بررسی موضوع شماره گذاری اتوبوس‌های اسکانیا در کمیسیون اصل نود

پرشین خودرو: عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از بررسی موضوع شماره گذاری اتوبوس‌های اسکانیا در جلسه روز یکشنبه هفته جاری این کمیسیون خبر داد.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، حمید رسایی در گفت‌وگویی پیرامون موضوع عدم شماره‌گذاری خودروهای اسکانیا توسط پلیس راهور ناجا، افزود: جلسه کمیسیون اصل نود مجلس قرار است بعد از ظهر فردا (یکشنبه) با حضور معاون وزیر کشور، معاون سازمان ملی استاندارد، معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت، رئیس پلیس راهور ناجا، اعضای کمیسیون اصل نود و مدیرعامل شرکت عقاب افشان (اسکانیا) برگزار شود. وی همچنین با اعلام اینکه عدم شماره‌گذاری خودروهای اسکانیا توسط راهنمایی و رانندگی خلاف قانون است، اظهار داشت: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده مرتبط با پرونده و صراحت تبصره 2 ماده 9 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال 1389 که تاکید می‌کند همه وسایل نقلیه باید به تجهیزاتی که در قانون و مقررات مشخص شده مجهز باشند و در صورت مجهز نبودن وسایل نقلیه به تجهیزات مذکور، راهنمایی و رانندگی از شماره‌گذاری خودداری کند، همچنین بر اساس مصوبه هیأت دولت که الزامات قانونی را معین کرده، نیروی انتظامی موظف است پس از اخذ تأییدیه سازمان ملی استاندارد ایران و سازمان حفاظت از محیط زیست به ترتیب در مورد کیفیت و آلایندگی، نسبت به شماره‌گذاری محصولات اقدام کند. رسایی، اضافه کرد: تاکنون فرماندهی راهور ناجا در پاسخ به نامه کمیسیون اصل نود مبنی بر تجهیزات اتوبوس‌ها که باید به آن مجهز باشند به هیچ موردی اشاره نکرده و مواردی اعلام شده که تشخیص آن طبق قانون در محدوده اختیارات سازمان ملی استاندارد ایران است. وی ادامه داد: چنانچه از نظر پلیس راهور، مواردی از استانداردهای تعیین‌شده نیاز به تغییر دارد، طبق بند یک ماده 4 فصل 3 آیین‌نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی، ضرورت دارد این موارد در کمیسیون ایمنی راه‌ها توسط پلیس ارائه و به تصویب کمیسیون مذکور برسد تا سازمان ملی استاندارد رعایت آنها را به خودروساز الزام و از وزارت صنعت، معدن و تجارت رعایت آنها را مطالبه کند. عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی؛ مسوولیت تاخیر شماره گذاری اتوبوس‌های شرکت عقاب افشان را بر عهده پلیس راهور دانست و افزود: زیان دیدگان می‌توانند برای شکایت به کمیسیون اصل نود مراجعه کنند. یادآور می شود: بنابر مصوبه 8 بهمن‌ماه 92 ، پلیس راهور پس از تأییدیه محیط زیست و سازمان ملی استاندارد ایران، مکلف به شماره‌گذاری است.
کد خبر 47252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امینی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    خدا پدرت رو بیامرزد اقای رسایی.به این میگن منطق اسلامی.
  • عباس ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    0 0
    من فکر کنم حرف حساب توگوش پلیس راهور نمیره.فکر میکنه که چون مجری است باید سلایق خودش رو انجام بده نه قانون مصوب مملکت. پدر شرکت تولیدکننده رو درآورده ومیلیاردها تومان خسارت مالی زده منهای اینکه آبرو برای این شرکت نگذاشته اون هم بی دلیل وبی گناه.