عرضه قریب الوقوع لیفان ایکس 50 و 820 در ایران

پرشین خودرو: به زودی، خودروهای لیفان ایکس50 و 820 در ایران تولید و روانه بازار خواهد شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، مارک تیمبر مدیرعامل شرکت صادرات لیفان، با اعلام این خبر گفت: محصول ایکس50 خشونت ایکس60 را ندارد اما از طراحی به روزتر و اسپرتی برخوردار است و انتظار می رود نظر جوانان را به خود جلب کند.
وی در حاشیه "کنفرانس عرضه جهانی و تست مدل های جدید لیفان" که همزمان با شانزدهمین نمایشگاه خودروی شانگهای برگزار شد، ادامه داد: علاوه بر طراحی زیبا، فرمان پذیری بالای لیفان X50 آن را مبدل به یکی از بهترین ها در رده خود کرده و شرکت MIRA انگلستان عهده دار راه اندازی شاسی این خودرو شده است.
به گفته تیمبر، نوع گیربکسCVT این خودرو نیز مجهز به سیستم انتقال قدرت دو کلاچه ساخت شرکتSchaeffler از آلمان است که بر روی محصولات شرکت های آئودی، فولکس واگن و پاسات به منظور رانندگی بهتر و روان تر نیز وجود دارد.
مدیرعامل صادرات لیفان تصریح کرد: لیفان X50 مجهز به سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و نیمه مستقل دو بازو در عقب بوده و به رغم جثه ای کوچک، دارای عملکردی خارق العاده است.


وی در خصوص محصول لیفان 820 که این خودرو هم به زودی وارد بازار ایران می شود، گفت: لیفان 820 که بر اساس پلتفرمی لوکس و عملکردی بالا پایه ریزی شده است در اولین قدم با موتور 2.4 لیتری VVT عرضه خواهد شد که توانایی دستیابی به قدرت 118 کیلووات را داراست و در عین حال حداکثر گشتاور 211 نیوتن متر را تامین می کند.
به گفته تیمبر، این مدل مجهز به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک DSI استرالیا است و در آینده لیفان 820 با موتور 2 لیتری مجهز به توربوشارژ که از آخرین دستاوردهای لیفان در بحث توسعه فنی می باشد نیز عرضه خواهد شد.


لیفان از حضور رقبا هیچ نگرانی ندارد
وی در ادامه با ابراز خوشبینی نسبت به بیانیه سوییس و توافق احتمالی هسته ای، اظهار داشت: این خودروساز چینی سالیان طولانی در ایران حضور داشته و در بازار این کشور بزرگ شده و این موضوع پشتوانه بسیار خوب برای رقابت با سایر رقبا در شرایط جدید ایران به شمار می آید.
تیمبر، با تاکید بر اینکه توافقات احتمالی بین ایران و کشورهای 1+5 آثار و تبعات مثبتی به همراه دارد، تصریح کرد: سایر رقبا در شرایط جدیدی که پس از توافق برای ایران ایجاد می شود، درصدد شروع فعالیت خود خواهند بود و مدت زمان زیادی لازم دارند تا محصولات خود را در بازار ایران ارایه کنند در حالی که لیفان موتورز هم اکنون حضور قدرتمندی در بازار ایران دارد.
مدیرعامل صادرات لیفان با بیان اینکه با رفع تحریم ها روابط کاری بین لیفان با شرکای ایرانی توسعه پیدا خواهد کرد، گفت: توافقات هسته ای به طور قطع حجم بازار خودروی ایران را به سرعت زیادی، افزایش می دهد که این سبب می شود سهم هر یک از خودروسازان نیز افزایش یابد لذا از حضور سایر رقبا در این بازار نگران نیستیم.

کیفیت، خط قرمز کرمان موتور است
تیمبر در واکنش به این پرسش که با توجه به تغییر نگرش مشتریان ایرانی در حوزه کیفیت، برنامه لیفان برای بهبود تولیدات خود در بازار ایران چیست؟ گفت: براساس سیاست اعلامی کرمان موتور هیچ خودرویی حتی با کوچکترین مشکل کیفی به بازار عرضه نخواهد شد و قبل از حضور هر خودرویی باید تمام آزمون های لازم و مورد تایید سازمان های مسئول در ایران را پاس کند.
به گفته مدیرعامل صادرات لیفان، موضوع کیفیت تولیدات از سطح پایین خود یعنی افزایش کیفی اجزا و قطعات خودروها وارد بحث های ریشه ای طراحی، تحقیق و توسعه شده است. مقوله کیفیت محوریت سیاست های بین دو شرکت لیفان و کرمان موتور می باشد و در زنجیره تامین قطعات توجه خاص به کیفیت وجود دارد.
وی همچنین در خصوص موضوع افزاش عمق ساخت تولیدات لیفان در ایران اظهار کرد: بخش قابل توجهی از قطعه سازان ایرانی با لیفان و کرمان موتور در تولیدات محصولات همکاری دارند و همچنین به دنبال ایجاد شرایطی به منظور سرمایه گذاری شرکت های تامین قطعات زنجیره تامین در ایران هستیم.
تیمبر در بخش دیگری از سخنان خود، لیفان را دارای تیم پیشرفته تحقیقاتی متشکل از 1000 کارمند، مرکز تکنولوژی بین المللی و مرکز تست خودرو و آزمایشگاه هایی با تجهیزات پیشرفته وارداتی در چین دانست که توانسته است خودروهایی با سیستم انتقال قدرت و پلتفرم هایی در سطح جهانی تولید کند.
وی، با بیان اینکه لیفان تابع خواست بازار خودرو و تولید محصولی که موجب راحتی مشتری شود، است، ادامه داد: در سال 2009 اولین خودرویCVT در مدل 620 را به بازار عرضه کردیم و تا کنون با همراهی و همکاری شرکت های پیشرو در تکنولوژی از جمله BOSCH و ZF که پیشرفته ترین تکنولوژی ها را در اختیار لیفان قرار دادند، گیربکسCVT ساخته شده توسط لیفان به بالاترین بلوغ و تکامل رسیده است.
مدیرعامل شرکت صادرات لیفان از بکارگیری گیربکس سی.وی.تی بر روی تمامی مدل های شاسی بلند این شرکت شامل ایکس60 و 50 خبر داد و متذکر شد: در کنار تمامی موارد یاد شده، ظاهر به روز و عملکرد فوق العاده خودروهای شاسی بلند لیفان موجب شده که این محصولات در خارج از چین نیز از محبوبیت بالایی بهره مند باشد.
به گفته وی، سیستم قدرت گیربکس CVT لیفان به وسیلهPunch Power تنظیم شده که معمولاً در مدل های بنز، بی.ام.و و ولوو این کار انجام می شود و این موضوع موجب شده است که لیفان X60 مجهز به CVT قدرت بیشتری نسبت به مدل مشابه MT داشته باشد.
در پایان این کنفرانس از مدل های جدید لیفان شامل خودروهای مجهز به گیربکس CVT و خودروهای با سوخت انرژی های نو رونمایی و اولین تست خودروی 820، خودروی ون L7، خودروهای برقی 620 و 320 و همچنین خودروهای 720، X60 و X50 با گیربکس CVT انجام شد.

کد خبر 46916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آذری ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    با سلام، مدت شش ماه است كه از x60 استفاده میكنم و متاسفانه تا كنون بدلیل دو مشكل اساسی شامل خرابی كلاج و خرابی كاتالیزور با سختی فراوان توانسته ام مشكل را از طریق گارانتی بر طرف نمایم مشكلات دیگر نیز دارم كه در این مجمل نمی گنجد كاش شركت كرمان خودرو واقعاً مراقب كیفیت این محصول بود . . . .
  • امید ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    1 0
    سلام من 620با موتور 1800دارم ماشین خوبی هست انا صفحه کلاچ ضعیفه زود تمام میشه نیاز به تولید کلاچ با کیفیت تری داره