کد خبر 47766
۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸
بهترین سازندگان خودروهای سبز+تصاویر

پرشین خودرو: رای خرید یک خودروی سبز و زیست‌محیطی باید به اهداف تولیدکننده و سبز و زیست‌محیطی باید به تولیدکننده و سازنده آن نیز توجه کرد؛ اینکه سازندگان خودروهای سبز تا چه اندازه به اثرات مخرب سوخت‌های فسیلی در محیط‌زیست توجه دارند؟ سازندگان این خودروها تا چه به دیدگاه مصرف‌کننده اهمیت می‌دهند؛ از سوی دیگر بهره‌وری انرژی این خودروها، میزان تولید کربن، سطح تولید گازهای گلخانه‌ای، و...تا چقدر است و چه نمرهٔ دریافت می‌کند.

به گزارش «پرشین خودرو»، نیوزویک با همکاری شرکت سرمایه‌گذاری نایت و HIP اقدام به بررسی 500 شرکت سازنده خودرو در جهان کرده و در این تحقیق به مقایسه کیفیت بهترین تولیدکننده خودروهای سبز از سال 2013 تا 2015 کرده است.

در اینجا 10 مورد از بهترین سازندگان خودروهای سبز در سال 2015 آمده است.

ب ام و

زمانی که بی ام و مدل الکتریکی (i) را به بازار آورد، راه خود را به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان خودروهای سبز پیش گرفت. بی ام و امتیاز استثنایی را در بهره‌وری سوخت، کنترل گازهای گلخانه‌ای و مصرف انرژی به‌عنوان یک خودروساز به دست آورد. بهترین مدل زیست‌محیطی بی ام و (i3) است. این در حالی بود که گروه تسلا در بررسی 500 خودروساز برتر جهان، جایگاه 431 را آورد که بسیار کمتر از بی ام و بود.

تویوتا

دلیلی ندارد به را اطلاع از خودروهای سبز تویوتا، بررسی‌های گسترده انجام داد. خودروهای سبز این شرکت امتحان خود را پس داده‌اند. در میان نمونه‌های کارآمد آن‌که بازار جهانی را تحت تأثیر قرار داده می‌توان به هیبرید پریوس اشاره کرد. این مدل انقلابی در خودروهای سوخت هیدروژنی بود. تویوتا درزمینهٔ ساخت خودروهای سبز بسیار موفق بوده ست. در بررسی‌های انجام‌شده این شرکت رتبه 35 را از میان 500 خودروساز برتر جهان به خود اختصاص داده و جایگاه دوم بهترین تولیدکننده خودروی سبز را دارد.

دایملر AG

شاید فکر کنید حضور سدانهای کلاس اس مرسدس، دیگر جایی برای سدانهای سبز و هوشمند باقی نگذارد ولی دایملر در این زمینه حرفی برای گفتن دارد. خودروهای هوشمند و سبز این شرکت با نمرات عالی درزمینهٔ کاهش انتشار کربن و بهره‌وری قبول‌شده‌اند. شما به‌راحتی می‌توانید پلاگین‌های کلاس سی، کلاس اس و GLE را با کلاس بی مقایسه کنید. دایملر در رتبه سنجی نیوزویک جایگاه سوم و در بررسی 500 خودروساز برتر جهان رتبه 73 را دارد.

 نیسان

نیسان ازنظر تولید خودروهای سبز و همچنین کم‌مصرف در جایگاه چهارم قرار دارد. این برند بهترین فروش خودروهای سبز را در مقایسه با بقیه داشته است. نیسان در بررسی 500 خودروساز برتر مقام 152 جهان را دارد.

فورد

فورد بهترین بهره‌وری را با مدل‌های هیبرید C-Max و فیوژن انرژی داشته است. او با فوکوس مشعل سبز را به جاده‌ها آورده و رکورد بیشترین صرفه‌جویی را به خودروهای خود اختصاص داده است. در رتبه سنجی 500 تولیدکننده برتر جهان، فورد در جایگاه 178 قرار دارد و در رتبه سنجی خودروسازان سبز نیوزویک جایگاه پنج را از آن خود کرده است.

 فولکس واگن

 با معرفی VW e-Golf این برند خالص‌ترین خودروی الکتریکی را به جاده آورد و رتبه پنج را در معرفی باصرفه‌ترین خودرو از آن خود کرد. ولکس واگن جایگاه 190 را در میان 500 شرکت خودروساز جهان دارد.

سوبارو

 سوبارو در کاهش مصرف سوخت و بهره‌وری آن بسیار عالی عمل کرده است. مدل‌های سوبارو در تولید کربن امتیاز صفر گرفت و جایگاه 234 را از میان 500 خودروساز بزرگ جهان از آن خود کرد. سوبارو جایگاه هفتم بهترین تولیدکننده خودروی سبز را دارد.

جنرال موتورز

 شاید دود سیاهی که از اگزوز مدل‌های کامارو خارج می‌شود، دقت کرده باشید ولی جنرال موتورز دستی در ساخت خودروهای سبزی همچون مالیبو نیز دارد. به‌عنوان یک شرکت بزرگ جی‌ام در حال حاضر درزمینهٔ بهره‌وری انرژی و کاهش کربن موفق عمل کرده است. نیوزویک جایگاه هشتم بهترین تولیدکننده خودروی سبز را به این گروه داده است. جی‌ام رتبه 289 را در میان بهترین خودروسازان جهان دارد.

هیوندای

هیوندای-شامل کیا- جهش بزرگی در صف سازندگان خودروهای سبز داشته است. پس از ورود هیوندای سوناتا، مصرف‌کنندگان توجه بیشتری به مدل‌های الکتریکی آن کردند. این گروه خودروساز به‌خوبی معایب خاص درزمینهٔ مصرف انرژی و تولید کربن را کنترل کرد و جایگاه 306 بهترین خودروساز جهان را از آن خود کرد.

هوندا

گروه ژاپنی هوندا از پیشگامان خودروهای هیدروژنی در جهان است. هوندا دومین سازنده خودروهای کم‌مصرف در جهان نیز است و در جدیدترین مدل‌ها میزان انتشار کربن به حداقل رسیده است. در فهرست برترین خودروهای سبز هوندا جایگاه دهم را دارد و در فهرست 500 خودروساز برتر جهان رتبه 316 را به دست آورده است.

 

منبع: بازار خبر

کد خبر 47766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha