کد خبر 47471
۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
تویوتا فراخوان داد

پرشین خودرو: تویوتا موتور تقریبا 1.37 میلیون خودروی دیگر را برای تعمیر کیسه‌های هوای مرگبار ساخت تاکاتا در آمریکا به فراخوان‌هایش اضافه کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، با فراخوان اخیر شمار خودروهای تویوتا که در ارتباط با کیسه‌های هوای تاکاتا در آمریکا فراخوان شده اند به بیش از 2.9 میلیون دستگاه می‌رسد.

بعضی از کیسه‌های هوای تاکاتا هنگام تصادف خودرو با شدت زیادی باز می‌شوند و قطعات فلزی را به صورت ترکش در داخل خودرو پرتاب می‌کنند. مقامات ایمنی آمریکا و همچنین مقامات تاکاتا اظهار کرده اند قرار گرفتن در معرض رطوبت شدید در ترکیدن این کیسه‌های هوا تاثیرگذار بوده است.

تاکنون شش کشته در ارتباط با انفجار کیسه‌های هوا تایید شده که شش مورد آنها در آمریکا بوده و همگی این قربانیان سرنشین خودروهای هوندا بوده اند.

هوندا هم دوشنبه هفته جاری برای 1.39 میلیون خودروی آکورد و سیویک در آمریکا برای تعویض کیسه‌های هوای سمت سرنشین فراخوان داد. این خودروها پیش از این برای کیسه‌های هوای راننده تحت فراخوان قرار گرفته بودند.

مقامات ایمنی آمریکا ماه گذشته اعلام کردند تاکاتا فراخوان خودروها در این کشور را دو برابر کرده و به 34 میلیون دستگاه و در سطح جهانی به 53 میلیون دستگاه می‌رساند.

خودروسازان اعلام کرده اند شمار خودروهایی که در آمریکا فراخوان شده اند احتمالا نیمی از کل تعداد فراخوان شده خواهد بود زیرا بعضی از خودروها چندین بار فراخوان شده اند.

به گزارش ایسنا، به گفته سخنگوی تویوتا، در سطح جهانی 24 حادثه مربوط به استفاده از کیسه هوای تاکاتا در خودروهای تویوتا روی داده است و این شرکت حداقل هشت گزارش درباره مصدومیت سرنشینان دریافت کرده است.

کد خبر 47471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha