱۴۵ اسب بخار به ازای هر تن است که در مقام مقایسه یکی از سریع ترین خودروهای جهان یعنی بوگاتی ویرون سوپراسپرت دارای مدیریت توزیع ۶۴۴ اسب بخار به ازای هر تن است.
حالا فارغ از هر گونه مقایسه، دیدن طی مسافت نیم مایل مسابقه بین H2R و خودرو ۱۶سیلندر چهارتوربو ویرون سوپراسپرت نیز در نوع خود جالب توجه خواهد بود.
البته باید یک نقطه ضعف را برای موتورسیکلت کاواساکی در این دانست که بوگاتی ویرون قدرت خود را به هر چهارچرخ ارسال می‌کند در حالی که کاواساکی دارای تنها یک چرخ برای این قدرت دیوانه وار است و تصور کنید اگر محصول کاواساکی دارای چهارچرخ تمام محرک بود چه اعجوبه ای را شاهد بوده ایم.
در نهایت کاواساکی اعلام کرده است که یک نسخه خیابانی با نام H2 را نیز در دست توسعه دارد که البته قدرت خروجی آن هنوز در حد رمز و راز باقی مانده است ولی می‌توانیم از الان تضمین کنیم که با یکی از سریع ترین موتورسیکلت‌های جهان روبرو خواهیم بود که به طور مستقیم از نمایندگی‌ها قابل ابتیاع خواهد بود.

کد خبر 46483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha