کد خبر 47088
۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲
طراح جگوار،لوتوس سوپر الیزه را طراحی می‌کند

پرشین خودرو: تامسون که در حدود 20 سال پیش در لوتوس مشغول به کار بود به خاطر مشکلات ان زمان برند بریتانیایی نتوانست ایده خود را به مرحله عمل برساند و حالا آنرا با نگاهی مدرن تر عرضه کرده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، امروز جولیان تامسون مدیر ارشد بخش طراحی جگوار است که از جمله پروژه‌های او می‌توان خودرو مفهومی‌و بسیار آینده نگرانه C-X75 نا برد که قرار است در فیلم بعدی جیمز باند از جمله ستارگان ان باشد.

lotus-super-elise-2-640x0
در دهه ۱۹۹۰ او در لوتوس مشغول به کار بود که در ان زمان او در حال کار بر روی خودرویی شبیه نسل اول پرچمدار این شرکت یعنی Elise بود که متاسفانه در ان زمان لوتوس در مشکلات مالی دست و پا می‌زد و از همین روی هیچ وقت این پروژه به سرانجام نرسید ولی این بدان معنی نبود که او ساخت این خودرو را از رویاهای خودش خارج کرده باشد.
این خودرو که هنوز نامش اعلام نشده است در نگاه کلی پایین تر و گسترده تر از مدل اریجینال الیزه است که بدنه ان به صورت کامل از فیبر کربن ساخته شده است تا وزن آن کاهش فراوانی پیدا کند که البته طراحی ان بسیار مدرن تر بوده و یک جفت چراغ‌های جلو مدرن به همراه یک شکاف پنج کاناله در جلو برای هدایت هوا به محفظه موتور در آن به چشم می‌خورد.

lotus-super-elise-1-640x0
به گزارش خودروسازی، تغییرات بیشتر را در پشت خودرو شاهد هستیم که در ان از لامپ‌های LED به همراه چراغ ترمزسوم نازک و طولانی به همراه لوله‌های اگزوز بزرگتر بهره گرفته شده است و در نهایت سپر عقب که منتشر کننده هوا به همراه دو دریچه هوای افقی که یک نشانه طراحی است تا خودرو نگاه عضلانی تری داشته باشد.
در زمان عرضه مدل اریجینال الیزه، در زیر هود ان شاهد یک موتور رنج رور ۱٫۸ لیتری K-Series چهارسیلندر بودیم که قدرت پیشرانه ۱۱۸ اسب بخاری را امکان پذیر می‌کرد در حالی که وزن خودرو در حدود ۱۶۰۰ پوند بود که در ادامه موتورهای سری K-Series مشکلات فراوانی داشتند و از همین روی جای تعجب ندارد که تامسون از یک موتور VTEC که قابل اعتماد تر است استفاده کرده است و در ضمن از سیستم انتقال قدرت پنج سرعته دستی به جای گیربکس ترتیبی بهره برده باشد.
به هر حال این رویای تامسون است و او در اوقات فراغت خود به طراحی ان اقدام کرده است و از همین روی بسیار زود است تا بدانیم که این خودرو رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت یا نه صحبت به میان آوریم.

کد خبر 47088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha