آغاز دور دوم‌ طرح سفر‌های تابستانی

پرشین خودرو: رئیس سازمان راهداری با بیان اینکه مرحله دوم سفرهای تابستانی پس از ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود، گفت: افزایش ایمنی سفر و کاهش تصادف، نتیجه سرعت مطمئنه است، در این راستا دوره‌های آموزشی ویژه رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای امسال برگزار می‌شود.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، دومین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با حضور ‌‌رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، جانشین فرمانده پلیس راه راهور ناجا و اعضای اصلی دستگاه‌های عضو این ستاد در محل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار شد.

در این مراسم رئیس ‌سازمان راهداری با بیان اینکه مرحله دوم سفرهای تابستانی با پایان ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود، اظهار داشت: هدف از برگزاری این نشست‌ها، ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های ذی‌ربط و تأمین نیازهای مسافران و گردشگران خارجی در ایام سفرهای تابستانی و‌ بهبود خدمات‌رسانی و رفع کاستی‌ها و مشکلات موجود در این بخش است.

داود کشاورزیان‌ از آمادگی کامل اکیپ‌های راهداری و راهداران در جاده‌های سراسر کشور خبر داد و افزود: در زمینه نصب علائم و تجهیزات ایمنی در جاده‌های سراسر کشور برنامه‌ها و اولویت‌های کاری در استان‌ها مشخص شده‌ و اعتبارات لازم در این زمینه اختصاص یافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: همچنین در زمینه تأمین روشنایی در محورهای مواصلاتی، براساس تکلیف قانونی در نقاط مه‌گیر و داخل تونل‌ها اقدامات لازم تاکنون صورت پذیرفته است.
وی با اشاره به قدمت برخی از راه‌ها همچون جاده چالوس و به ویژه جاده‌های کوهستانی اضافه کرد: سرعت وسایل‌نقلیه در جاده‌ها باید مدیریت شود و اگر رانندگان با سرعت مطمئنه در جاده‌ها حرکت کنند، منجر به افزایش ایمنی سفر و کاهش تصادفات رانندگی می‌شود؛ در این راستا دوره‌های آموزشی ویژه رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی  هم در نظر گرفته شده است که با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی در سراسر کشور در سال‌ جاری اجرا می‌شود.

کشاورزیان ‌بر موضوع رسیدگی به وضعیت نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی در رستوران‌ها در جاده‌های برون‌شهری تأکید کرد و افزود: در این زمینه پیشنهاد می‌شود مصوبه‌ای از سوی ستاد هماهنگی خدمات سفر ابلاغ شود و در مراکز استانی با مشارکت دستگاه‌های ذی‌ربط کمیته‌ای ایجاد شود تا نظارت کامل و اختیار اعمال قانون در صورت نیاز را داشته باشند‌.‌

کد خبر 47507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha