کد خبر 48010
۱۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰

پرشین خودرو: موزه تضمینی ملموس از تاریخ تمدن بشر است و شکوه و عظمت تاریخ را انعکاس می دهد. هر آنچه در این موزه ها قرار دارد، اموالی فراتر از ارزش مادی هستند که برخی در مکانها (موزه هایی) به نهایت لوکس و با ضریب امنیت بالا نگهداری می شوند.

به گزارش «پرشین خودرو»، یونانیان باستان اولین مردمانی بودند که درباره هنر تأمل کردند و آن را به عنوان یک منبع الهام و دانش در مکانهایی به نام موزه حفظ کردند. اولین موزه شناخته شده جهان در آتن و با نام موزه تاریخ افلاطون (18 قرن قبل) بنا شد ، ولی اواخر قرن 19 میلادی بود که موزه ها به روی عموم مردم باز شدند. اولین موزه مدرن جهان موزه لوور فرانسه است که در سال 1793 میلادی افتتاح شد و به تمامی مقوله های هنرهای زیبا ، علوم و باستان شناسی پرداخت.

موزه بورل (Buehrle)

این موزه در قلب شهر زوریخ به داشتن آثار هنرمندانی همچون «سزان»‌، «ونگوگ»  ،‌ «مونت» و «دکا» معروف است که ارزش این چند نمونه به 160 میلیون دلار می رسد. وجود همچنین شاهکارهای هنری در این موزه ، آن را به یکی از باارزشترین موزه های جهان تبدیل کرده است. نقاشیهای کمیاب ماتیس ، پیکاسو ، گالگین ، مانت ، پیسارو ، و رنوآ از دیگر آثار معروف در این موزه است . بلیط ورودی برای هر نفر در این موزه 29 دلار است.

موزه هنرهای «متروپولتین» (Metropolitan)

این موزه در منهتن نیویورک در مجاورت ضلع شرقی سنترال پارک قرار دارد و از بزرگ‌ترین و مشهورترین موزه‌های جهان است که در ۱۸۷۲ میلادی افتتاح گردید. موزهٔ متروپولیتن نیویورک حاوی مجموعهٔ بزرگ و نادری از تاریخ اسلام و ایران باستان است. این موزه سالی ۴ میلیون بازدید کننده از کلکسیون دو میلیونی آن دارد. قدیمی‌ترین دارایی این موزه مربوط به (به تقریب) ۳۰۰۰۰۰ سال تا ۷۷۰۰۰ سال پیش است و سنگ آتشزنه‌ای‌است که در مصر یافت شده‌است و آثار متعددی در زمینه معماری ، نقاشی ،‌عکاسی ، کتاب و فیلم به نمایش در می آید. بیش از 70 هزار اثر از هنرمندان کلاسیک و جوان در این موزه به چشم می خورند. گفته می شود این موزه منبع کاملی از اطلاعات مرجع برای محققان است. بلیط ورودی آن 25 دلار است.

موزه «لوور»‌ (Leuvre)

لوور در مرکز شهر پاریس عنوان بزرگترین موزه جهان را نیز یدک می کشد ، بیش از 35 هزار اثر هنری در مساحتی به وسعت 60 هزار متر مربع نگهداری می شود. 537 نقاشی ، عکس و مجسمه معروف جهان از جمله «مونالیزا‌»‌ ، «ونوس میلو» و «ازدواج درقانا»، بانوی صخره‌ها (لئوناردو داوینچی)، لوح حمورابی، گاو بالدار آشوری، لوح، پیروزی نارام سین، نقش برجسته‌های آشوری، ظروف گلی آشوری، بخش‌های قابل توجهی از تخت جمشید، بز بالدار طلایی(هخامنشی)،کاتب نشسته در این موزه به چشم می خورد. سالانه 7. 9 میلیون نفر از این موزه بازدید می کنند. بلیط ورودی آن 15 دلار است.

موزه واتیکان

موزه واتیکان یکی از عظیم‌ترین و غنی‌ترین موزه‌های جهان استاین موزه که آثار هنری تاریخی بی‌نظیری را که مرتبط با مسیحیت و مذهب کاتولیک است را در خود جای داده، سالیانه پذیرای حدود ۴ میلیون بازدید کننده است.این موزه در سال ۱۵۰۶ میلادی توسط پاپ ژولیوس دوم بنیان نهاده شد.گفتنی است که در داخل موزه واتیکان بیش از هرجای دیگری در جهان آثار برهنه وجود دارد. در آخرین یکشنبه هر ماه، موزه واتیکان درهایش را برای بازدید کنندگان بصورت مجانی باز می‌کند. صف مردمی که خواهان بازدید از موزه واتیکان در آخرین یکشنبه هرماه هستند، به حدی طولانی می‌شود که از چندین خیابان می‌گذرد. بلیط ورودی آن در روزهای عادی 15 دلار است.

موزه بریتانیا  

موزه بریتانیا  یکی از عظیم‌ترین و غنی‌ترین موزه‌های جهان است که بیش از ۷ میلیون گنجینه و آثار باستانی از بسیاری از فرهنگ‌ها، قوم‌ها و کشورهای جهان را از دوران پیش از تاریخ تا زمان حال را در خود جای داده است. موزه بریتانیا در سال ۱۷۵۳ میلادی و با مجموعه اهدایی از هانس سلون طبیعی‌دان انگلیسی، شامل دستنوشته‌ها، کتاب‌های قدیمی و آثار باستانی گردآوری شده از برخی مستعمرات وقت بریتانیا رسماً تاسیس شد.بازدید از موزه بریتانیا، مجانی است و پولی بابت بلیط و یا ورودیه دریافت نمی‌شود. اما در برخی نمایشگاه‌های ویژه، برای برخی از آثار ویژه و تخصصی که از دیگر موزه‌های معتبر جهان به امانت گرفته می‌شوند، بازدید به صورت مجانی نخواهد بود و پولی بابت بازدید از برخی نمایشگاه‌های موقتی که بصورت امانتی گردآوری شده‌اند، دریافت می‌شود.

کد خبر 48010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha